8.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoTraderTV).
Luxusné a zároveň uvoľnené vozidlá SUV značky Volvo sú naďalej hnacím motorom predaja švédskej značky. Výrobca z Göteborgu môže oslavovať nárasty nielen v Európe. Čísla neklamú a Volvo sa predáva čoraz lepšie po celom svete, keďže prvý polrok sa celosvetovo skončil pozitívne o 14 %, na čom má významný podiel aj plne elektrický model EX30.
Ďalší mesiac na vzostupe
Uvoľnené SUV, ako je Volvo známe svojím harmonickým dizajnom a veľkým komfortom, najlepšie v Európe a Latinskej Amerike. Spoločnosť, ktorá chce od roku 2030 predávať len elektrické vozidlá, teší veľký nárast predaja elektrifikovaných modelov, a to o 41 %. Len čisto elektrické vozidlá, plug-in hybridy v júni tvorili takmer polovicu (48 percent) celosvetového predaja značky Volvo. Elektrické vozidlá na batérie (BEV) tvorili viac ako štvrtinu (26 percent) predajného koláča.
V celosvetovom meradle bol jún o 8 % lepší ako minulý rok, pričom najlepšie sa v uplynulom mesiaci predávalo Volvo XC60 (19 222 kusov). Za ním nasledovalo Volvo XC40/EX40 (v priebehu roka sa premenovala len plne elektrická verzia na EX40 – pozn. red.), ktoré si kúpilo 16 195 záujemcov. Pódium uzatvára už spomínané Volvo EX30 (12 513 kusov), ktoré je takmer najlacnejším modelom v ponuke.
„Údaje o predaji za jún sú dôkazom úspešných krokov, ktoré sme podnikli smerom k nášmu dlhodobému strategickému smerovaniu, a pokračujúceho dopytu po našich vozidlách,“ – povedal Björn Annwall, riaditeľ predaja a zástupca generálneho riaditeľa spoločnosti Volvo Cars. „Obzvlášť ma tešia pokračujúce dobré predajné výsledky modelu EX30.“
Ako sa predávajú uvoľnené vozidlá SUV značky Volvo v jednotlivých regiónoch?
Od januára do júna 2024 predala spoločnosť Volvo na celom svete celkovo 388 073 vozidiel. To je o 14 % viac ako v prvom polroku 2023. Najziskovejším regiónom zostáva Európa, kde sa v júni predalo 36 474 vozidiel (+34 percent). Predaj elektrifikovaných modelov sa zvýšil o viac ako polovicu (54 percent), čím ich podiel v júni dosiahol 66 percent. Samotné elektromobily sa minulý mesiac predávali o 155 percent lepšie a na polročnej báze o 80 percent lepšie. Po sčítaní všetkých prvých šiestich mesiacov európsky pult dosiahol strop takmer 200 000 kusov (193 634).
Druhým najdôležitejším trhom pre Volvo je Čína (švédskeho výrobcu vlastní čínsky konglomerát Geely). V Číne však v júni došlo k 9-percentnému poklesu predaja, ale pri porovnaní polročných výsledkov sa udržala rovnaká úroveň približne 78 000 kusov. Po priemernom júnovom výsledku predaj v USA napriek tomu rastie (+ 2 %). Je to najmä vďaka rastúcej popularite plug-in hybridov značky Volvo na tomto trhu (+69 percent). USA sú v skutočnosti jediným regiónom, kde predaj BEV švédskej značky klesá. Celosvetovo však ich predaj vzrástol o 53 percent a len v júni o 93 percent.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Volvo rozbilo svoje najväčšie SUV o najmenšie. Výsledok je šokujúci
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.