31.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@HyundaiMotorUK).
Hyundai sa pripojil k celému radu spoločností, ktoré nedávno oznámili zmenu svojej stratégie na najbližšie roky. Vývoj elektromobility má byť naďalej dôležitý, ale pod kapotami automobilov značky sa objavia úplne nové pohonné jednotky.
„Ak sa pozrieme na posledných 12 mesiacov, vidíme, že na automobilovom trhu nastali veľké zmeny,“ –
– hovorí Jaehoon Chang, generálny riaditeľ spoločnosti Hyundai.
„Optimistické prognózy predaja elektrických vozidiel ustúpili rastúcim obavám. Zároveň rastie predaj hybridov,“ pokračuje Čang. A práve takéto pohonné jednotky by sa mali stať v najbližších rokoch očami Kórejčanov.
Hyundai naďalej vsádza na elektrické vozidlá
Okrem toho, že Hyundai neustupuje od svojich plánov elektrifikácie. Stále má v úmysle „postupne zvyšovať dojazd takýchto vozidiel do roku 2030, keď očakáva oživenie dopytu“. Kórejčania sa stále zameriavajú na vytvorenie kompletného radu elektrických modelov.
Do konca desaťročia tak plánujú uviesť 21 čisto elektrických modelov a predávať takéto autá v počte 2 mil. kusov ročne. Aby to bolo možné, Hyundai investuje do technológie batérií.
Chce mať vo svojom sortimente celú škálu batérií rôznych konštrukcií. Teda efektívne NCM (nikel-kobalt-mangán), lacné LFP (lítium-železo-fosfát) a úplne nový typ trakčnej batérie vyvinutej pre populárne modely.
Kórejci predpokladajú, že do roku 2030 sa aj vďaka zvýšenej hustote energie zvýši dojazd elektromobilov o 20 % oproti tomu, čo poskytujú súčasné elektromobily.
Celý rad hybridov
V najbližších rokoch však Hyundai vsadí na elektrifikované spaľovacie pohony. Chce ponúkať prakticky celú škálu takýchto systémov. Od klasických cez plug-in až po systémy, v ktorých spaľovací motor zodpovedá výlučne za nabíjanie trakčnej batérie (EREV).
Na podujatí, ktoré sa konalo v Soule, Kórejčania oznámili, že zdvojnásobia počet hybridných modelov zo siedmich na 14, pričom expanzia sa má začať v januári 2025. Bude pokrývať všetky trhové segmenty vrátane tých najdostupnejších.
Vtedy bude mať premiéru vylepšený hybridný systém novej generácie s názvom TMED-II. Jeho použitie zlepší výkon vozidiel a zároveň zníži spotrebu paliva.
Nové hnacie ústrojenstvo má tiež využívať riešenia známe z elektromobilov. Teda s takzvaným inteligentným rekuperačným brzdením a schopnosťou nabíjať iné elektrické zariadenia (V2L).
Hyundai pracuje na novom hybride
Range Extender Hybrid (EREV), ktorý bude pozostávať z trakčnej batérie, elektromotora alebo elektromotorov a malej spaľovacej jednotky. Očakáva sa, že poskytne dojazd až 900 km, čo napríklad pri dojazde 2 100 km, ktorý ponúka BYD, nevyzerá nijako prevratne.
Vozidlá so systémom EREV však majú byť cenovo dostupnejšie ako elektromobily. Je to spôsobené tým, že sa v nich používajú batérie s nižšou kapacitou. Okrem toho budú ponúkať pohon nielen na jednu nápravu, ale aj na obe nápravy.
Výroba takýchto čipov sa začne do konca roka 2026 v Severnej Amerike a Číne. Predaj na týchto trhoch sa začne v roku 2027. A čo ostatné regióny sveta? Expanzia bude závisieť od preferencií tamojších zákazníkov.
Viac ako 5,5 milióna áut v roku 2030
Cieľom investícií do hybridov je predať do roku 2028 1,33 milióna automobilov s takýmito systémami. V porovnaní s prognózami, ktoré Hyundai predstavil ešte minulý rok, sú plány o 40 % ambicióznejšie. V tomto roku sa očakáva, že sa pre hybridy značky rozhodne 510 000 zákazníkov na celom svete.
Kórejci predpokladajú, že budú veľmi populárne najmä v Severnej Amerike. Podľa ich výpočtov by mal predaj hybridov do roku 2030 dosiahnuť 690 000 kusov v porovnaní so súčasnými 170 000 kusmi a v Európe 220 000 kusov do roku 2028.
Predstavitelia Hyundai chcú zvýšiť svoj celosvetový predaj zo 4,21 milióna automobilov v roku 2023 na 5,55 milióna do roku 2030.
Hyundai chce byť dodávateľom softvéru
Čo sa ešte deje vo svete Hyundai? Kórejci v súčasnosti pracujú na novom digitálnom kokpite a informačno-zábavnom systéme založenom na technológii Android Automotive. Ten by sa mal vo vozidlách objaviť už v roku 2026.
Hyundai tiež oznámil ďalšie investície do vývoja samojazdiacich technológií. Cieľom je dosiahnuť štvrtú alebo vyššiu úroveň autonómnej jazdy. Akoby to nestačilo, Kórejčania sa chcú stať dodávateľom softvéru.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nové auto od známeho výrobcu. Elegantné, lacné a dobré vstupuje do Európy
Prečo je motorový olej 5W-30 ideálny pre väčšinu moderných vozidiel