Správy, Zaujímavosti,

Toyota kupuje spoločnosť Primearth EV Energy. Cieľom je vytvoriť elektromobily s dojazdom 1 200 km

21.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars). Toyota oznámila, že sa stane jediným vlastníkom spoločnosti Primearth EV Energy (PEVE), ktorú vytvorila spoločne so spoločnosťou Panasonic Holding Corporations. Cieľom japonskej automobilky je...

21.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars).

Toyota oznámila, že sa stane jediným vlastníkom spoločnosti Primearth EV Energy (PEVE), ktorú vytvorila spoločne so spoločnosťou Panasonic Holding Corporations. Cieľom japonskej automobilky je prevziať plnú kontrolu nad spoločnosťou a zvýšiť vlastnú kapacitu výroby batérií pre hybridné, ale aj elektrické vozidlá.

Toyota oznámila, že sa stane jediným vlastníkom spoločnosti Primearth EV Energy (PEVE).
Foto: youtube.com/@KondorCars

Toyota je najväčším výrobcom elektrifikovaných vozidiel na svete. Koncern každoročne predá milióny hybridných vozidiel a okrem iného aj z tohto dôvodu plánuje zvýšiť výrobu batérií, ktoré sú jedným z najdôležitejších komponentov elektrifikovaných vozidiel. Na tento účel japonská automobilka oznámila akvizíciu spoločnosti Primearth EV Energy (PEVE), ktorá vznikla v roku 1996 spolu s Panasonic Holdings Corporation.

Toyota investuje 70 miliárd dolárov do vývoja elektrifikovaných vozidiel

Spoločnosť Primearth sa doteraz zameriavala na dodávanie batérií pre hybridy. Vedenie Toyoty chce v súlade so svojou stratégiou vývoja viacerých pohonných jednotiek namiesto toho spustiť nové linky na výrobu batérií pre plug-in hybridy aj elektromobily. Týmto spôsobom chcú Japonci zvýšiť svoju schopnosť reagovať na meniace sa preferencie zákazníkov, pokiaľ ide o typy pohonných jednotiek. Okrem toho sa očakáva, že nové investície sa premietnu nielen do zvýšenia výroby, ale aj do zníženia výrobných nákladov.

Koncern Toyota oznámil, že do roku 2030 investuje celosvetovo 70 miliárd USD do vývoja a výroby elektrifikovaných automobilov. Polovica tejto sumy je určená špeciálne na batérie a elektromobily. Už v roku 2026 bude mať premiéru nová generácia batérií pre elektromobily, ktorá zabezpečí dojazd viac ako 800 km, a do roku 2030 plánuje Toyota uviesť na trh štyri nové riešenia s lepším nabíjacím výkonom a vyššou hustotou energie. Súbežne s vývojom batérií sa majú znižovať náklady na ich výrobu, pričom v druhej polovici tohto desaťročia sa očakáva zníženie nákladov na polovicu.

Plány Toyoty zahŕňajú výrobu lacnejších a účinnejších bipolárnych lítiovo-železofosfátových batérií.
Foto: youtube.com/@autodriveauto

Dojazd 1 200 km a len 10 minút nabíjania batérie

Plány Toyoty zahŕňajú aj výrobu lacnejších a účinnejších bipolárnych lítiovo-železofosfátových batérií. Tie sa majú používať v populárnych modeloch a umožnia dojazd viac ako 600 km na jedno nabitie. Ďalšou etapou bude výroba bipolárnych lítium-iónových batérií, ktoré umožnia predĺžiť dojazd na viac ako 1 000 km. Najväčšiu nádej pre vodičov by však mali predstavovať batérie s pevným elektrolytom, ktoré by mali mať premiéru na trhu v roku 2027. Ako ukazujú súčasné odhady, vtedy bude možné dosiahnuť dojazd až 1 200 km a skrátiť čas nabíjania na 10 minút.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Toyota. Takto funguje pokročilá technológia testovania bezpečnosti automobilov

Benzínová Toyota porazila elektrickú. Je to najekologickejšie auto


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čínsky gigant bude platformu predávať Európanom. Očakáva sa, že bude veľká

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@cheryinternational_official). Predseda čínskeho konglomerátu Chery potvrdil, že dohoda o predaji jeho platformy európskemu výrobcovi by mala byť dokončená v najbližších…

Číňania pumpujú peniaze do elektrických vozidiel. Európa sa zatiaľ bičuje za emisie CO2

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@worldmoneyy). Výrobcovia automobilov predávajúci v Európskej únii platia miliónové pokuty za emisie, zatiaľ čo Číňania dotujú svojich výrobcov, aby ovládli…

Značka, ktorá ukladá viacero obmedzení súčasne. Ak ich nepoznáte, koledujete si o pokutu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ibesip). Obvykle sa dopravné značky vzťahujú na jedno presne definované správanie, zatiaľ čo značka 315 uvádza viacero zákazov a príkazov,…

Spotreba paliva v reálnom svete je vyššia v priemere o 20 %. Najhorší typ pohonu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Streetmetal). Prvá Komisia Európskej únie uskutočnila štúdiu skutočnej spotreby paliva a emisií skleníkových plynov. Výsledky sú jednoznačne horšie, ako naznačujú…

Vedci dospeli k prekvapivému záveru – auto prehráva so záchodom. Tu je šesť najväčších koncentrácií baktérií

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheDetailingSpace). Podľa výskumu odborníkov na automobily môže byť interiér bežného vozidla prekvapivo horší z hľadiska čistoty ako toaleta. Majiteľom, ktorým…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov