Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Čínske autá vyrobené v Európe? Objavte ambiciózne plány značiek z ríše stredu

25.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheFrame). Čínske automobilky sa už začali presadzovať na starom kontinente. Teraz sa však chystajú urobiť ďalší krok. Pozrite sa, ktorí výrobcovia a kde plánujú postaviť...

25.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheFrame).

Čínske automobilky sa už začali presadzovať na starom kontinente. Teraz sa však chystajú urobiť ďalší krok. Pozrite sa, ktorí výrobcovia a kde plánujú postaviť svoje európske továrne.

Zavo Ford
Ktorí výrobcovia a kde plánujú postaviť svoje európske továrne.
Foto: youtube.com/@TheFrame

Číňania, ktorých množstvo elektromobilov v súčasnosti leží v európskych prístavoch, plánujú ďalšiu fázu svojej ofenzívy. Aby sa vyhli clám (a prípadným sankčným clám), budú vyrábať autá na starom kontinente.

Povráva sa, že jednou z výpadoviek čínskeho Geely má byť Poľsko. Presnejšie – továreň Izera. Okolo nej však stále panuje veľa turbulencií a neistoty. Dokonca sa nedávno objavili tvrdenia, že ak sa situácia v blízkej budúcnosti nevyjasní, Číňania môžu začať hľadať „šťastie“ inde.
Ktoré spoločnosti z ríše stredu a kde v Európe budú vyrábať svoje autá?

Číňania v Európe: BYD

BYD, spoločnosť, ktorá je na zozname najviac dotovaných čínskou vládou, plánuje postaviť závod v Maďarsku. Očakáva sa, že bude dokončená pred rokom 2026. Číňania s ním chcú dosiahnuť 5-percentný podiel na predaji na starom kontinente.

Maďarská továreň BYD bude mať výrobnú kapacitu 150 000 kusov ročne. V prípade väčšieho počtu objednávok ju však Číňania ľahko zdvojnásobia.

Chery Automobile

Konglomerát Chery, ktorý je okrem iného vlastníkom značky Omoda, bude vyrábať autá v bývalej továrni Nissan v Barcelone. Budú sa vyrábať v spolupráci s EV Motors a začiatok výroby je zatiaľ naplánovaný na rok 2024.

Podľa neoficiálnych správ Chery rokuje aj s talianskou vládou o otvorení ďalšej európskej továrne. Talianske médiá uvádzajú, že talianske úrady ponúkli Číňanom existujúce, ale nevyužité priestory ako potenciálne miesto výroby.

Hovorí sa aj o pustatine, na ktorej by sa mohol postaviť závod na výrobu automobilov.

Číňania presadzujú výstavbu automobiliek v Taliansku, Maďarsku, Španielsku a v Poľsku.
Foto: shutterstock.com/Jenson

Číňania v Európe: Dongfeng

Spoločnosť Dongfeng, ktorej patrí značka Voyah, rokuje s talianskou vládou o výstavbe novej továrne. Nový závod by mal v konečnom dôsledku vyrábať 100 000 vozidiel ročne.

Taliani, ktorí chcú opäť vyrábať najmenej 1 milión automobilov doma (približne 750 000 v roku 2023), chcú prilákať Číňanov preferenčnými podmienkami.

Leapmotor

Konglomerát Stellantis odkúpil 21 % akcií spoločnosti Leapmotor na konci roka 2023. Prvým efektom manželstva medzi Číňanmi a týmto gigantom má byť výroba mestského modelu T03 v továrni v Tychách. Jej začiatok je naplánovaný už na leto tohto roka, keď z montážnej linky prestane schádzať Fiat 500.

Stellantis, ktorý má byť zodpovedný za predaj automobilov Leapmotor mimo Číny, tiež zvažuje výrobu automobilov v Taliansku. V tomto prípade sa hovorí o továrni Mirafiori v Turíne, z ktorej by mohlo vychádzať až 150 000 automobilov čínskej značky ročne.

Číňania v Európe: SAIC

SAIC vlastní spoločnosť MG, ktorá vlastní tri z najpopulárnejších automobilov čínskej výroby v Európe. Ide o modely ZS, elektrický model 4 a HS.
Ako informoval portál Automotive News, spoločnosť SAIC nedávno uviedla, že sa do 2 – 3 rokov rozhodne vyrábať automobily v Európe. Miesto bude vybrané na základe údajov o energetických a výrobných nákladoch.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Európska značka, ale auto z Číny. Predáva sa vo veľkom meradle

Volkswagen podpísal dohodu s Číňanmi. Nové autá budú o polovicu lacnejšie


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Používate aplikácie v aute? Nemáme dobré správy

27.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Lesics). Predseda Úradu pre elektronické komunikácie oznámil, že nulová sadzba pre niektoré aplikácie nebude povolená. Vyplýva to z nariadení EÚ…

Čínsky bestseller v Európe. Ford sa obáva novej konkurencie

27.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Auto_4K). BYD Seagull by mal byť cenovým knokautom pre západných výrobcov, hoci sankcie EÚ to môžu zmeniť. Niektorí z nich…

Najkratšia diaľnica na svete. Je dlhá len jeden meter!

27.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Cars and Travels). Najkratšia diaľnica na svete sa nachádza v Európe, hoci hneď na začiatku treba zdôrazniť, že nejde o…

Čo znamená uterák na prístrojovej doske auta?

27.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Covercraft1965). V krajinách, kde je všeobecne vyššia teplota ako na Slovensku, si vodiči áut rozprestierajú na palubných doskách uteráky, ktoré…

Aká je životnosť pneumatík. Musíte ich meniť po 100 000 km?

27.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Mr.Anuwat Rumrod). Pneumatiky majú obmedzenú životnosť a môžu sa opotrebovať, aj keď sa vôbec nepoužívajú. Musíte ich však meniť, ak…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov