23.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ExoticAffinity).
Stiesnené parížske ulice si vyžadujú špeciálnu techniku parkovania. Výsledok? Odreté nárazníky sú vo francúzskom hlavnom meste normou. Nedá sa však poprieť, že jedna vec je naraziť do čierneho plastu malého hatchbacku a druhá do mriežky super auta za takmer štvrť milióna eur.
Každá krajina má svoje vlastné zvyky – takto sa dá komentovať parkovanie v Paríži. Stiesnené ulice a nedostatok veľkých parkovísk spôsobujú, že súbežne stojaci vodiči sa často opierajú nárazníkom svojho auta o iné už zaparkované auto. Nie je zriedkavé, že dokonca zľahka zatlačia iné auto, aby uvoľnili miesto.
Pre slovenských vodičov je to nemysliteľné, ale vo francúzskych aglomeráciách je to každodenný jav. Poškriabané alebo prasknuté nárazníky nie sú žiadnym prekvapením. O tom, do akej miery parížskym vodičom nevadia drobné kontakty medzi autami, svedčí video zverejnené na Instagrame. Otázne je len to, či tento názor zdieľa aj majiteľ Astonu Martin DB11 v hodnote takmer štvrť milióna eur (keď bol nový).
Zábery ukazujú, že vodiči v Paríži si neberú servítky. Samotná východisková situácia môže prekvapiť ľudí z iných krajín. BMW radu 2 active tourer stojí opreté o zadnú časť Astonu. Dá sa odhadnúť, že ide o prácu vodiča nemeckého vozidla, ktorý sa britského kabrioletu nedotkol ani tak nárazníkom, ale mriežkou chladiča, ktorá je rozhodne jemnejšia.
Nebolo to však nič. Pred Aston Martinom bolo ešte trochu miesta. Toľko, že osoba, ktorá šoférovala citroen C3, sa rozhodla, že sa tam môže vtesnať. Zaradila spiatočku a niekoľkokrát narazila do DB11. No aston už nemal kam cúvať, priestor nepribudol. Po niekoľkých nárazoch citroen išiel ďalej. Hoci z techniky vodiča francúzskeho hatchbacku je jasné, že na parížskych parkoviskách vie jemne tlačiť, skôr po tomto parkovaní získal aston niekoľko značiek vpredu aj vzadu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Za rýchlosť +30 km/h v zastavaných oblastiach prídete o vodičský preukaz. Úradníci EÚ sú za
Ako neochorieť z klimatizácie?