Testy, Zaujímavosti,

Test letných pneumatík: Niektoré nezastavia ani na sto metrov!

6.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: pexels.com/Gerd Altmann). Mnoho vodičov sa pri výbere letných pneumatík zameriava len na cenu, no to môže byť veľká chyba. Dôležitým parametrom, ktorý by sa nemal...

6.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: pexels.com/Gerd Altmann).

Mnoho vodičov sa pri výbere letných pneumatík zameriava len na cenu, no to môže byť veľká chyba. Dôležitým parametrom, ktorý by sa nemal ignorovať, je brzdná dráha. Testy ukázali, že niektoré pneumatiky sú v tomto ohľade katastrofálne.

Cieľom bolo pomôcť vodičom pri výbere nových pneumatík pre nadchádzajúcu letnú sezónu.
Foto: pexels.com/Gerd Altmann

Auto Bild, renomovaný nemecký magazín zameraný na motorizmus, podrobil dôkladnému testu letné a celoročné pneumatiky. Cieľom bolo pomôcť vodičom pri výbere nových pneumatík pre nadchádzajúcu letnú sezónu. Vzhľadom na rozsiahlosť testu sa výsledky publikujú postupne. V tejto fáze sa magazín zameral na letné pneumatiky, ktoré v teste obstáli slabo a neodporúča ich kúpu.

Dôvodom sú neuspokojivé výsledky v disciplíne brzdenia na suchej aj mokrej vozovke, ktorá je kľúčová pre bezpečnosť pneumatiky. Testovaný rozmer 205/55 R16 patrí medzi najrozšírenejšie medzi malými a kompaktnými autami a niektorými crossovermi. Test brzdnej dráhy spočíval v zastavení z rýchlosti 100 km/h na suchej ceste a z 80 km/h na mokrej ceste. Čím kratšia je brzdná dráha, tým bezpečnejšie pneumatiky sú. Pneumatiky s príliš dlhou brzdnou dráhou nepostúpili do ďalšej fázy testu a boli označené ako nevyhovujúce.

Priepastné rozdiely

Test brzdenia pneumatík ukázal, že medzi najhoršími modelmi existujú priepastné rozdiely v brzdných dráhach. Najhoršia pneumatika v teste, Triangle AdvanteX TC101, potrebovala na zastavenie z rýchlosti 100 km/h na suchej vozovke 39,7 metra a na mokrej až 42,1 metra. To je v porovnaní s najlepšími pneumatikami rozdiel takmer 10 metrov!

DoubleCoin DC-99 síce na mokrej vozovke brzdil lepšie (36,9 metra), no na suchej dopadol najhoršie zo všetkých s brzdnou dráhou 42,4 metra.

Tieto výsledky sú varovaním pre motoristov, aby sa pred kúpou pneumatík neorientovali len podľa ceny, ale aby sa zamerali aj na ich vlastnosti, najmä na brzdnú dráhu na suchu a na mokrej vozovke. Rozdiel v brzdnej dráhe niekoľkých metrov môže v kritickej situácii znamenať rozdiel medzi životom a smrťou.

Rozdiel v brzdnej dráhe niekoľkých metrov môže v kritickej situácii znamenať rozdiel medzi životom a smrťou.
Foto: shutterstock.com/Evannovostro

Letné pneumatiky s najdlhšou brzdnou dráhou podľa testu Auto Bildu

PoradiePneumatikaBrzdná dráha na suchu (m)Brzdná dráha na mokru (m)Súčet (m)
1.Matador Hectorra 5 (91 V)32,940,173
2.Firemax FM601 (91 V)34,938,473,3
3.Radar RPX800 (91 V)33,340,273,5
4.Ceat SecuraDrive (91 V)33,340,673,9
5.Fortuna Ecoplus HP (91 V)34,939,174
6.Lassa Driveways (91 V)34,739,574,2
7.Atlas Green HP (91 V)35,139,374,4
7.Superia Tires Ecoblue HP (91 W)34,739,774,4
9.Nordexx NS9000 (91 V)36,138,874,9
10.Berlin Tires Summer HP 1 (94 V)35,641,176,7
11.Arivo Premio Arzero (91 V)3840,178,1
12.DoubleCoin DC-99 (91 V)42,436,979,3
13.Triangle AdvanteX TC101 (91 V)39,742,181,8

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Pod drobnohľadom sa ocitli čínske a európske autá. Porovnanie bolo zdrvujúce

Čínsky gigant sa ponáhľa. BYD sa snaží dobyť Európu


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čínsky BYD predbieha Ford: Nový gigant automobilového trhu?

5.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Automobilový trh zažíva dynamické zmeny, ktoré dokazujú, že nič nie je nemožné. Čínska spoločnosť BYD, známa svojou agresívnou…

Ďalšia automobilka bude pokračovať vo vývoji benzínových vozidiel

5.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Zoran Karapancev). Elektromobily sa nerozbehnú, takže konvenčné modely budú mať dlhšiu životnosť, než sa očakávalo. Predaj elektromobilov má naďalej problémy.…

Dynamika a elegancia v spojení SUV a športového dizajnu

5.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@GoldCarStudio). Audi Q5 Sportback spája vlastnosti typické pre SUV, ako sú všestrannosť a priestranný interiér, s ešte dynamickejšou siluetou. Dynamika…

Hrdza nikdy nespí: Ako ochrániť svoje auto pred neviditeľným zabijakom zimných ciest.

5.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Design_Nerd). Zimné obdobie prináša viac než len sneh a mráz – spúšťa aj sezónu cesty posypaných chemikáliami, ktoré nám uľahčujú…

Predvádzacie vozidlá: Skvelá príležitosť alebo riziko pre vašu peňaženku? Oplatí sa investovať?

5.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/ViDI Studio). Predvádzacie autá na prvý pohľad zaujmú atraktívnou cenou a zárukou od výrobcu. Sú však naozaj výhodné, alebo ukrývajú…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov