Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Takto chcú Číňania okradnúť Európu. Odborník načrtáva ich plán

15.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Dong liu). Majú čínski výrobcovia plán, ako obísť nové európske zákazy predaja automobilov z Číny bez toho, aby museli vyrábať drahé továrne? Ukazuje sa, že...

15.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Dong liu).

Majú čínski výrobcovia plán, ako obísť nové európske zákazy predaja automobilov z Číny bez toho, aby museli vyrábať drahé továrne? Ukazuje sa, že áno, a veľmi dobre to vysvetľuje dôležitá osoba z automobilového priemyslu.

Rannus uznal, že zmluvná výroba – presne taký typ výroby automobilov, aký vykonáva spoločnosť Valmet – by mohla byť pre čínskych výrobcov príležitosťou na úspešný vstup do Európy pri relatívne nízkych nákladoch.
Foto: shutterstock.com/Dong liu

Čínski výrobcovia v posledných mesiacoch výrazne zaútočili na európsky trh. Automobily z ríše stredu sa stali v našom regióne nielen oveľa dostupnejšími – ich ponuka začala pre mnohých ľudí vyzerať čoraz lákavejšie.

Po prvých mesiacoch, ktoré priniesli skutočnú explóziu záujmu o čínske modely, sa zdá, že tempo expanzie sa spomalilo. Samozrejme, to neznamená, že európske spoločnosti môžu byť úplne pokojné, pokiaľ ide o ich budúcnosť a ich nových konkurentov. Stále hľadajú najlepší spôsob, ako začať nadobro dobýjať Európu.

Pasi Rannus, generálny riaditeľ fínskej spoločnosti Valmet Automotive, ktorá vyrába automobily pre iné značky, nám v rozhovore pre Automotive News Europe prezradil, akú bránu budú chcieť Číňania využiť. Využijú severnú cestu. Fíni majú za sebou spoluprácu napríklad so Saabom, Porsche, Opelom a Mercedesom, pričom posledná dohoda trvá nepretržite od roku 2013.

Rannus uznal, že zmluvná výroba – presne taký typ výroby automobilov, aký vykonáva spoločnosť Valmet – by mohla byť pre čínskych výrobcov príležitosťou na úspešný vstup do Európy pri relatívne nízkych nákladoch. Koniec koncov, namiesto budovania obrovských a drahých tovární stačí najať spoločnosť, ktorá bude formálne vytvárať autá v Európe. A pritom práve tento aspekt ich výroby je zasiahnutý zavádzanými nariadeniami.

V súčasnosti nie je z európskeho hľadiska počet čínskych výrobkov – či už predávaných alebo vyrábaných – obrovský. Číňania sa však určite snažia vstúpiť na európsky trh nákladovo efektívnym spôsobom. Dôležitú úlohu zohráva čas uvedenia na trh. Jednou z možností je zmluvná výroba. K takýmto kontraktom určite dôjde. Musíte si to uvedomiť. Myslím si, že prvá vlna čínskych zmluvných výrobcov bude v Európe. Spojené štáty môžu byť pre ďalšiu vlnu nenažrané, ale sú o niečo lepšie chránené zákonom o znižovaní inflácie.

– Pasi Rannus
Generálny riaditeľ spoločnosti Valmet Automotive

Je pravdepodobné, že sa táto vízia naplní? Nuž, dokonale ju ilustruje koncern Stellantis. Práve s pomocou závodov v historickom komplexe Mirafiori by čínska značka Leapmotor vstúpila na trh v Európe.

Tu je to, samozrejme, trochu zložitejšie – Stellantis je dôležitým akcionárom tohto výrobcu, ktorý je čoraz častejšie označovaný za 15. značku skupiny. Princíp by však bol rovnaký, t. j. zmluvná výroba. Ak by sa táto dohoda uskutočnila, Leapmotor by bezpochyby vydláždil cestu ďalším značkám z Číny.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Stellantis investuje miliardy do spaľovacích motorov. Je tu jedno „ale“

Budú lacnejšie autá. Nedávno to popierali, ale zmenili názor


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Európsky automobilový priemysel v kríze. Experti varujú pred kolapsom

12.06.2025 | Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Lerner Vadim) Európsky automobilový priemysel, ktorý bol desaťročia hrdosťou únie, vstupuje do roku 2025 v stave vážnej krízy. Sektor…

Čína bojuje proti zaplaveniu trhu autami s nulovým nájazdom

12.06.2025 | Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/PDChina) Čínska vláda sa rozhodla zakročiť proti rastúcemu trendu predaja áut s nulovým nájazdom. Táto praktika sa stala tak…

Ako znížiť teplotu v aute? Najjednoduchší a najlacnejší spôsob

12.06.2025 | Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Tricky_Shark) Automobilové klimatizácie sa stali bežnými, ale keď auto hodiny stojí na slnku, niektoré časti karosérie a interiéru sa…

Jednoducho si išiel po ulici. Zrazu ho zmietlo z chodníka. Muž bojuje o život

12.06.2025 | Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/PolicieCZ) Malé mesto v Česku sa nemôže spamätať z nehody, ku ktorej došlo včera večer. 60-ročný muž išiel po…

Ďalšia firma krachuje. Automobilový priemysel má obrovské problémy

12.06.2025 | Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/TNatalie Hora). Nemecký automobilový priemysel zažíva jeden z najťažších období svojej histórie. Nad celým sektorom sa zbierajú čierne mraky…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov