Pravidlá, Tipy, Zaujímavosti,

Jedna nová pneumatika: smie sa namontovať na vozidlo? Aké sú odporúčania výrobcov?

20.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@1AAuto). Jedna pneumatika je vhodná na výmenu a ostatné sú v dobrom stave – čo potom? Hoci výrobcovia odporúčajú používať nové pneumatiky v pároch, existuje...

20.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@1AAuto).

Jedna pneumatika je vhodná na výmenu a ostatné sú v dobrom stave – čo potom? Hoci výrobcovia odporúčajú používať nové pneumatiky v pároch, existuje situácia, keď je prijateľné namontovať len jednu novú pneumatiku.

Jedna nová pneumatika: smie sa namontovať na vozidlo? Aké sú odporúčania výrobcov?
Foto: youtube.com/@1AAuto

Na dosiahnutie optimálnej ovládateľnosti, priľnavosti a pohodlia výrobcovia odporúčajú vymeniť všetky štyri pneumatiky. Samozrejme, je prípustné namontovať nové pneumatiky aj v pároch na jednu nápravu. V prípade jednej novej pneumatiky si však treba uvedomiť, že bude mať inú hĺbku dezénu ako ostatné. To znamená, že bude mať iné vlastnosti pri zrýchľovaní, brzdení a zatáčaní ako ostatné.

Najlepšie sa to dá demonštrovať na obutí. Koniec koncov, obuv sa nevymieňa jednotlivo, ale v pároch. Snaha behať v jednej úplne novej a druhej opotrebovanej obuvi môže byť nielen nepohodlná, ale môže viesť aj k zraneniu.

Jedna nová pneumatika: môžete, ale…

To isté platí aj pre pneumatiky. Výrazný rozdiel v opotrebovaní jednej pneumatiky a ostatných pneumatík môže mať nepriaznivý vplyv na celkový výkon a stabilitu vozidla. Okrem toho môžu mať elektronické a mechanické systémy vozidla, ako napríklad prevodovka, diferenciály alebo systém kontroly stability, problémy so správnou interpretáciou údajov.

Napriek tomu existuje situácia, keď je možné vymeniť jednu pneumatiku. Podmienkou je, aby rozdiel medzi ňou a pneumatikou namontovanou na vozidle nepresiahol 2-2,5 mm. Výrobcovia pneumatík však odporúčajú kombinovať novú pneumatiku s ostatnými rôznymi spôsobmi v závislosti od typu jazdy.

Jedna nová pneumatika: vozidlá s pohonom predných alebo zadných kolies

Pri výmene jednej pneumatiky sa kombinuje s pneumatikou s najvyšším dezénom. Vtedy sa odporúča, aby boli obe pneumatiky namontované na zadnej náprave. Podobne pri výmene dvoch pneumatík za nové sa odporúča namontovať ich na zadnú nápravu.

Dôvod? Zabráni vzniku pretáčavosti, ktorá sa jednoducho ovláda ťažšie ako nedotáčavosť.

Pri výmene jednej pneumatiky sa kombinuje s pneumatikou s najvyšším dezénom, ale je tu podmienka.
Foto: shutterstock.com/Mr.Anuwat Rumrod

Vozidlá 4×4

Pri vozidlách s trvalým pohonom oboch náprav výrobcovia odporúčajú vymeniť všetky pneumatiky súčasne. Dôvodom je, že aj malé rozdiely v priemeroch pneumatík na jednej náprave alebo medzi nimi môžu viesť k poruche hnacieho ústrojenstva.

Pri vozidlách s pohonom 4×4 môžeme meniť pneumatiky po pároch.

Jedna nová pneumatika: odporúčania výrobcu

Pamätaj, že aj keď sa výška dezénu novej pneumatiky nemusí výrazne líšiť od tej na tvojom aute, vždy sa riaď odporúčaniami výrobcu.

To znamená, že príslušné informácie musíte nájsť buď v príručke k vozidlu, alebo ich musíte získať v autorizovanom servise. Len tak sa dá predísť možným poruchám, napríklad predčasnému opotrebovaniu ložiska kolesa.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Jazdite, kým sa neopotrebujú. Nové usmernenia EÚ o pneumatikách automobilov

Máte dve nové pneumatiky? Odborníci odporúčajú zadné, nie predné

Pneumatiky budeme kupovať menej často, ale nemusíme nevyhnutne ušetriť peniaze


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Revolúcia začína! Štyri motory a výkon ako nikdy predtým

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Prichádza nová éra športových áut: BMW M3 a M4 si zachovajú spaľovací motor, ale elektrická verzia sa postará…

Zrážka zozadu: Kto je zodpovedný, keď auto pred vami zastaví bez dôvodu? Pravda vás prekvapí!

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Situácia, ktorú zažil takmer každý vodič – auto pred vami náhle zabrzdí a vy nemáte šancu zareagovať. Zrážka…

„Autá na manuál s benzínovým motorom? Budú ako jazda na koni,“ tvrdí Elon Musk

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheEngineersPost). Elon Musk, často označovaný za vizionára našej doby, opäť šokoval svojím vyhlásením. Podľa jeho predpovede čaká autá so spaľovacím…

Prečo horia spaľovacie autá častejšie než elektrické?

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autodriveauto). Horľavosť elektrických áut je téma, ktorá vzbudzuje emócie aj obavy. Sú naozaj nebezpečné, alebo sú tieto obavy len prehnané…

Európska motorizácia v kríze: Zákaz spaľovacích áut pod paľbou kritiky!

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Odvážny plán Európskej únie zakázať predaj spaľovacích áut od roku 2035 začína čeliť realite. Významní hráči automobilového priemyslu,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov