Elektro, Zaujímavosti,

Už je jasné, čo sa najčastejšie kazí v spaľovacích a elektrických autách

21.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chrisfix). Nemecký autoklub ADAC analyzoval uplynulý rok z hľadiska frekvencie servisných výjazdov k motoristom. Zo zverejnených údajov vyplýva, že v roku 2023 mobilné cestné hliadky...

21.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chrisfix).

Nemecký autoklub ADAC analyzoval uplynulý rok z hľadiska frekvencie servisných výjazdov k motoristom. Zo zverejnených údajov vyplýva, že v roku 2023 mobilné cestné hliadky ADAC vyrazili na pomoc motoristom viac ako 3,5 milióna krát. Jasne viditeľný je aj nárast počtu porúch elektromobilov.

Cestné hliadky ADAC vyrazili na pomoc motoristom viac ako 3,5 milióna krát.
Foto: youtube.com/@chrisfix

ADAC, jeden z najstarších automobilových klubov pre motoristov, ktorý využíva služby mobilných mechanikov, zhodnotil uplynulý rok. Podľa zverejnených štatistík mechanici ADAC, všeobecne nazývaní „žltí anjeli“, pomohli nemeckým vodičom v roku 2023 viac ako 3,5 milióna krát. Celkovo bolo v roku 2023 vykonaných 3 531 058 zásahov pri poruchách vozidiel. To znamená, že každých deväť sekúnd niekto v Nemecku potreboval pomoc na ceste.

Z údajov jasne vyplýva, že v porovnaní s rokom 2022 sa počet servisných zásahov zvýšil o 3,4 %. V medzimesačnom porovnaní mali asistenti cestnej asistencie a mobilní partneri ADAC najviac práce v decembri a auguste. Rekordným dňom bol 4. december, kedy bolo vykonaných 18 378 zásahov. V tom čase v Nemecku husto snežilo v kombinácii s nízkymi teplotami.

Čo sa najčastejšie kazí v nemeckých autách?

Problémy s autobatériou sa počas mnohých rokov takmer vždy ukazovali ako najčastejšia príčina porúch. V roku 2023 tvorili takéto zásahy viac ako 44 % všetkých prípadov, pri ktorých zasahovala cestná záchranná služba ADAC.

Najčastejšie príčiny porúch u spaľovacích áut boli problémy s autobatériou.
Foto: youtube.com/@AutoZone

Na druhom mieste (22,8 percenta) boli poruchy motora a riadiaceho systému motora. Tu patrili medzi najčastejšie poruchy problémy so vstrekovaním, zapaľovaním a senzormi. Na treťom mieste boli problémy s generátorom, štartérom, elektrickým systémom vozidla a osvetlením. Tieto predstavovali približne 10,5 percenta z celkového počtu. Zvyšné zásahy sa týkali najmä menších porúch – medzi nimi ADAC uvádza problémy so systémom riadenia alebo brzdami.

Čoraz viac porúch elektromobilov

Nanešťastie, s rastúcim prístupom k vozidlám poháňaným batériami rastie aj rozsah porúch, ktoré zaznamenávajú. ADAC konštatuje, že od roku 2022 sa počet takýchto zásahov takmer zdvojnásobil, pričom len v roku 2023 automobilový klub zaznamenal viac ako 30 000 takýchto prípadov.

V prípade elektrických vozidiel sa ako najčastejší problém ukázala štartovacia batéria.
Foto: youtube.com/@adin

V prípade elektrických vozidiel sa ako najčastejší problém ukázala štartovacia batéria. Porucha tohto systému bola príčinou viac ako polovice všetkých volaní. Je potrebné si uvedomiť, že v elektromobile neexistuje spôsob prenosu energie z trakčnej batérie do štartovacej batérie, takže vybitie znehybní vozidlo presne rovnakým spôsobom ako v prípade spaľovacieho motora.

V elektromobiloch sa oveľa menej často vyskytovali problémy s trakčnými batériami, elektromotormi alebo dokonca elektronikou.

Treba však mať na pamäti, že pod pojmom elektromobil ADAC rozumie nielen čisto elektrické vozidlá, ale aj plug-in hybridy a dokonca aj klasické hybridy. V tomto prípade väčšina modelov dostupných na nemeckom trhu pomaly vstupuje do veku častejších porúch, ktoré sa týkajú aj ich spaľovacích jednotiek.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Ceny batérií klesnú na polovicu. Elektromobilita má nádej

Vyvinuli revolučné batérie. Je to koniec problémov s elektromobilmi?


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Ktoré auto má nižšie náklady na údržbu: dieselové alebo benzínové? Aký veľký je rozdiel

4.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chasingcars). Pred výberom medzi benzínovým a naftovým vozidlom by mali vodiči zvážiť aj náklady na údržbu týchto motorov. Dôležité sú…

Elektrický motocykel prekonal štyri pozemné rýchlostné rekordy

4.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@VENTURI-OFFICIAL). Model RW-5 Voxan nedávno absolvoval testy na soľných pláňach v Bonneville a prekonal štyri samostatné rýchlostné rekordy pre elektrický…

Značka končí s vozidlami SUV. Oznamuje pokračovanie radu kultových klasík

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Francúzi stále hľadajú nápad pre DS Automobiles. Najnovší z nich zahŕňa opustenie terénnych modelov a inšpiráciu originálom. Teda Citroen…

Goodyear UltraGrip Performance 3. Víťaz testu zimných pneumatík ADAC

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@transa-pneu). Pneumatika Goodyear UltraGrip Performance 3 zvíťazila v najnovšom teste zimných pneumatík nemeckého automobilového klubu ADAC v rozmere 215/55R17 pre…

Audi stále nemá investora v Bruseli. Jeden aspekt odrádza potenciálnych kupcov

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars). Prémiová značka Audi koncernu Volkswagen sa už niekoľko mesiacov snaží nájsť riešenie krízovej situácie v bruselskom závode. Zo strany…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov