12.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13).
O ťažkom osude továrne Audi v Bruseli sme informovali už začiatkom roka 2024. Odvtedy uplynulo už veľa mesiacov, ale situácia prémiovej značky Volkswagen je stále problematická. Dnes vieme, že Volkswagen musí do svojej značky investovať 1,7 miliardy eur.
Volkswagen znižuje prognózu zisku na rok 2024
Volkswagen Group musí nečakane zahrnúť do svojich finančných plánov, dodatočné náklady vo výške 1,7 mld. Toľko má stáť zníženie počtu zamestnancov prémiovej značky Audi a riešenie problémov s elektrickými modelmi Q8 e-tron a Q8 e-tron Sportback. Modely vyrábané v bruselskom závode majú problém s dopytom.
V dôsledku toho koncernu VW Group namiesto 7,0 až 7,5 % tržieb pravdepodobne zostane len 6,5 až 7,0 % tržieb vo forme prevádzkového zisku. Ako informuje Automobilwoche, spoločnosť to nečakane oznámila v utorok večer.
Náklady skupiny Volkswagen dosiahnu 2,6 miliardy eur. Táto suma bude zahŕňať už plánované rezervy na prepúšťanie v spoločnosti Audi. Tie by mali predstavovať 0,9 mld. Zvyšných 1,7 mld. eur pohltia náklady, ktoré vzniknú okrem iného v súvislosti s prestavbou alebo zatvorením závodu Audi v Bruseli. Ako sme informovali, záujem o modelový rad Q8 e-tron je slabý.
V dôsledku toho nebola perspektíva zatvorenia bruselského závodu nikdy taká bezprostredná. Volkswagen naposledy zatvoril svoj závod v roku 1988 v Pensylvánii (USA).
Zisky nemeckého koncernu neovplyvňujú len problémy Audi
Nie je žiadnym tajomstvom, že okrem problémov v Audi ovplyvňujú zisky koncernu Volkswagen aj rôzne iné faktory.
Nemecký gigant utrpel aj menové straty, ktoré súvisia s ukončením činnosti banky Volkswagen v Rusku. Plánuje tiež ukončiť činnosť dcérskej spoločnosti VW MAN Energy Solutions v oblasti plynových turbín. Spolková vláda z bezpečnostných dôvodov zakázala plánovaný predaj spoločnosti do Číny.
Zatiaľ čo 1,7 mld. eur vynaložených na Audi nebude kompenzovaných, Volkswagen očakáva, že skupiny športovo-luxusných značiek sústredené okolo výrobcu športových automobilov Porsche AG neutrpia ďalšie finančné zaťaženie. Podobne aj divízia nákladných vozidiel sústredená okolo holdingu Traton, ktorý vyrába úžitkové vozidlá.
Volkswagen naďalej očakáva o 3 % viac dodávok automobilov a efficientný nárast predaja o 5 %. Aký odraz to bude mať v číslach za druhý štvrťrok, sa dozvieme v auguste.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Audi mení svoje logo. Kruhy budú vyzerať inak
Audi so slabým výsledkom za prvý štvrťrok. Môže za to záhadný komponent motora?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.