Správy, Zaujímavosti,

Európska značka, ale auto z Číny. Predáva sa vo veľkom meradle

3.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carwow). Trh s elektromobilmi v Európe sa trochu ochladil, stále mu dominuje Tesla, ale podiel automobilov vyrobených v Číne rastie. Vyniká najmä jeden hráč, ale...

3.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carwow).

Trh s elektromobilmi v Európe sa trochu ochladil, stále mu dominuje Tesla, ale podiel automobilov vyrobených v Číne rastie. Vyniká najmä jeden hráč, ale „Made in China“ nemusí vždy znamenať čínsku značku.

Európska značka, ale auto z Číny, „Made in China“ nemusí vždy znamenať čínsku značku.
Foto: youtube.com/@carwow

Podľa analytickej spoločnosti JATO Dynamics bolo vo februári na 28 európskych trhoch zaregistrovaných celkovo 988 116 nových osobných automobilov, čo je o 10 % viac ako pred rokom. Podobná situácia bola aj v januári (+11 %).

Elektromobily však už nie sú motorom rastu v takej miere ako predtým, do popredia sa opäť dostali autá so spaľovacím motorom, ktoré vo februári tvorili 61 percent registrácií. Spaľovacie motory tak dosahujú svoj predpandemický podiel (62 % registrácií vo februári 2019), ale európski zákazníci sa zjavne odvrátili od dieselov, ktoré teraz zaznamenávajú len 15-percentný podiel na registráciách, zatiaľ čo pred piatimi rokmi dosahovali ešte 35 %.

Nárast počtu registrácií nových automobilov v Európe je okrem iného spôsobený ofenzívou automobilov z Číny. Vo februári 2024 sa na cesty nášho kontinentu dostalo až o 45 % viac áut z ríše stredu ako v predchádzajúcom roku. Autá čínskej výroby sa vo februári v Európe predávali lepšie ako autá z tovární v Taliansku (Stellantis), Kórei (Hyundai, Kia), Maroku (Dacia) alebo Rumunsku (Dacia, Ford).

Z Číny prichádzajú hlavne elektromobily

Medzi automobilmi vyrábanými v Číne dominujú elektromobily, pričom až 66 % z nich je poháňaných batériami. V prvých dvoch mesiacoch tohto roka pochádzal každý piaty elektromobil registrovaný v Európe z čínskej továrne. Made in China však nie je synonymom pre čínsku značku: podľa JATO Dynamics len 16 % automobilov, ktoré sa tento rok dostali k európskym zákazníkom, malo pôvodnú čínsku značku.

Nesporným lídrom je MG, ktorý má britský rodokmeň (a teda aj najlepšie uznanie a vnímanie v Európe), ale vlastní ho čínsky konglomerát SAIC, autá sa navrhujú a vyrábajú v Číne. Na MG pripadá až 40 % registrácií automobilov z Číny v Európe. Západné značky, medzi ktoré patria okrem iného Tesla, Volvo, Dacia a BMW, sú zodpovedné za 44 % registrácií automobilov „Made in China“.

Na MG pripadá až 40 % registrácií automobilov z Číny v Európe.

MG4 bol vo februári štvrtým najobľúbenejším elektromobilom v Európe. Značka vďačí za svoj zvýšený trhový podiel predovšetkým svojim spaľovacím modelom. Od začiatku tohto roka bolo v 28 európskych krajinách zaregistrovaných 32 366 vozidiel MG. Pre porovnanie, všetkých ostatných čínskych značiek je to 13 646 automobilov. Vo februári si Európania častejšie vyberali MG ako Cupru, Mazdu alebo Jeep.

V rebríčku modelov sa vo februári na vedúcu pozíciu vrátila Dacia Sandero, ktorá odsunula Teslu Model Y na druhé miesto. Tretí Volkswagen Golf zaznamenal výrazný nárast: zaregistrovaných bolo až o 45 % viac vozidiel ako pred rokom.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nový model MG3 vyrovná konkurenciu. Ceny v zahraničí boli práve zverejnené

Čínske vozidlo má spotrebu 4,4 l/100 km. Okrem toho je oveľa lacnejšie


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čínsky BYD predbieha Ford: Nový gigant automobilového trhu?

5.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Automobilový trh zažíva dynamické zmeny, ktoré dokazujú, že nič nie je nemožné. Čínska spoločnosť BYD, známa svojou agresívnou…

Ďalšia automobilka bude pokračovať vo vývoji benzínových vozidiel

5.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Zoran Karapancev). Elektromobily sa nerozbehnú, takže konvenčné modely budú mať dlhšiu životnosť, než sa očakávalo. Predaj elektromobilov má naďalej problémy.…

Dynamika a elegancia v spojení SUV a športového dizajnu

5.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@GoldCarStudio). Audi Q5 Sportback spája vlastnosti typické pre SUV, ako sú všestrannosť a priestranný interiér, s ešte dynamickejšou siluetou. Dynamika…

Hrdza nikdy nespí: Ako ochrániť svoje auto pred neviditeľným zabijakom zimných ciest.

5.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Design_Nerd). Zimné obdobie prináša viac než len sneh a mráz – spúšťa aj sezónu cesty posypaných chemikáliami, ktoré nám uľahčujú…

Predvádzacie vozidlá: Skvelá príležitosť alebo riziko pre vašu peňaženku? Oplatí sa investovať?

5.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/ViDI Studio). Predvádzacie autá na prvý pohľad zaujmú atraktívnou cenou a zárukou od výrobcu. Sú však naozaj výhodné, alebo ukrývajú…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov