Elektro, Novinky, Zaujímavosti,

Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie: divízia Ford Pro posilňuje pozíciu modelu E-Transit ako lídra v segmente

24.4.2024 Redakcia Auto trendy a Ford / Tlačová správa (Foto: transit.fordpresskits.com). Divízia Ford Pro dnes predstavila nový variant modelu E-Transit s predĺženým dojazdom, ktorý zdokonaľuje parametre tejto najpredávanejšej veľkej elektrickej dodávky...

24.4.2024 Redakcia Auto trendy a Ford / Tlačová správa (Foto: transit.fordpresskits.com).

Divízia Ford Pro dnes predstavila nový variant modelu E-Transit s predĺženým dojazdom, ktorý zdokonaľuje parametre tejto najpredávanejšej veľkej elektrickej dodávky v Európe, ktorá minulý rok prekonala svojho najbližšieho konkurenta v pomere viac ako päť ku jednej.

Foto: transit.fordpresskits.com
  • Divízia Ford Pro predstavuje úžitkové vozidlo E-Transit s predĺženým dojazdom, čím zákazníkom rozširuje pole možností využitia tejto najpredávanejšej veľkej elektrickej dodávky v Európe.

  • Nový akumulátor s kapacitou 89 kWh znamená, že E-Transit má dojazd vyšší o 28 % na úrovni až 402 km, pričom ponúka rýchlejšie nabíjanie striedavým a jednosmerným prúdom. Tepelné čerpadlo v štandardnej výbave optimalizuje dojazd.
  • Všetky vozidlá E-Transit modelového ročníka 2024 môžu s výhodou využívať predĺžené dvojročné servisné intervaly bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov. Do radu elektrických vozidiel pribudol aj nový minibus E-Transit s továrenskou podporou.

Najnovší prírastok – ktorý sa dostáva do ponuky pre zákazníkov na celom svete –využíva akumulátor s využiteľnou kapacitou 89 kWh a má maximálny dojazd až 402 km, rovnako sa zrýchlilo aj nabíjanie striedavým a jednosmerným prúdom. Zákazníci môžu využívať aj predĺžené dvojročné servisné intervaly bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov, čo je dvojnásobok súčasného jednoročného intervalu.

„E-Transit s predĺženým dojazdom je ďalším príkladom záväzku divízie Ford Pro vyrábať vysokoproduktívne elektrické vozové parky v celej Európe,“ povedal Hans Schep, generálny riaditeľ divízie Ford Pro v Európe. „Zákazníkom prinášame možnosť prejsť väčšiu vzdialenosť medzi jednotlivými nabíjaniami, na výber je široká ponuka karosérií a podpora pripojeného ekosystému Ford Pro, čím posilňujeme svoju pozíciu dôveryhodného partnera pre kompletné riešenia vozového parku.“

E-Transit s predĺženým dojazdom je určený najmä pre zákazníkov, ktorí podnikajú vo vidieckych oblastiach,
Foto: transit.fordpresskits.com

E-Transit s predĺženým dojazdom je určený najmä pre zákazníkov, ktorí podnikajú vo vidieckych oblastiach, v regiónoch s chladnejším podnebím alebo jazdia na diaľničných trasách.
Pohonná jednotka slúži aj pre prestavané vozidlá s vyššou hmotnosťou, ktoré potrebujú dodatočný výkon.

Vyšší elektrický výkon

E-Transit s predĺženým dojazdom má akumulátor s vyššou využiteľnou kapacitou 89 kWh, čo umožňuje dosiahnuť dojazd až do 402 km – to znamená až o 28 percent viac ako ekvivalentný model so štandardným dojazdom2.Takéto zdokonalené parametre presvedčia zákazníkov, aby sa E-Transit s predĺženým dojazdom stal jasnou voľbou pre vozové parky pôsobiace mimo centier miest, ktoré však stále chcú využívať výhody zrýchlenej produktivity elektrických, pripojených úžitkových vozidiel.

Tepelné čerpadlo so vstrekovaním pár je súčasťou štandardnej výbavy modelov s predĺženým dojazdom a dokáže efektívnejšie vyhrievať kabínu pri nízkych teplotách. Tento systém sa podobá systému, ktorý využíva E-Transit Custom ako vôbec prvý elektromobil s touto technológiou. Je navrhnutý tak, aby sa zvýšila energetická účinnosť a vozidlo malo optimalizovaný dojazd aj v chladnejšom počasí.

Tepelné čerpadlo so vstrekovaním pár je súčasťou štandardnej výbavy modelov s predĺženým dojazdom a dokáže efektívnejšie vyhrievať kabínu pri nízkych teplotách
Foto: transit.fordpresskits.com

Výrazne zvýšili nabíjací výkon

Konštruktéri spoločnosti Ford výrazne zvýšili nabíjací výkon pre každý E-Transit s predĺženým dojazdom. Maximálny výkon pri nabíjaní striedavým prúdom sa zvýšil z 11 kW na 22 kW, čo znamená, že celonočné nabíjanie doplna bude trvať menej ako šesť hodín. Výkon rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom sa zvýšil zo 115 kW na 180 kW, takže po 10-minútovom nabíjaní sa dojazd môže zvýšiť až o 116 km. Nabíjanie z 10 % na 80 % trvá približne 28 minút.

Divízia Ford Pro očakáva, že zdokonalené možnosti modelu E-Transit s predĺženým dojazdom oslovia zákazníkov s rozmanitou škálou prípadov použitia a požiadaviek. Na výber je preto komplexný rad 19 variantov vrátane verzií L3 a L4, dodávok, dodávok s dvojitou kabínou a verzií s jednoduchou kabínou s podvozkom, s celkovou hmotnosťou vozidla od 3 500 kg do 4 250 kg. Maximálne užitočné zaťaženie je až 1 460 kg pre dodávky a 1 814 kg pre varianty podvozok s kabínou, s ťažnou kapacitou až 750 kg pre modely s celkovou hmotnosťou 3 500 kg. K dispozícii je aj systém Pro Power Onboard, ktorý umožňuje využívať výkon až 2,3 kW z akumulátora vozidla a napájať rôzne náradie, zariadenia a prestavby.

Digitálne funkcie

E-Transit s predĺženým dojazdom využíva rovnaké digitálne funkcie na zvýšenie produktivity, ktoré divízia Ford Pro predstavila pre celý modelový rad Transit 2024:

  • možnosť bezdrôtovej aktualizácie softvéru vo viacerých moduloch vo vozidle,
  • inovačný nový systém integrácie vozidla umožňujúci ovládanie prestavby prostredníctvom obrazovky systému SYNC,
  • technológia Delivery Assist navrhnutá tak, aby pomohla ušetriť až 20 sekúnd pri každom zastavení, čo znamená viac ako hodinu denne.

Okrem toho modely E-Transit so štandardným aj predĺženým dojazdom modelového ročníka 2024 využívajú nový dvojročný servisný interval bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov. To znamená nižšie servisné a prevádzkové náklady pre spoločnosti. Ide o výrazné vylepšenie oproti súčasnému ročnému intervalu bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov.

Od uvedenia do predaja v júni 2022 je E-Transit najpredávanejšou dvojtonovou elektrickou dodávkou v Európe, pričom v roku 2023 mal viac ako 55-percentný podiel na trhu.

Divízia Ford Pro rozširuje modelový rad E-Transit aj o nový elektrický mikrobus s továrenskou podporou pri prestavbe.
Foto: transit.fordpresskits.com

Nový minibus E-Transit

Divízia Ford Pro rozširuje modelový rad E-Transit aj o nový elektrický mikrobus s továrenskou podporou pri prestavbe.

Táto nová ponuka je určená pre rôznych zákazníkov, ako sú taxislužby, školy a miestne úrady, ktoré elektrifikujú svoje vozové parky a zabezpečujú si prevádzku do budúcnosti. Dôvodom je reakcia na sprísňujúce sa predpisy a zavedenie viac ako 350 nízkoemisných zón v celej Európe, vrátane všetkých hlavných miest Európskej únie.

Nový model má kapacitu až 15 osôb. Základom sa stala dodávka E-Transit L3 s oknami s celkovou hmotnosťou 4 250 kg, ktorú v Turecku upravili špecialisti ISRI. Zákazníci sa môžu rozhodnúť pre jedno alebo dve sedadlá pre cestujúcich vpredu, zvoliť si usporiadanie s 9 alebo 12 miestami na sedenie vzadu a štandardnú alebo vysokú strechu. Klimatizácia, vyhrievanie zadnej časti kabíny a elektrický bočný schodík sú štandardnou výbavou.

Nový model minibusu možno špecifikovať s akumulátorom so štandardným alebo predĺženým dojazdom pre kapacitu deväť miest. Prípadne so štandardným dojazdom pre 12-miestne usporiadanie.

Divízia Ford Pro Special Vehicles skúma aj možnosti poskytovania darcovských dodávok
E-Transit s oknami prostredníctvom svojej rozsiahlej 200-člennej siete Ford Pro Convertor, ktorá sa venuje špecializovanejším prestavbám, napríklad na prepravu osôb na invalidnom vozíku.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nový Ford Mustang: znovuzrodenie americkej ikony vo svete konektivity

Ford si vyhradzuje názov RS200. Vráti sa legenda?


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čo NEMÔŽETE robiť, ak namiesto nafty natankujete benzín! Ako to opraviť

26.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@worlddriving). Mnohí vodiči skončia v servise po tom, čo narýchlo alebo neopatrne natankujú do nádrže iné palivo, ako by mali.…

Volkswagen a Renault nebudú spolupracovať na vývoji cenovo dostupných elektromobilov

26.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Spolupráca medzi spoločnosťami Volkswagen a Renault sa už nebude realizovať. Obaja výrobcovia plánovali spoločne vyvíjať cenovo dostupné elektromobily. Volkswagen…

Na splnenie cieľov EÚ je potrebné vybudovať 3142 nabíjačiek denne

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Sibs). 3142 staníc za deň. Toľko nabíjačiek pre elektromobily by malo pribudnúť v krajinách EÚ, aby sa splnil cieľ Európskej…

Americký mýtus sa skončil. Až 12 štátov plánuje zakázať predaj áut so spaľovacími motormi

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@agingwheels. USA sú stále považované za centrum klasického motorizmu. Skutočnosť je však úplne iná, pretože Amerika, podobne ako Európa, sa…

Vodíkové autá – ako fungujú a prečo by mohli spôsobiť revolúciu na automobilovom trhu?

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotausa). Hľadanie automobilového svätého grálu pokračuje. Inžinieri pracujú na pohonných jednotkách, ktoré spájajú ekologickú neutralitu s vynikajúcim výkonom, priaznivým dojazdom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov