Tipy, Zaujímavosti,

Zníženie emisií oxidu uhličitého o 90 % – sú ciele EÚ realistické?

25.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ademe). Verejná doprava vrátane osobných automobilov sa ukazuje ako hlavný znečisťovateľ ovzdušia. Cieľ Európskej únie znížiť do roku 2050 množstvo oxidu uhličitého o 90 %...

25.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ademe).

Verejná doprava vrátane osobných automobilov sa ukazuje ako hlavný znečisťovateľ ovzdušia. Cieľ Európskej únie znížiť do roku 2050 množstvo oxidu uhličitého o 90 % v porovnaní s rokom 1990 sa zdá byť nereálny.

Zníženie emisií oxidu uhličitého o 90 % – sú ciele EÚ realistické?
Foto: youtube.com/@ademe

Zo sociologického hľadiska sa spoločnosť zjednocuje okolo nejakej veci, keď má identifikovaného potenciálneho nepriateľa. V Európskej únii je jedným z najnebezpečnejších nepriateľov oxid uhličitý. Predpokladá sa, že vinníkmi otravy životného prostredia týmto plynom v nadmernom množstve sú vodiči. Prečo sa to deje? Pravdepodobne preto, že vozidlá sú všade okolo nás, je ich veľa, takže teoreticky vypúšťajú veľa škodlivých látok.

90 % zníženie oxidu uhličitého v Európskej únii

Na oficiálnej webovej stránke Európskeho parlamentu nájdete dokument o emisiách oxidu uhličitého z automobilov. Údajne sa v ňom uvádzajú fakty a informácie o tomto fenoméne. V preloženom dokumente sa okrem iného môžeme dočítať aj takéto vyhlásenia:

„Európska únia chce do roku 2050 dosiahnuť 90-percentné zníženie emisií skleníkových plynov z dopravy v porovnaní s rokom 1990. Je to súčasť úsilia o zníženie emisií CO2 a dosiahnutie klimatickej neutrality do roku 2050 v rámci európskeho akčného plánu pre zelenú dopravu.“

Stanovenie kurzu a dosiahnutie klimatickej neutrality do roku 2050 je veľmi vzdialená perspektíva. V posledných rokoch sa na Zemi udialo toľko situácií, ktoré sa dajú len ťažko predvídať. Samozrejme, dá sa povedať, že pandémie, inflácia na gigantickej úrovni a teraz vojna na Ukrajine sú plánované. Ak však túto cestu uvažovania necháme bokom, samotné spoločenstvo už priznáva, že doterajšie kroky neprinášajú očakávané výsledky.

Realita je v rozpore s teóriou

V uvedenom dokumente som sa dočítal, že predpoklady týkajúce sa zníženia hladiny oxidu uhličitého už teraz nezodpovedajú teórii.

„Výrazné zníženie emisií CO2 z dopravy nebude jednoduché, pretože tempo znižovania sa spomalilo. Podľa súčasných prognóz sa emisie z dopravy do roku 2050 znížia len o 22 %, čo je ďaleko od súčasných ambícií.“

Takéto pozorovania jednoznačne ukazujú, že ide o dobré teórie, s ktorými sa dá súhlasiť. Veď skôr každý chce fungovať v lepšom a čistejšom stave. Zvyky ľudí sa však nedajú zmeniť tak ľahko, ako si niektorí úradníci myslia. Už teraz je zrejmé, že záujem o elektromobily klesá. Mali byť akýmsi liekom na všetky zlozvyky produkcie oxidu uhličitého v doprave. Sú v takom prípade autá na batérie v porovnaní so spaľovacími autami ekologickejšie?

Produkcia oxidu uhličitého a elektromobily

Elektromobily sú prezentované ako vozidlá bez emisií. A skutočne, pri jazde na cestách vypúšťajú oveľa menej škodlivých látok ako konvenčný pohon. Počas jazdy sa však stále opotrebúvajú pneumatiky a brzdové doštičky. A častice z týchto dvoch komponentov tiež prispievajú k tvorbe smogu v mestách.

Má teda výroba a likvidácia elektromobilov aspoň trochu lepší vplyv na životné prostredie? Tézy uvedené v tejto štúdii opäť spochybňujú takúto hypotézu.

Stanovenie kurzu a dosiahnutie klimatickej neutrality do roku 2050 je veľmi vzdialená perspektíva.
Foto: youtube.com/@PragerU

„Pri výpočte množstva CO2 vyprodukovaného automobilom je potrebné zohľadniť nielen CO2 vyprodukované počas používania, ale aj emisie spôsobené jeho výrobou a likvidáciou. Výroba a likvidácia elektromobilu je menej ekologická ako výroba a likvidácia automobilu so spaľovacím motorom a emisie z elektromobilov sa líšia v závislosti od spôsobu výroby elektrickej energie.“

Táto prezentácia škodlivých emisií vrátane množstva CO2 vyprodukovaného elektromobilom naznačuje jednu vec. Elektrická energia vyrobená z uhlia je pravdepodobne menej čistá ako jadrová, geotermálna alebo vodná energia. Preto z tohto pohľadu sú na území krajín ktoré vyrábajú elektrickú energiu z uhlia možno práve spaľovacie autá z hľadiska dĺžky používania lepšie pre životné prostredie.

Oxid uhličitý – neviditeľný nepriateľ spoločnosti

Environmentálne otázky budú pre niektorých ľudí vždy dôležité. Preto je dobré ich z času na čas otvoriť, aby sa o ne verejnosť zaujímala. Politici to veľmi dobre vedia, a preto sa nastolila otázka oxidu uhličitého, klimatickej katastrofy a potreby znížiť počet áut. To všetko sa bude opakovane objavovať. Ako emotívne témy, ale náhradné témy pre verejnosť. A zdá sa, že všetky plány a ciele Európskej únie sú len zbožnými želaniami namiesto toho, aby boli založené na faktoch.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Pol miliardy eur na pokutách za emisie CO2. Orgány EÚ odhalili údaje o výrobcoch automobilov

Úder pre autá z Číny. EÚ uskutočňuje revolučné zmeny


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

„Made in China“ lepšie ako „Made in Germany“? Nemecko siahlo po čínskej pomoci

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Auditography). Nemčina lepšia ako čínština? Záleží na tom. Audi siaha po čínskych technológiách, aby sa dostalo na úroveň úplne nových…

Vieme, aké motory dostane SUV Seal U v Európe. Je to dobré!

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ThunderGears). BYD - túto značku si treba zapamätať, pretože by sa čoskoro mohla stať významným hráčom na európskom automobilovom trhu.…

Bude to prvé takéto SUV v histórii Toyoty. Bude sa predávať ako teplé rožky

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoYaINFO). Toyota dosahuje v posledných mesiacoch vynikajúce predajné výsledky, ale Japonci nemienia zaspať na vavrínoch. Výrobca si uvedomuje, že SUV…

Takto vyzerá nová Honda Civic. Zmenilo sa toho pomerne veľa

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Honda predstavila modernizovanú verziu ikonického modelu Civic v karosárskych verziách hatchback a sedan. Zaujímavosťou je, že po desiatich rokoch…

Náhla povodeň po lejaku – záchrana auta môže skôr uškodiť ako pomôcť!

24.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@bengregers). Chcete ochrániť svoje vozidlo pred zaplavením? Zvážte, či sa to oplatí. Ak sa vám pri výjazde zo zaplavenej ulice…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov