Správy, Zaujímavosti,

Toyota kupuje spoločnosť Primearth EV Energy. Cieľom je vytvoriť elektromobily s dojazdom 1 200 km

21.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars). Toyota oznámila, že sa stane jediným vlastníkom spoločnosti Primearth EV Energy (PEVE), ktorú vytvorila spoločne so spoločnosťou Panasonic Holding Corporations. Cieľom japonskej automobilky je...

21.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars).

Toyota oznámila, že sa stane jediným vlastníkom spoločnosti Primearth EV Energy (PEVE), ktorú vytvorila spoločne so spoločnosťou Panasonic Holding Corporations. Cieľom japonskej automobilky je prevziať plnú kontrolu nad spoločnosťou a zvýšiť vlastnú kapacitu výroby batérií pre hybridné, ale aj elektrické vozidlá.

Toyota oznámila, že sa stane jediným vlastníkom spoločnosti Primearth EV Energy (PEVE).
Foto: youtube.com/@KondorCars

Toyota je najväčším výrobcom elektrifikovaných vozidiel na svete. Koncern každoročne predá milióny hybridných vozidiel a okrem iného aj z tohto dôvodu plánuje zvýšiť výrobu batérií, ktoré sú jedným z najdôležitejších komponentov elektrifikovaných vozidiel. Na tento účel japonská automobilka oznámila akvizíciu spoločnosti Primearth EV Energy (PEVE), ktorá vznikla v roku 1996 spolu s Panasonic Holdings Corporation.

Toyota investuje 70 miliárd dolárov do vývoja elektrifikovaných vozidiel

Spoločnosť Primearth sa doteraz zameriavala na dodávanie batérií pre hybridy. Vedenie Toyoty chce v súlade so svojou stratégiou vývoja viacerých pohonných jednotiek namiesto toho spustiť nové linky na výrobu batérií pre plug-in hybridy aj elektromobily. Týmto spôsobom chcú Japonci zvýšiť svoju schopnosť reagovať na meniace sa preferencie zákazníkov, pokiaľ ide o typy pohonných jednotiek. Okrem toho sa očakáva, že nové investície sa premietnu nielen do zvýšenia výroby, ale aj do zníženia výrobných nákladov.

Koncern Toyota oznámil, že do roku 2030 investuje celosvetovo 70 miliárd USD do vývoja a výroby elektrifikovaných automobilov. Polovica tejto sumy je určená špeciálne na batérie a elektromobily. Už v roku 2026 bude mať premiéru nová generácia batérií pre elektromobily, ktorá zabezpečí dojazd viac ako 800 km, a do roku 2030 plánuje Toyota uviesť na trh štyri nové riešenia s lepším nabíjacím výkonom a vyššou hustotou energie. Súbežne s vývojom batérií sa majú znižovať náklady na ich výrobu, pričom v druhej polovici tohto desaťročia sa očakáva zníženie nákladov na polovicu.

Plány Toyoty zahŕňajú výrobu lacnejších a účinnejších bipolárnych lítiovo-železofosfátových batérií.
Foto: youtube.com/@autodriveauto

Dojazd 1 200 km a len 10 minút nabíjania batérie

Plány Toyoty zahŕňajú aj výrobu lacnejších a účinnejších bipolárnych lítiovo-železofosfátových batérií. Tie sa majú používať v populárnych modeloch a umožnia dojazd viac ako 600 km na jedno nabitie. Ďalšou etapou bude výroba bipolárnych lítium-iónových batérií, ktoré umožnia predĺžiť dojazd na viac ako 1 000 km. Najväčšiu nádej pre vodičov by však mali predstavovať batérie s pevným elektrolytom, ktoré by mali mať premiéru na trhu v roku 2027. Ako ukazujú súčasné odhady, vtedy bude možné dosiahnuť dojazd až 1 200 km a skrátiť čas nabíjania na 10 minút.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Toyota. Takto funguje pokročilá technológia testovania bezpečnosti automobilov

Benzínová Toyota porazila elektrickú. Je to najekologickejšie auto


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Budú elektromobily rovnako lacné ako spaľovacie autá? Nové modely Volkswagen o 40 % lacnejšie

8.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@electricviking). Spoločnosti Volkswagen a XPENG uzavreli rámcovú dohodu o spolupráci v oblasti platforiem a softvéru, ktorá predstavuje míľnik v ich…

„Lídri v oblasti spoľahlivosti“ sa vyznačujú kvalitou. Dobré meno sa v určitom momente končí

8.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BoschCarService). Otázka bezpečnosti je jedným z hlavných faktorov pri výbere nového vozidla. Pri kúpe vozidla v autosalóne teoreticky nemusíte nič…

Starý trik taxikárov. Jednoduchý spôsob chladenia bez klimatizácie

8.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Klimatizácia sa pre nás stala každodennou záležitosťou, ktorej sa nechceme vzdať. Vzhľadom na rastúce ceny pohonných hmôt je…

Pilotovaná vesmírna loď Starliner nedokázala odštartovať. Prelomová misia NASA zrušená

8.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@NASA). Bohužiaľ, tentoraz to nevyšlo. Prelomová pilotovaná misia NASA Starliner včera v noci neodštartovala. Problém - ako to v takýchto…

Viskózna spojka: ako je skonštruovaná, ako funguje, aké sú príznaky jej poruchy?

8.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@InnovationDiscoveries). Viskózne spojky sa používajú ako komponent, ktorý spája ventilátor chladiča s vodným čerpadlom, a ako súčasť hnacieho ústrojenstva vozidiel…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov