27.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PowerTorqueYT).
Súčasná inkarnácia Mazdy 6 je na trhu od roku 2012. Teraz sa ukázalo nové vydanie tohto vozidla, aj keď zatiaľ len v podobe čínskeho EZ-6. Japonci v Európe si však už vyhradili názov 6e.
Osud Mazdy 6 je zatiaľ neistý. Japonské médiá informovali, že nástupca tohto vozidla bude založený na rovnakej platforme ako CX-60 alebo väčší CX-80, na rozdiel od nich to však nebude SUV, ale limuzína v štýle kupé.
Neskôr sa objavili informácie, že Mazda 6, ktorej súčasná inkarnácia sa čoskoro prestane vyrábať, nedostane nástupcu. Priestor po tomto vozidle mali údajne vyplniť terénne modely.
Teraz prichádza „osviežujúci vánok“ z Číny, kde sa na autosalóne Auto China 2024 v Pekingu predstavila úplne nová Mazda EZ-6. Nový automobil vznikol vďaka spoločnému podniku tohto japonského výrobcu a miestneho Changanu.
Mazda EZ-6: kus automobilu
Vzhľad Mazdy EZ-6 je nezameniteľne podobný odchádzajúcemu modelu. Aj ona má dlhú prednú časť s obrovskou maskou chladiča, ktorá je teraz osvetlená. Okrem toho pútajú pozornosť výsuvné kľučky dverí, veľké hladké plochy a krátke veko batožinového priestoru s výsuvným spojlerom.
To naznačuje, že tento japonský automobil už nie je klasický sedan, ale liftback, pri ktorom sa zadné dvere dvíhajú spolu s čelným sklom. Bez ohľadu na to je EZ-6 výrazný automobil. Na dĺžku totiž meria 492,1 cm, na šírku 189 cm a na výšku 148,5 cm.
Pokiaľ ide o dizajn, nová Mazda čerpá z čínskeho partnera. Vozidlo stojí na platforme Changan EPA1, ktorá je určená pre čisto elektrické vozidlá, ako aj pre vozidlá využívajúce spaľovací motor ako generátor energie.
Mazda EZ-6: elektrický alebo hybridný automobil s obrovským dojazdom
Informácie o tom, čo bude pod kapotou Mazdy EZ-6, zatiaľ nie sú k dispozícii. V tejto chvíli však stojí za zmienku, že dvojica Deepal SL03, ktorá využíva rovnakú architektúru, sa v čisto elektrickom variante dodáva s trakčnou batériou s dvoma rôznymi kapacitami na výber.
Menšia má 58,9 kWh, zatiaľ čo väčšia 66,8 kWh. Podľa čínskeho cyklu CLTC, ktorý je optimistickejší ako náš WLTP, postačujú na prekonanie vzdialenosti 530, resp. 610 km. O uvedenie SL03 do pohybu sa zasa stará elektromotor na zadnej náprave.
V slabšom variante dosahuje výkon 218 k (320 Nm) a zabezpečuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy. Vo výkonnejšom variante má vodič k dispozícii už 258 koní (tiež 320 Nm), ktoré umožňujú dosiahnuť maximálnu rýchlosť 100 km/h za 6,2 s.
To však nie je všetko. Hybridný variant Deepal S03 má 1,5-litrovú pohonnú jednotku na nabíjanie trakčnej batérie s jednou z dvoch kapacít. Menšia má 19 kWh a väčšia 28,5 kWh. Tá „živí“ elektromotor s výkonom 238, resp. 218 koní, ktorý uvádza do pohybu kolesá zadnej nápravy.
Rozsah? V menšom kWh variante je to 135 km na elektrický pohon a 1140 km v hybridnom režime. Na druhej strane, vo variante s väčšou batériou je to 200, resp. 1200 km!
S digitálnym kokpitom
V interiéri sa Mazda EZ-6 vyznačuje digitálnym kokpitom typickým pre súčasné automobily, najmä tie z Číny. Jeho ústredným bodom je 14,6-palcová obrazovka infotainment systému, ktorá slúži nielen na ovládanie navigácie a zábavy, ale aj klimatizácie alebo nastavenia sedadiel. Interiér je vybavený aj audiosystémom Sony so 14 reproduktormi a rozsiahlym náladovým osvetlením.
Nová Mazda EZ-6 sa začne predávať v Číne budúci rok. Nie je známe, či sa takéto vozidlo objaví aj v Európe, ale niečo sa chystá, keďže Japonci si 18. marca tohto roku vyhradili ochrannú známku 6e.
Zjavne to naznačuje, že na starom kontinente sa objaví nástupca Mazdy 6 a bude elektrický. Bude vychádzať z čínskej EZ-6? To v tejto chvíli nie je známe.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Mazda uvádza na európsky trh svoju novú 7-miestnu vlajkovú loď SUV CX-80
Mazda MX-30 R-EV už na Slovensku. Poznáme cenu tohto neobvyklého hybridu