Elektro, Zaujímavosti,

Klesá dopyt po elektrických autách? Generálny riaditeľ spoločnosti Volvo: „Nevidíme to“

18.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoTraderTV). Generálny riaditeľ spoločnosti Volvo Jim Rowan priznal, že jeho značka ani prémiový segment ako celok nie sú ovplyvnené zmenami spojenými s popularitou elektromobilov. Poukázal...

18.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoTraderTV).

Generálny riaditeľ spoločnosti Volvo Jim Rowan priznal, že jeho značka ani prémiový segment ako celok nie sú ovplyvnené zmenami spojenými s popularitou elektromobilov. Poukázal však na dôvod, prečo môžu mať ostatní výrobcovia iný názor.

Volvo
Klesá dopyt po elektrických zariadeniach?
Foto: youtube.com/@AutoTraderTV

Po niekoľkých rokoch sústavného rastu trhu s elektromobilmi sa v posledných mesiacoch roka 2023 tento trend zmenil. Zmeny dotačných programov v mnohých európskych krajinách, pochybnosti z hľadiska ekológie a spomalenie rastu predaja (v niektorých prípadoch dokonca pokles) – tak vyzeral koniec minulého roka.

Zatiaľ nemôžeme hovoriť o regresii – to by bolo dosť zneužiteľné. Napriek tomu sú zmeny na trhu viditeľné voľným okom a počet vodičov skeptických voči elektromobilom začína opäť stúpať. Vzhľadom na súčasnú náladu a pochybnosti o budúcnosti zákazu predaja spaľovacích motorov v roku 2035 začínajú mnohí výrobcovia váhať, či má naozaj zmysel vsádzať výlučne na elektriku.

Tieto pochybnosti však absolútne nezdieľa spoločnosť Volvo, ktorá je skutočne pevne odhodlaná presadzovať filozofiu agresívnej elektrifikácie. Švédi pred časom stanovili, že po roku 2030 nepredajú ani jedno neelektrické vozidlo. Nie a bodka.

Obávajú sa však manažéri značky nedávneho vývoja v automobilovom priemysle? Ukazuje sa, že rozhodne nie. V rozhovore pre Automotive News Europe to potvrdil samotný Jim Rowan. Generálny riaditeľ spoločnosti Volvo Cars je toho názoru, že súčasné problémy sa týkajú len trhu s bežnými automobilmi. Prémioví výrobcovia vraj nepokoje nepocítia tak výrazne ako masové značky.

volvo auto
Vrcholom značky Volvo má byť uvedenie modelu EX30.
Foto: youtube.com/@AutoTraderTV

Možno masový trh ovplyvnila skutočnosť, že niektoré koncerny nedosiahli cenovú paritu so spaľovacími automobilmi. V prémiovom segmente to nevidíme. Namiesto toho vidíme, že tento segment rastie a my v ňom získavame podiel. Sme spoločnosťou s najvyšším podielom v segmente BEV a máme najvyššie marže v sektore elektromobilov iných ako Tesla.
Jim Rowan
Generálny riaditeľ spoločnosti Volvo Cars

Hoci sa Volvo tvrdo drží svojej filozofie, predchádzajúci rok bol skutočne veľmi dobrý. Hrubá marža v druhom polroku 2023 len na elektrických modeloch predstavovala 13 %. To je až štvornásobný nárast. Na druhej strane, v priebehu 12 mesiacov bol tento pomer 9 %. Treba však dodať, že hrubá marža na hybridných a spaľovacích vozidlách bola až 23 %.

Vrcholom značky Volvo má byť uvedenie modelu EX30, ktorý by mal dosiahnuť strop hrubej marže na úrovni 15 – 20 %. Švédska značka stále nezabúda ani na hybridy. Oznámila, že podpora tohto radu – „mäkkých hybridov“ aj plug-in hybridov – bude pokračovať až do roku 2030.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nie sú to len Nóri. Aj Nemci kupujú čoraz menej elektromobilov. Prečo tento nový trend?

Volkswagen zastavuje výrobu v Emdene. Všetko kvôli problémom s dopytom


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Ktoré auto má nižšie náklady na údržbu: dieselové alebo benzínové? Aký veľký je rozdiel

4.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chasingcars). Pred výberom medzi benzínovým a naftovým vozidlom by mali vodiči zvážiť aj náklady na údržbu týchto motorov. Dôležité sú…

Elektrický motocykel prekonal štyri pozemné rýchlostné rekordy

4.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@VENTURI-OFFICIAL). Model RW-5 Voxan nedávno absolvoval testy na soľných pláňach v Bonneville a prekonal štyri samostatné rýchlostné rekordy pre elektrický…

Značka končí s vozidlami SUV. Oznamuje pokračovanie radu kultových klasík

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Francúzi stále hľadajú nápad pre DS Automobiles. Najnovší z nich zahŕňa opustenie terénnych modelov a inšpiráciu originálom. Teda Citroen…

Goodyear UltraGrip Performance 3. Víťaz testu zimných pneumatík ADAC

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@transa-pneu). Pneumatika Goodyear UltraGrip Performance 3 zvíťazila v najnovšom teste zimných pneumatík nemeckého automobilového klubu ADAC v rozmere 215/55R17 pre…

Audi stále nemá investora v Bruseli. Jeden aspekt odrádza potenciálnych kupcov

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars). Prémiová značka Audi koncernu Volkswagen sa už niekoľko mesiacov snaží nájsť riešenie krízovej situácie v bruselskom závode. Zo strany…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov