Správy, Zaujímavosti,

Nemeckí výrobcovia proti clám na autá z Číny? Ako zvyčajne, všetko je to o peniazoch

1.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNAInsider). Zástupcovia nemeckých výrobcov automobilov sa vo svojich vyhláseniach postavili proti zavedeniu ciel na autá z Kráľovstva stredu. K šéfom Mercedesu a Volkswagenu sa práve...

1.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNAInsider).

Zástupcovia nemeckých výrobcov automobilov sa vo svojich vyhláseniach postavili proti zavedeniu ciel na autá z Kráľovstva stredu. K šéfom Mercedesu a Volkswagenu sa práve pridal aj šéf BMW.

Prílev lacných čínskych elektromobilov do Európy neunikol Európskej komisii.
Foto: youtube.com/@CNAInsider

Prílev lacných čínskych elektromobilov do Európy neunikol Európskej komisii. Jej šéfka Ursula von der Leyenová začala minulý rok protisubvenčné vyšetrovanie. Jeho cieľom je zistiť, či ich nízke ceny nie sú výsledkom dotácií od vlády Ríše stredu.

A hoci predstavitelia mnohých európskych automobiliek majú s autami „made in China“ hlavolam, najväčší nemeckí výrobcovia sa prakticky jednotne stavajú proti prípadnému zvýšeniu ciel na ne. Mimochodom, majú na to svoje dôvody.

Nemeckí výrobcovia proti

Šéf spoločnosti Mercedes dokonca nedávno vyzval na zníženie ciel na autá z Číny. „Nezvyšujme clá. Som proti takémuto kroku. Myslím si, že by sme mali urobiť opak a znížiť ich,“ uviedol Ola Kallenius v denníku Financial Times.

Teraz sa v podobnom duchu vyjadril aj šéf BMW Oliver Zipse (viac informácií nájdete TU). Ten je zase proti zavedeniu dodatočných ciel na autá z kráľovstva stredu.

„Európsky automobilový priemysel, aspoň pokiaľ ide o BMW Group, nebol dovozom čínskych automobilov výrazne poškodený. Nie je v záujme Európskej únie zavádzať dodatočné clá na tieto výrobky,“ povedal Zipse na výročnej konferencii o výkonnosti BMW.

Aj šéf skupiny Volkswagen Oliver Blume priznal, že s obavami vníma rastúci protekcionizmus vlád Európskej únie a Spojených štátov.

Ďalší hlas zaznel od generálneho riaditeľa spoločnosti Renault – Luca de Meo. Vo svojom otvorenom liste (viac informácií nájdete TU) varoval pred prílevom čínskych elektromobilov na európske trhy. Podľa neho kompaktné auto vyrobené v Číne stojí v dobrý deň o 6 000 – 7 000 eur menej ako auto vyrobené v Európe.
Napriek tomu de Meo zdôrazňuje, že vzťahy s ríšou stredu sa musia riadiť veľmi opatrne.

Obchodná vojna neprospieva nikomu

Všeobecne sa predpokladá, že na prípadnej obchodnej vojne s Čínou najviac stratia nemeckí výrobcovia. V ich prípade polovica čistého zisku pochádza z tamojšieho trhu. Koniec koncov, v posledných desaťročiach investovali v Ríši stredu veľké množstvo peňazí.

Ak by Európska komisia zaviedla clá na čínske autá, pre značky Volkswagen, Mercedes a BMW by to prakticky znamenalo koniec predaja v Kráľovstve stredu. Posledný menovaný si tam minulý rok našiel 825 000 kupujúcich, čo predstavuje 32 % jeho produkcie.

Je isté, že ak sa Európska komisia rozhodne zaviesť dodatočné clá na autá z Číny (v súčasnosti 10 %), tamojšia vláda sa na to nebude pozerať „zdvorilo“. Ba, krátko po spomínanom prejave von der Leyenovej sa k tejto záležitosti vyjadrilo aj čínske ministerstvo obchodu.

Zaviesť dodatočné clá na autá z Číny naruší globálny automobilový priemysel.
Foto: youtube.com/@CNAInsider

Vyšetrovanie Európskej komisie je „čisto protekcionistickým aktom. Vážne naruší globálny automobilový priemysel a jeho dodávateľské reťazce, a to aj v EÚ. Bude mať negatívny vplyv na hospodárske a obchodné vzťahy medzi Čínou a EÚ,“ – napísal vo vyhlásení zástupca čínskeho ministerstva obchodu.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Šéf Mercedesu chce znížiť clá na autá z Číny

Úder pre autá z Číny. EÚ uskutočňuje revolučné zmeny


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Nemecké letisko zablokovali klimatickí aktivisti. Vytvorila sa niekoľkokilometrová zápcha

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/fl360aero). Ďalšie nemecké letisko má problémy s odletmi. Za všetko môžu klimatickí aktivisti, ktorí nelegálne vstúpili na letisko a nalepili…

7 príznakov, že vaše auto potrebuje servis. Rozpoznajú ich len skúsení vodiči

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Memory Stockphoto). Ak sa vozidlo pravidelne vozí k mechanikovi na kontrolu, dá sa predísť väčšine problémov, ale nie všetkým. Preto…

Audi vsádza na plug-in hybridy. Pred elektromobilitou však nevidí cestu späť

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoTraderTV). Audi stále plánuje prejsť na čisto elektrické vozidlá od roku 2033. Predstavitelia nemeckej značky však pripúšťajú, že spaľovací motor…

MG sa približuje k továrni v Európe. Ide o tri lokality

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@debsvault7172). Čínsky konglomerát SAIC, ktorý vlastní okrem iného aj MG, sa snaží postaviť svoju prvú európsku továreň. Zatiaľ sa ako…

Najspoľahlivejšie motory: „Pravdepodobne sa nikdy nepokazia“

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carhelpcorner). Zdá sa, že éra automobilov, ktoré boli navrhnuté tak, aby vydržali celý život, je už dávno preč. To však…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov