11.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@gimeshhettiarachchi406).
V súčasnosti na nás všadeprítomná reklama útočí takmer na každom kroku. Od televíznych obrazoviek cez displeje smartfónov až po nekonečné množstvo billboardov pri cestách. Výrobcovia automobilov tiež hľadajú možnosti, ako zarobiť ďalšie peniaze na zobrazovaní reklám, a najnovší patent spoločnosti Ford je toho dôkazom.
Americký výrobca podal patentovú prihlášku na nový reklamný systém vo vozidle, ktorý by sa mohol používať v budúcich modeloch značky Ford. Riešenie s názvom „Billboard Interfaces for Vehicle Displays“ by využívalo kamery vozidla na čítanie billboardov pri ceste a zobrazovanie cielenej reklamy na obrazovke informačno-zábavného systému. Používatelia by potom mohli kliknúť na odkaz a získať viac informácií o reklame. To však nie je všetko.
Personalizovaná reklama na displejoch vo vozidlách
Nový systém spoločnosti Ford bude zhromažďovať aj informácie, ako je rýchlosť vozidla, poloha GPS a cieľ cesty. Na základe týchto údajov by sa potom riešenie samostatne rozhodlo, ktorú reklamu zobrazí vodičovi a cestujúcim. Frekvencia samotných reklám by závisela od polohy vozidla (napr. pri prejazde školskou zónou by vozidlo zobrazovalo menej správ) a napríklad od toho, či cestujúci práve diskutujú. A čo viac – reklama by sa mohla vytvárať automaticky a mohla by byť prispôsobená konkrétne majiteľovi vozidla a jeho reakcii na predchádzajúce správy. Musíte uznať, že z hľadiska zhromažďovania informácií to znie trochu znepokojivo.
Ford zdôrazňuje, že ide len o patent. Nie sú to oficiálne plány
Okrem iného aj z týchto dôvodov je ťažké uveriť, že sa takýto prepracovaný systém čoskoro dostane do sériovo vyrábaných vozidiel. Zdôraznil to aj americký výrobca, ktorý v oficiálnom oznámení jasne uviedol, že toto riešenie je len ďalším nápadom a že otázky uvedené v patentovej prihláške by nikto nemal považovať za oficiálne oznámenie. Automobiloví odborníci však nepochybujú o tom, že skôr či neskôr sa reklamy objavia na obrazovkách našich áut.
Ford nie je prvý. Podobný nápad mala aj Škoda
Ukázala to napríklad Škoda, ktorá už v roku 2020 prišla s nápadom využívať obrazovky vo vozidlách na zobrazovanie personalizovanej reklamy. Špeciálne správy sa mali zobrazovať napríklad vtedy, keď vozidlu dôjde palivo alebo keď sa vodič priblíži k určitému obchodu. Vozidlo by potom vodiča vyzvalo, aby zastavil na najbližšej čerpacej stanici alebo v supermarkete a využil napríklad akciu. Výrobca dokonca spustil pilotný program tejto služby, ktorá bola istý čas dostupná v niekoľkých vybraných krajinách. Ako sa však dalo očakávať – riešenie nebolo zákazníkmi prijaté pozitívne.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nie Tesla a nie čínske elektrické vozidlá. Je tu nový líder predaja
Preplachovanie motora. Kedy je to potrebné