9.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@JoeAchilles1).
Finančný riaditeľ Volkswagenu varuje, že nemecká automobilka má maximálne dva roky na to, aby zmenila situáciu a zachránila sa.
Nemecká automobilka má problémy a finančný riaditeľ spoločnosti presne hovorí, aká vážna je situácia. Arno Antlitz varoval, že Volkswagen má len „jeden rok, možno dva“ na to, aby zvrátil stav svojej vlajkovej značky.
Podľa Carscoops sa finančný riaditeľ skupiny Volkswagen vyjadril počas stretnutia, ktoré sa konalo v sídle spoločnosti vo Wolfsburgu. Zúčastnili sa na ňom aj ďalší kľúčoví ľudia zo spoločnosti vrátane generálneho riaditeľa Olivera Blumeho. Na stretnutí sa zúčastnili aj stovky zamestnancov, ktorých nahnevali a znepokojili správy zverejnené začiatkom týždňa, že Volkswagen zatvorí dva závody v Nemecku, aby znížil náklady.
Volkswagen by mohol pristúpiť k drastickým opatreniam na stabilizáciu situácie
Antlitz uviedol, že trh s automobilmi v Európe sa od vypuknutia pandémie zmenšil a v blízkej budúcnosti sa nevráti do normálu. Tento pokles dopytu na trhu, ako aj pomalšie ako očakávané zavádzanie elektromobilov znamená, že Volkswagen predá za rok približne o 500 000 automobilov menej. Antlitz ponúka maximálne dva roky na zníženie výroby a zníženie nákladov, čo sú opatrenia potrebné na stabilizáciu finančnej situácie Volkswagenu.
Začiatkom tohto týždňa Volkswagen informoval svoju zamestnaneckú radu o plánoch zatvoriť dva závody. Bolo by to prvýkrát v histórii automobilky, čo by zatvorila továreň. Jedna z týchto dvoch tovární vyrába automobily a druhá je závodom na výrobu náhradných dielov.
Medzi zamestnancami to vyvolalo nespokojnosť a odborová organizácia IG Metall nevylúčila štrajk. Spoločnosť čelí aj hrozbe zo strany čínskych výrobcov, ktorí začínajú vstupovať na európsky trh s cenovo konkurencieschopnými modelmi. Volkswagen stráca pozície aj na čínskom trhu, a to aj kvôli týmto čínskym výrobcom.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Volkswagen zvažuje zatvorenie závodov v Nemecku. Prečo?
Volkswagen Golf 2024: áno, stále je to symbol segmentu C. Testovacia jazda