Testy, Zaujímavosti,

Goodyear má simulačné centrum ako zo sci-fi filmu. Je to druhé takéto zariadenie na svete

4.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@vigrade01). Spoločnosť Goodyear uviedla do prevádzky nový simulátor jazdy DiM250 DYNAMIC triedy VI vo výskumnom centre Goodyear v Luxemburgu. Druhé takéto zariadenie sa nachádza v...

4.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@vigrade01).

Spoločnosť Goodyear uviedla do prevádzky nový simulátor jazdy DiM250 DYNAMIC triedy VI vo výskumnom centre Goodyear v Luxemburgu. Druhé takéto zariadenie sa nachádza v Akrone v štáte Ohio. Simulátor umožňuje testovať nový model pneumatiky ešte pred jej výrobou.

Spoločnosť Goodyear uviedla do prevádzky nový simulátor jazdy DiM250 DYNAMIC triedy VI.
Foto: youtube.com/@vigrade01

Prečo spoločnosť Goodyear potrebuje simulačné centrá, ako je práve otvorené centrum v Colmar-Berg v Luxembursku? Takéto zariadenia nám umožňujú ponúknuť výrobcom automobilov vyššiu úroveň personalizácie produktov ponúkaných v rámci originálneho vybavenia (OEM). V tomto prípade ide o pneumatiky s dôrazom na ich najvyšší možný výkon. Virtuálna simulácia prináša niekoľko ďalších výhod: znamená menej fyzických testov, čo urýchľuje vývoj a testovanie nových výrobkov, a navyše je dôležitá pre dosiahnutie cieľov udržateľnosti.

Simulátor Goodyear umožňuje testovať pneumatiky budúcnosti na vozidlách, ktoré ešte neexistujú

Hoci to znie ako nápad zo sci-fi literatúry, takýto nápad umožňuje vyvinúť a otestovať model pneumatiky veľmi skoro vo vývojovom cykle, ešte pred vytvorením prvých fyzických prototypov. Takto možno vyvinúť najvýkonnejší dizajn pneumatiky ešte pred postavením prvého prototypu. Okrem toho je vďaka simulátoru možné zistiť, ako sa bude koncepčná pneumatika správať v modeli vozidla, ktorý tiež ešte neexistuje. Využitie virtuálnej simulácie umožní zrýchliť výrobu a poskytne možnosť vykonávať úpravy pneumatík vo výrobnom procese podľa potrieb výrobcov automobilov.

Simulátor jazdy DiM250, umožňuje vyvinúť a otestovať model pneumatiky.

Otvorenie simulačného centra v Luxemburgu nás stavia do popredia v oblasti virtuálneho navrhovania pneumatík. Je tiež ďalším dôkazom nášho záväzku formovať udržateľnú budúcnosť mobility. Náš tím pre vývoj virtuálnych pneumatík doteraz dokončil množstvo projektov s poprednými výrobcami OEM z Európy, USA a Číny. Poznávaním možností nášho virtuálneho dizajnu si automobiloví inžinieri uvedomujú jeho potenciál. Je to dôležité nielen kvôli obchodnému vplyvu, ale aj kvôli vplyvu na životné prostredie

– hovorí Romain Hansen, viceprezident spoločnosti Goodyear pre vývoj produktov v regióne EMEA.

Prvým výsledkom simulátora je nová pneumatika Goodyear pre Maserati

Projekt Goodyear Simulation Centres sa začal v roku 2021 spustením prvého takéhoto simulátora v Akrone. Je príkladom záväzku americkej spoločnosti formovať budúcnosť mobility. Počnúc prvou úspešnou spoluprácou so spoločnosťou Maserati na výrobe pneumatík pre model Gran Turismo 2023, Simulačné centrá pracujú na pneumatikách pre automobilky, ktoré sú im šité na mieru. Prvá takáto úspešná spolupráca spoločnosti Goodyear sa uskutočnila pri návrhu pneumatík pre továrenskú montáž nového modelu Maserati Gran Turismo 2023.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

NASA a Goodyear vytvorili nezničiteľnú pneumatiku. Ako pneumatika Superelastic funguje?

Najlepšie letné pneumatiky 2024: Test, rebríček a rady odborníkov


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čo NEMÔŽETE robiť, ak namiesto nafty natankujete benzín! Ako to opraviť

26.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@worlddriving). Mnohí vodiči skončia v servise po tom, čo narýchlo alebo neopatrne natankujú do nádrže iné palivo, ako by mali.…

Volkswagen a Renault nebudú spolupracovať na vývoji cenovo dostupných elektromobilov

26.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Spolupráca medzi spoločnosťami Volkswagen a Renault sa už nebude realizovať. Obaja výrobcovia plánovali spoločne vyvíjať cenovo dostupné elektromobily. Volkswagen…

Na splnenie cieľov EÚ je potrebné vybudovať 3142 nabíjačiek denne

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Sibs). 3142 staníc za deň. Toľko nabíjačiek pre elektromobily by malo pribudnúť v krajinách EÚ, aby sa splnil cieľ Európskej…

Americký mýtus sa skončil. Až 12 štátov plánuje zakázať predaj áut so spaľovacími motormi

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@agingwheels. USA sú stále považované za centrum klasického motorizmu. Skutočnosť je však úplne iná, pretože Amerika, podobne ako Európa, sa…

Vodíkové autá – ako fungujú a prečo by mohli spôsobiť revolúciu na automobilovom trhu?

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotausa). Hľadanie automobilového svätého grálu pokračuje. Inžinieri pracujú na pohonných jednotkách, ktoré spájajú ekologickú neutralitu s vynikajúcim výkonom, priaznivým dojazdom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov