Testy, Zaujímavosti,

Goodyear má simulačné centrum ako zo sci-fi filmu. Je to druhé takéto zariadenie na svete

4.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@vigrade01). Spoločnosť Goodyear uviedla do prevádzky nový simulátor jazdy DiM250 DYNAMIC triedy VI vo výskumnom centre Goodyear v Luxemburgu. Druhé takéto zariadenie sa nachádza v...

4.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@vigrade01).

Spoločnosť Goodyear uviedla do prevádzky nový simulátor jazdy DiM250 DYNAMIC triedy VI vo výskumnom centre Goodyear v Luxemburgu. Druhé takéto zariadenie sa nachádza v Akrone v štáte Ohio. Simulátor umožňuje testovať nový model pneumatiky ešte pred jej výrobou.

Spoločnosť Goodyear uviedla do prevádzky nový simulátor jazdy DiM250 DYNAMIC triedy VI.
Foto: youtube.com/@vigrade01

Prečo spoločnosť Goodyear potrebuje simulačné centrá, ako je práve otvorené centrum v Colmar-Berg v Luxembursku? Takéto zariadenia nám umožňujú ponúknuť výrobcom automobilov vyššiu úroveň personalizácie produktov ponúkaných v rámci originálneho vybavenia (OEM). V tomto prípade ide o pneumatiky s dôrazom na ich najvyšší možný výkon. Virtuálna simulácia prináša niekoľko ďalších výhod: znamená menej fyzických testov, čo urýchľuje vývoj a testovanie nových výrobkov, a navyše je dôležitá pre dosiahnutie cieľov udržateľnosti.

Simulátor Goodyear umožňuje testovať pneumatiky budúcnosti na vozidlách, ktoré ešte neexistujú

Hoci to znie ako nápad zo sci-fi literatúry, takýto nápad umožňuje vyvinúť a otestovať model pneumatiky veľmi skoro vo vývojovom cykle, ešte pred vytvorením prvých fyzických prototypov. Takto možno vyvinúť najvýkonnejší dizajn pneumatiky ešte pred postavením prvého prototypu. Okrem toho je vďaka simulátoru možné zistiť, ako sa bude koncepčná pneumatika správať v modeli vozidla, ktorý tiež ešte neexistuje. Využitie virtuálnej simulácie umožní zrýchliť výrobu a poskytne možnosť vykonávať úpravy pneumatík vo výrobnom procese podľa potrieb výrobcov automobilov.

Simulátor jazdy DiM250, umožňuje vyvinúť a otestovať model pneumatiky.

Otvorenie simulačného centra v Luxemburgu nás stavia do popredia v oblasti virtuálneho navrhovania pneumatík. Je tiež ďalším dôkazom nášho záväzku formovať udržateľnú budúcnosť mobility. Náš tím pre vývoj virtuálnych pneumatík doteraz dokončil množstvo projektov s poprednými výrobcami OEM z Európy, USA a Číny. Poznávaním možností nášho virtuálneho dizajnu si automobiloví inžinieri uvedomujú jeho potenciál. Je to dôležité nielen kvôli obchodnému vplyvu, ale aj kvôli vplyvu na životné prostredie

– hovorí Romain Hansen, viceprezident spoločnosti Goodyear pre vývoj produktov v regióne EMEA.

Prvým výsledkom simulátora je nová pneumatika Goodyear pre Maserati

Projekt Goodyear Simulation Centres sa začal v roku 2021 spustením prvého takéhoto simulátora v Akrone. Je príkladom záväzku americkej spoločnosti formovať budúcnosť mobility. Počnúc prvou úspešnou spoluprácou so spoločnosťou Maserati na výrobe pneumatík pre model Gran Turismo 2023, Simulačné centrá pracujú na pneumatikách pre automobilky, ktoré sú im šité na mieru. Prvá takáto úspešná spolupráca spoločnosti Goodyear sa uskutočnila pri návrhu pneumatík pre továrenskú montáž nového modelu Maserati Gran Turismo 2023.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

NASA a Goodyear vytvorili nezničiteľnú pneumatiku. Ako pneumatika Superelastic funguje?

Najlepšie letné pneumatiky 2024: Test, rebríček a rady odborníkov


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Spoločnosť Porsche prehodnocuje svoje plány. Jeho modely so spaľovacím motorom budú „žiť“ dlhšie

27.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ORGCars). Porsche je ďalšou značkou, ktorá spomaľuje svoje plány na prechod na elektromobily. Podľa nemeckých novín Automobilwoche a Suddeutsche Zeitung…

Ferrari verí, že syntetické palivá budú riešením pre superautá budúcnosti

27.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: pexels.com/Denys Gromov). Generálny riaditeľ Ferrari tvrdí, že budúce tepelné superautá by mohli byť zachránené syntetickými palivami. Prvým vozidlom, ktoré by…

Šéf Renaultu sa domnieva, že úplný prechod na elektromobily ešte nie je možný

27.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ThunderGears). Generálny riaditeľ spoločnosti Renault Luca de Meo sa domnieva, že úplný prechod na elektromobily do roku 2035 nie je…

Toto vozidlo má motor z vozidla F1. Potrebuje špeciálnu starostlivosť

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Mercedes-AMG). Mercedes-AMG One je najrýchlejšie sériové vozidlo na Nürburgringu. Je poháňané motorom priamo z vozidla F1, čo so sebou prináša…

Palivový gigant investuje do výroby spaľovacích motorov. Vynaloží viac ako 7,4 miliárd eur

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNNBusiness). Saudi Aramco, jedna z najväčších svetových ropných spoločností, investuje do vývoja spaľovacích motorov. Petrochemický gigant kúpil 10-percentný podiel v…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov