Správy, Zaujímavosti,

Orlen urobil poriadny prešľap. Švajčiarska spoločnosť dosiahla stratu 400 mil. eur.

13.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@orlenmagyarorszag). Orlen urobil poriadny prešľap. Spoločnosť prišla o 400 mil. eur, ktoré jej podriadená spoločnosť Orlen Trading Switzerland previedla ako zálohu za dodávku ropy bližšie...

13.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@orlenmagyarorszag).

Orlen urobil poriadny prešľap. Spoločnosť prišla o 400 mil. eur, ktoré jej podriadená spoločnosť Orlen Trading Switzerland previedla ako zálohu za dodávku ropy bližšie neurčenému subjektu. Šanca na vrátenie týchto prostriedkov hraničí so zázrakom.

Spoločnosť Orlen Trading Switzerland previedla ako zálohu 400 mil. eur za dodávku ropy.
Foto: youtube.com/@orlenmagyarorszag

V stredajšom vyhlásení spoločnosť Orlen oznámila úpravu svojho finančného výsledku za rok 2023, a to v súvislosti so stratou, za ktorú je zodpovedná spoločnosť Orlen Trading Switzerland. Spoločnosť registrovaná vo švajčiarskom kantóne Zug, ktorý sa považuje za daňový raj, bola založená špeciálne na to, aby mohla voľne nakupovať a predávať ropu a ropné produkty. Ako sa však ukázalo, konala príliš ľahkovážne.

V Orléne sa diali zázraky. Teraz tu máme škandál. Strata až 400 mil. eur.

Spoločnosť OTS si u nešpecifikovaného subjektu objednala ropu, ktorú nakoniec nikdy nedostala. Navyše v rozpore s oficiálnymi postupmi spoločnosti Orlen na tento účel zaplatila zálohu vo výške 400 mil. eur, ktoré sa už, žiaľ, nepodarilo získať späť.

„Úprava je spôsobená najmä analýzou schopnosti dcérskej spoločnosti [OTS] získať späť finančné prostriedky, ktoré dcérska spoločnosť zaplatila ako preddavky na nákup ropy a ropných produktov. Vzhľadom na nedodanie ropy a ropných produktov v lehote stanovenej v príslušných zmluvách dcérska spoločnosť vzniesla požiadavky na vrátenie preddavkov. Preddavky neboli vrátené v stanovených lehotách a dcérska spoločnosť označila možnosť vymáhania splatných preddavkov za nepravdepodobnú,“

– uvádza sa v stredajšom vyhlásení.

Stopy vedú do Venezuely?

Len pred mesiacom na tento problém upozornil premiér Donald Tusk. O škandalóznej strate a krokoch, ktoré podnikla švajčiarska spoločnosť Orlen, museli vedieť aj tí vo vláde. „Existuje takáto spoločnosť – OTS, ktorú Orlen založil napriek varovaniam adresovaným členom vlády Mateusza Morawieckého. Pokiaľ ide o charakter podnikania a personálne obsadenie tejto spoločnosti, nebolo rozhodnuté o žiadnom účinnom zásahu,“ – uviedol predseda vlády. „Existujú opodstatnené obavy, že Poľsko bude v súvislosti s činnosťou tejto spoločnosti vystavené veľmi vážnym problémom,“ – dodal.

OTS pravdepodobne neprijal preventívne opatrenia a riadne sa nepresvedčil o spoľahlivosti svojich obchodných partnerov.
Foto: youtube.com/@Grupa_ORLEN

Nie je jasné, komu OTS zaplatila zálohu za dodávku ropy. Mnohí poukazujú na juhoamerické subjekty, najmä na Venezuelu. Podľa portálu wyborcza.biz agentúra Reuters koncom novembra informovala, že švajčiarska spoločnosť si od gréckeho vlastníka lodí prenajala tanker Olympic Trophy za 13 miliónov USD na prepravu ropy z Venezuely do Číny. Bolo to krátko po tom, ako vláda USA dočasne zrušila embargo na obchod s ropou z Venezuely (do apríla tohto roku). To všetko v dôsledku prvých demokratických zmien v krajine. Okrem toho to malo pomôcť udržať stabilné ceny vzhľadom na nepokoje na Blízkom východe. Napriek tomu, že obchod s Venezuelou bol úplne legálny a v tom čase pravdepodobne aj veľmi lukratívny, OTS pravdepodobne neprijal preventívne opatrenia a riadne sa nepresvedčil o spoľahlivosti svojich obchodných partnerov. Nie je však vylúčené, že prípad má úplne iný základ.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Diesely sa naozaj dajú zachrániť. HVO100 na vlne v Európe, Slovensko už má

Olej na varenie do nádrže na naftu. Je to možné?


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

„Made in China“ lepšie ako „Made in Germany“? Nemecko siahlo po čínskej pomoci

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Auditography). Nemčina lepšia ako čínština? Záleží na tom. Audi siaha po čínskych technológiách, aby sa dostalo na úroveň úplne nových…

Vieme, aké motory dostane SUV Seal U v Európe. Je to dobré!

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ThunderGears). BYD - túto značku si treba zapamätať, pretože by sa čoskoro mohla stať významným hráčom na európskom automobilovom trhu.…

Bude to prvé takéto SUV v histórii Toyoty. Bude sa predávať ako teplé rožky

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoYaINFO). Toyota dosahuje v posledných mesiacoch vynikajúce predajné výsledky, ale Japonci nemienia zaspať na vavrínoch. Výrobca si uvedomuje, že SUV…

Takto vyzerá nová Honda Civic. Zmenilo sa toho pomerne veľa

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Honda predstavila modernizovanú verziu ikonického modelu Civic v karosárskych verziách hatchback a sedan. Zaujímavosťou je, že po desiatich rokoch…

Náhla povodeň po lejaku – záchrana auta môže skôr uškodiť ako pomôcť!

24.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@bengregers). Chcete ochrániť svoje vozidlo pred zaplavením? Zvážte, či sa to oplatí. Ak sa vám pri výjazde zo zaplavenej ulice…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov