30.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@fDrivecz).
Po 20 rokoch sa Opel Frontera vracia na trh. Teraz to bude mestský crossover v 5- alebo 7-miestnej verzii s hybridným alebo elektrickým pohonom. Počas slovenskej statickej premiéry sme si mohli prezrieť technické parametre Frontery 2025, ako aj priestrannosť a kvalitu spracovania interiéru.
Je použitie názvu pre mestský crossover, ktorý kedysi niesol odvážny terénny automobil, najlepším riešením? Otázku nechávame bez odpovede, ale skôr mladí ľudia si už na starú Fronteru nemusia pamätať. Nový Opel Frontera je mestský crossover, ale zároveň má veľmi praktický charakter. Auto má „krabicovú“ karosériu, aby sa v interiéri čo najviac priestoru, hoci štylisti dbali na to, aby bola nenápadná. Tomu okrem iného napomáha aj kontrastne tónovaná strecha. Frontera má nahradiť model Crossland.
Očakáva sa, že v ponuke značky Opel sa Frontera zaradí po boku modelu Mokka. Frontera má byť praktickejšia a bude mať viac dôvodov na výber. Jedným z náznakov je veľkosť vozidla: Frontera je dlhá takmer 4,4 m v porovnaní so 4,15 m v prípade Mokky. Dlhší je aj rázvor: 2,67 oproti 2,56 m, čo sa prejavuje vo väčšom vnútornom priestore, ako aj v pohodlnejšom prístupe na pohovku – zadné dvere sú jednoducho väčšie. Každopádne, Opel Frontera má byť na želanie dostupný aj ako 7-miestny – za príplatok 700€ (bohužiaľ len pre hybridný pohon).
Opel Frontera – ako hybrid alebo s elektrickým pohonom
Platforma, na ktorej je Opel Frontera postavený, je spoločná s Citroenom C3 Aircross. V ponuke pohonov sa preto objavia rovnaké komponenty, aké poznáme z modelov C3 a e-C3. Hovoríme o hybride založenom na motore 1,2 l, ako aj o elektrickej verzii s výkonom 113 k. Podrobnejšie:
Hybridné pohonné ústrojenstvo je založené na novom (výrazne modernizovanom, vrátane rozvodovej reťaze) 1,2l motore, ktorý podporuje elektrická jednotka s výkonom 21 kW (28 k). Tento pohon sme podrobne opísali pri teste modelov Peugeot 3008 Hybrid 136 a Jeep Avenger. Veľmi dobre si vedie v mestských podmienkach, kde elektrická jednotka výrazne podporuje celkový pohon a reálny pocit z jazdnej dynamiky je vyšší, ako naznačuje výkon systému. Frontera sa bude ponúkať s hybridným motorom 1,2 Turbo s výkonom 100 k alebo 136 k. Štandardom je 6-stupňová automatická prevodovka a 2-spojková prevodovka. Spotreba paliva podľa normy WLTP je 5,4 l/100 km a v meste sa pokojne môžete dostať aj pod túto hodnotu, čo potvrdzujú aj naše testy ešte väčších áut s touto pohonnou jednotkou.
Elektrický Opel Frontera sa bude tiež ponúkať v dvoch verziách, hoci tentoraz sa nebudú líšiť výkonom motora – ten by mal byť vždy 83 kW (113 k) – ale kapacitou batérie. Prvý variant bude mať 44,2 kWh a dojazd 305 km (WLTP), zatiaľ čo druhý má mať 400 km, ale presná kapacita batérie zatiaľ nebola špecifikovaná. Podrobnejšie informácie o elektrickom pohone nájdete v správe o testovacej jazde Citroen e-C3.
Opel Frontera 2025: priestrannosť a kvalita interiéru
Toto je auto s rozpočtovým charakterom. Naznačuje to cenník začínajúci na 24 000 € za verziu Edition a 27 300€ za verziu GS. Napriek tomu interiér Oplu Frontera pôsobí elegantne a primerane, nie však gýčovo, hoci materiály sú pomerne tvrdé. Mäkkosť sme našli v podstate len pod lakťami predných cestujúcich: na dverách a na stredovej lakťovej opierke. Zvyšné komponenty sú z tvrdého plastu: dvere aj kokpit. Volant je našťastie čalúnený rozumnou kvalitnou kožou (samozrejme, umelou).
Za zmienku stoja sedadlá s rozumným rozsahom nastavenia, ktoré majú zaujímavo tvarované sedadlo. Nielenže je vpredu vyvýšené (čo je výhoda), ale v zadnej časti a medzi nohami sú viditeľné priehlbiny. To má znížiť namáhanie chrbtovej kosti a pravdepodobne zlepšiť vetranie počas jazdy. Pre nás bolo sedadlo pohodlné a ľahko sme sa v ňom orientovali.
Z hľadiska priestrannosti interiéru vyzerá Opel Frontera naozaj dobre. Vodič s výškou okolo 1,8 metra bude mať nad hlavou minimálne 10, a keď si bude chcieť sadnúť „sám“, pred kolenami mu zostane zhruba 15 cm a nad hlavou dobrých pár centimetrov. To sú na auto segmentu B pôsobivé parametre, aj keď ho budeme považovať za B+, ako zdôrazňuje Opel. Značný je aj batožinový priestor: 450 l.
Vnútorná časť tašky Frontera má elastický popruh „Flex-Strap“, ktorý pevne drží fľaše alebo poháre, aj tie väčšie. Voliteľne si môžeš dokúpiť zábrany. Sedadlo lavice pre 5-miestnu verziu sa neposúva, ani sa nedá nastaviť uhol operadla, ale po sklopení máme rovnú plochu vrátane batožinového priestoru.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nový Opel Frontera bude mať štartovaciu cenu 24 000 €