5.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@UON-News-EV).
Napriek zavedeniu ciel na dovoz čínskych elektrických vozidiel do Európy spoločnosť BYD dôsledne pokračuje vo svojej stratégii globálnej expanzie. Výrobca nedávno uviedol na trh
Čínski výrobcovia automobilov postupne upevňujú svoje postavenie na európskom trhu a ani v súvislosti s uvalenými clami nemajú v úmysle spomaliť svoju expanziu. Príkladom je značka BYD, ktorá v posledných rokoch dosiahla výrazný pokrok a rozšírila svoj sortiment vozidiel pod viacerými značkami.
Preprava vozidiel z Číny do Európy predstavuje logistickú výzvu
Preprava vozidiel z Číny do Európy je však stále logistickou výzvou. Najväčším problémom je obmedzená dostupnosť lodí vhodných na prepravu nových vozidiel, čo komplikuje námornú časť dodávateľského reťazca. V apríli spoločnosť BYD oznámila, že vyváža toľko elektrických vozidiel, že bude musieť výrazne rozšíriť svoju dopravnú flotilu.
Na riešenie tejto výzvy spoločnosť postavila vlastné plavidlo s názvom „Hefei“, ktoré bolo oficiálne predstavené v septembri 2024. Toto plavidlo môže naraz prepraviť až 7 000 vozidiel. Spoločnosť BYD medzitým začala investovať do výstavby ďalšieho dopravného prostriedku s názvom „Changzhou“. Nové plavidlo sa malo pripojiť k flotile ešte tento rok. To sa aj stalo.
Druhá dopravná loď spoločnosti BYD vypláva do Európy
Generálny riaditeľ podnikovej divízie spoločnosti BYD oznámil, že výrobca oficiálne prevzal loď Changzhou, ktorá čoskoro vypláva s ďalšou dodávkou automobilov. Prepravná loď s dĺžkou takmer 200 metrov je schopná prepraviť 7 000 elektrických vozidiel. Jej názov pochádza z čínskeho mesta, v ktorom BYD vyrába automobily od začiatku roka 2022. Pomenovanie teda zostáva v súlade s trendom.
Východné zdroje hovoria o tom, že loď už spustili na vodu a vykonali s ňou prvé testy na krátke vzdialenosti. Úspešne dodala dávku 5 000 elektromobilov do prístavov Lianyungang a Taicang v provincii Jiangsu. Čoskoro sa oficiálne vydá na plavbu cez oceán do Európy. Medzitým je Changzhou druhým plavidlom v úplnom vlastníctve BYD a tretím v rastúcej flotile vývozných plavidiel výrobcu.
Začína sa výstavba ďalších dopravných lodí. Celkovo ich má byť 10
Spoločnosť BYD oznámila, že to ešte nie je koniec rozširovania jej dopravnej flotily. V nasledujúcich dvoch rokoch sa k „Changzhou“ pridajú ďalšie plavidlá – celkovo ich chce mať výrobca 10. To zase znamená veľký problém pre európskych výrobcov automobilov.
Na nedávnom parížskom autosalóne Luca de Meo, generálny riaditeľ spoločnosti Renault, povedal, že „čínske značky sú schopné vyvinúť auto od nuly za dva roky, čo sa doteraz nezdalo možné“. Ak domáci výrobcovia neprekonajú problémy spojené predovšetkým so znižovaním nákladov, možno budeme čoskoro všetci jazdiť v autách z Číny.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Apple tajne spolupracoval so spoločnosťou BYD na vývoji batérií pre svoj elektromobil
Hybridné SUV od spoločnosti BYD dostáva európsky cenník so zľavou
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.