26.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@nissanineurope).
Nissan Juke prešiel modernizáciou. Okrem osvieženého vzhľadu, vylepšených štandardov výbavy a zmien v oblasti technológií sa do mestského crossoveru vrátila charakteristická žltá farba exteriéru.
Nissan Juke druhej generácie bude teraz opäť k dispozícii v žltej farbe karosérie. Ide o farbu laku, ktorá bola k dispozícii na prvej generácii crossoveru. Farba má však mierne odlišný odtieň od tej, ktorá sa používala kedysi. Výrobca uvádza, že je o niečo svetlejšia. V novej verzii výbavy N-Sport energická kanáriková farba kontrastuje s čiernou povrchovou úpravou strechy, kolies, bočných spätných zrkadiel, podbehov kolies, masky chladiča a stĺpikov A a B. Súčasťou modernizácie boli aj ďalšie farby a zavedenie nových dizajnov kolies z ľahkých zliatin.
Juke, ktorý sa nachádza v polovici životného cyklu modelu, nie je len o zmenách spočívajúcich v pridaní živého laku. Výrazných zmien sa dočkal aj interiér, ktorý má zvýšiť komfort cestujúcich. Okrem iného bola metamorfovaná stredová konzola, prístrojový panel a dotykový displej multimediálneho systému – je teraz väčší a má ďalšie funkcie. Kabína dostala aj nové materiály čalúnenia a vylepšenú výbavu.
Významné zmeny v interiéri
Vo verziách výbavy vyšších ako Acenta má obrazovka systému infotainmentu uhlopriečku 12,3″ a je naklonená o 8 stupňov smerom k vodičovi. Vďaka tomu sú ovládacie prvky na okraji obrazovky ľahko dostupné. Okrem toho systém ponúka vylepšené funkcie rozpoznávania hlasu a lepšie rozumie hovoreným príkazom. Konektivitu so systémami Apple CarPlay a Android Auto je teraz možné ovládať bezdrôtovo. Systém ponúka aj možnosť prehrávania videoobsahu zo zariadení pripojených cez USB počas státia vozidla.
Za volantom sa teraz nachádza 12,3-palcový digitálny TFT displej, ktorý zobrazuje údaje o rýchlosti a ďalšie kľúčové informácie. Môžete konfigurovať displej a upravovať prezentované údaje podľa osobných preferencií. Odkladací priestor v prístrojovej doske sa zväčšil na 7,8 litra. Prepracovaná je aj lakťová opierka. Novinkou je bezdrôtová nabíjačka alebo prítomnosť nabíjacích bodov USB-A a USB-C vedúcich zo zadnej časti vozidla. Štandardná výbava bola rozšírená o systém varovania pred vybočením z jazdného pruhu a systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu je k dispozícii ako voliteľná výbava. Štandardom je teraz aj cúvacia kamera, pričom sa zlepšilo rozlíšenie prenášaného obrazu (360-stupňový kamerový systém na želanie).
Vo výbave sú nové dekory a poťahy sedadiel v dotykovej čiernej ekokoži s prešívanými vložkami na sedáku a operadle. Nové komfortné sedadlá sú k dispozícii vo verziách N-Connecta, N-Design a Tekna. Verzia N-Sport má charakteristické žlté vložky z Alcantary v obložení interiéru a na sedadlách.
Nezmenená ponuka pohonných jednotiek
Juke sa ponúka v dvoch verziách pohonu. Elektrifikovanou možnosťou je Juke Hybrid, ktorý využíva spaľovací motor v kombinácii s elektromotorom. Benzínový štvorvalcový agregát s objemom 1,6 litra má prirodzené nasávanie a dosahuje výkon 94 k a 148 Nm. Elektromotor s výkonom 49 k a 205 Nm podporuje vysokonapäťový štartér/generátor s výkonom 15 kW. Energiu uchováva batéria s kapacitou 1,2 kWh. Systémový výkon hybridu je 143 k, pričom pohon sa prenáša na prednú nápravu.
Základným motorom je trojvalcový benzínový motor 1.0 DIG-T. Dosahuje výkon 117 k a 180 Nm (200 Nm s funkciou overboost). Tento agregát môže byť spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo 7-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou DCT s pádlami na volante. Všetky modernizované verzie crossoveru majú teraz elektrickú ručnú brzdu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Hyundai potvrdzuje. Lacný elektromobil pre Európu už v roku 2024
Taliani predstavili nový Abarth 600e – je to najvýkonnejší Scorpion v histórii