30.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoMotoTV).
V 80. rokoch 20. storočia predstavila športová divízia bavorského výrobcu prototyp, ktorý bol pôvodne určený na prepravu náradia. Písali sa 80. roky a BMW predstavovalo prototyp M3, ktorý sa mal zapísať do histórie. Ako prvý pick-up M3 slúžil tento pojazdný koncept dlhé roky na výstavách a prehliadkach, no vždy zostal v centrále BMW Motorsport v Garchingu neďaleko Mníchova.
Inžinieri si za východiskový bod tohto špeciálneho projektu zvolili dvojdverový model radu 3 E30. Odrezali jeho zadnú časť a nahradili ju hliníkom obloženým batožinovým priestorom.
Športové vozidlo na prepravu tovaru
Projekt pick-upu BMW M3 vychádza z dvojdverového modelu bavorskej limuzíny, ktorá nie je modelom M. Tento detail je okamžite viditeľný na absencii predných a zadných sedadiel modelu M3. Chýbajúce rozšírené podbehy kolies, typické pre súčasné a bývalé športové modely, sú okamžite nápadné.
Pohonné ústrojenstvo sa však líšilo. Pod kapotu od začiatku montovali skutočný motor divízie M, konkrétne 2,0-litrový motor s výkonom 192 k z modelu M3 predávaného v Taliansku a Portugalsku.
Ale aký bol účel tohto špeciálneho projektu? Podľa rôznych vysvetlení, ktoré spoločnosť poskytla za posledných 30 rokov, si inžinieri mysleli, že ide o dobrý spôsob prepravy komponentov a dielov v rámci továrne športovej divízie.
Bolo tu aj pokračovanie
V roku 2012, po 26 rokoch, keď slúžil na testovanie a experimentovanie, sme zošrotovali prototyp a uvoľnili miesto novému pick-upu BMW M3, ktorý sme postavili na platforme E92 predstavenú v roku 2011.
Ten BMW použilo na niekoľkonásobnú prehliadku Nürburgringu bez maskovania, aby zistilo, ako naň reaguje verejnosť a fanúšikovia.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
BMW M nikdy nevyrobilo takéto auto.
Nové BMW X3 len so spaľovacími motormi. Už žiadne elektrické
BMW s elektrickou budúcnosťou. Predstavuje novú stratégiu