Novinky, Zaujímavosti,

Budú lacnejšie autá. Nedávno to popierali, ale zmenili názor

29.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNBCtelevision). Ešte v januári 2024 Carlos Tavares tvrdil, že sa snaží „vyhnúť pretekom s cenami ku dnu“. Zdá sa, že zákulisné správy tomu protirečia, hoci...

29.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNBCtelevision).

Ešte v januári 2024 Carlos Tavares tvrdil, že sa snaží „vyhnúť pretekom s cenami ku dnu“. Zdá sa, že zákulisné správy tomu protirečia, hoci konanie Stellantisu možno len ťažko nazvať bezhlavým zapojením sa do cenovej vojny.

Carlos Tavares
Carlos Tavares tvrdil, že sa snaží „vyhnúť pretekom s cenami ku dnu“.
Foto: youtube.com/@CNBCtelevision

Cenová vojna, ktorú v roku 2023 rozpútali najmä čínski výrobcovia, výrazne ovplyvnila celý automobilový priemysel. Doteraz najväčšie koncerny sa po prvýkrát začali reálne obávať konkurencie značiek z ríše stredu a dobrý pomer ceny a kvality, na ktorý upozorňovali najväčšie osobnosti sveta štyroch kolies, prinútil najsilnejších hráčov konať.

Niektorí výrobcovia zintenzívnili svoje úsilie v súvislosti s vývojom lacných elektrických vozidiel. Európska únia medzitým začala vyšetrovanie masívnych štátnych dotácií pre značky z Číny. Francúzsko medzitým zaviedlo nové dane, ktoré tvrdo zasiahli autá čínskej výroby prichádzajúce do Európy.

Zdalo sa však, že Stellantis je proti týmto akciám. Aspoň taký bol dojem zo slov generálneho riaditeľa konglomerátu Carlosa Tavaresa. Portugalčan ešte v januári 2024 tvrdil, že ceny modelov značiek, ktoré sú súčasťou koncernu Stellantis (napr. Fiat, Peugeot, Citroen, Opel alebo Alfa Romeo), sa neznížia.

Ak znížite ceny bez zohľadnenia skutočných nákladov, čaká vás porážka. Snažím sa vyhýbať pretekom s cenami ku dnu. Poznám spoločnosť, ktorá brutálne znížila ceny a jej ziskovosť sa zrútila.
Carlos Tavares
Generálny riaditeľ spoločnosti Stellantis

Auta parkovisko
Podľa informácií, ktoré odhalila agentúra Reuters, Stellantis a Renault neúnavne pracujú na znížení výrobných nákladov elektromobilov.
youtube.com/@CNN

Tavares hovorí „nie“ a v zákulisí počujeme „áno“? Vôbec to nemusí byť nezmysel

Je však možné, že sa prístup skupiny rýchlo zmení. Podľa informácií, ktoré odhalila agentúra Reuters, Stellantis a Renault neúnavne pracujú na znížení výrobných nákladov elektromobilov. To by malo následne znížiť cenu elektromobilov a postaviť ich na rovnakú úroveň so spaľovacími vozidlami.

Čiastočne je to spôsobené spomalením rastu predaja elektromobilov. To a už spomínaný prílev čínskych konkurentov sú najvýznamnejšími dôvodmi tejto stratégie. Očakáva sa totiž, že lacnejšie automobily s porovnateľnou hodnotou ako ich spaľovacie náprotivky budú impulzom na opätovný rast trhu.

Je však táto informácia naozaj v úplnom rozpore s Tavaresovými slovami? Kontroverzný šéf konglomerátu predsa vyhlásil, že znižovanie cien bez zohľadnenia skutočných nákladov je potenciálny masaker. Ak sa Stellantisu skutočne podarí znížiť sumy určené na výrobu, následné zníženie cien automobilov by bolo zdravým prístupom.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Klesá dopyt po elektrických autách? Generálny riaditeľ spoločnosti Volvo: „Nevidíme to“

Akcie spoločnosti Nissan prudko klesli. Čína ako soľ v oku japonskej značky


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Uniknutá správa Elona Muska. Tesla má vážne problémy

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: pexels.com/Craig Adderley). Podľa memoranda, ktoré Elon Musk zverejnil pre zamestnancov Tesly, sa spoločnosť pripravuje na veľkú vlnu prepúšťania. Značka sa…

Čínsky gigant bude platformu predávať Európanom. Očakáva sa, že bude veľká

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@cheryinternational_official). Predseda čínskeho konglomerátu Chery potvrdil, že dohoda o predaji jeho platformy európskemu výrobcovi by mala byť dokončená v najbližších…

Číňania pumpujú peniaze do elektrických vozidiel. Európa sa zatiaľ bičuje za emisie CO2

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@worldmoneyy). Výrobcovia automobilov predávajúci v Európskej únii platia miliónové pokuty za emisie, zatiaľ čo Číňania dotujú svojich výrobcov, aby ovládli…

Značka, ktorá ukladá viacero obmedzení súčasne. Ak ich nepoznáte, koledujete si o pokutu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ibesip). Obvykle sa dopravné značky vzťahujú na jedno presne definované správanie, zatiaľ čo značka 315 uvádza viacero zákazov a príkazov,…

Spotreba paliva v reálnom svete je vyššia v priemere o 20 %. Najhorší typ pohonu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Streetmetal). Prvá Komisia Európskej únie uskutočnila štúdiu skutočnej spotreby paliva a emisií skleníkových plynov. Výsledky sú jednoznačne horšie, ako naznačujú…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov