Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Čínske elektromobily v prístavoch. Chýbajú záujemcovia

20.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EVPedia). Prepočítali Číňania dopyt po svojich elektromobiloch? V európskych prístavoch sa hromadia tisíce vozidiel a záujemcov je málo. Dôvodov je však viac, než by sa...

20.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EVPedia).

Prepočítali Číňania dopyt po svojich elektromobiloch? V európskych prístavoch sa hromadia tisíce vozidiel a záujemcov je málo. Dôvodov je však viac, než by sa mohlo zdať.

Tisíce elektromobilov už niekoľko týždňov stoja na parkoviskách v mnohých prístavoch.
Foto: youtube.com/@EVPedia

Dopyt po elektromobiloch sa v rozpore s očakávaniami niektorých výrobcov aj európskych politikov vôbec nezvyšuje a dokonca klesá. V prípade Nemecka mnohí zákazníci upustili od kúpy elektromobilu, keď vláda zrušila program dotácií. Vodiči obrátili svoju pozornosť na hybridy a dokonca na vozidlá poháňané dieselom! Elektromobily odrádza aj problém rýchlej amortizácie a – prinajmenšom na niektorých trhoch vrátane Slovenska – nerozvinutá sieť nabíjačiek. Znepokojenie vyvolávajú aj rastúce ceny elektrickej energie. To všetko prispieva k poklesu záujmu o elektromobilitu, ktorú tak intenzívne propagujú európski politici a environmentálni aktivisti.

To sa určite nepáči čínskym výrobcom, ktorí už niekoľko mesiacov dovážajú svoje vozidlá do Európy. Ukázalo sa, že tisíce elektromobilov už niekoľko týždňov stoja na parkoviskách v mnohých prístavoch. Ba čo viac, je ich toľko, že čoraz viac výrobcov si začína prenajímať priestory a parkoviská aj mimo prístavov.

Čínske elektromobily v prístavoch zaostávajú. Dôvodom je nielen oslabenie predaja

„Táto situácia teraz ovplyvňuje všetky európske prístavy, do ktorých prichádza veľké množstvo vozidiel,“ – uviedol Gert Ickx, hovorca správy belgických prístavov Antverpy a Zeebrugge, ktorého citoval portál Automotive News Europe. Síce neuviedol ich presný počet, ale v súčasnosti je v prístavoch oveľa viac nevybavených vozidiel, ako ich bolo v rokoch 2020 a 2021. Dodal, že okrem slabnúceho predaja je problémom aj nedostatočný počet nákladných vozidiel na prepravu automobilov, ako aj príliš málo vodičov pracujúcich v dopravnom priemysle.

Slabnúci predaj elektromobilov a nedostatočný počet vodičov nákladných vozidiel na prepravu áut.
Foto: youtube.com/@evsqueen

Prístavy plné elektromobilov. Nie sú to len autá z Číny

Treba mať na pamäti aj to, že niektoré spoločnosti čoraz častejšie realizujú priamy predaj, t. j. bez predajcov alebo sprostredkovateľov, čo má tiež vplyv na skutočnosť, že v prístavoch sú nevybavené vozidlá. „Niektoré značky teraz predávajú priamo zákazníkom a namiesto toho, aby ich prepravovali k predajcom, nechávajú autá v prístavoch dlhšie,“ – Ickx uviedol: V súčasnosti sa na trhu nachádza viacero automobilov, ktoré sú schopné plniť svoje úlohy. K tejto problematike sa vyjadril aj Wolfgang Goebel, prezident Európskeho združenia pre logistiku vozidiel (ECG). Uviedol, že prístavy sú síce preplnené, ale v zásade nejde o novú situáciu.

„Máme slabý trh, čo vedie k malému odlivu tovaru. Dovoz vozidiel z Číny je len jednou časťou problému,“

– uviedol Goebel. Dodal, že v prístavoch nie sú zahltené len čínske elektrické vozidlá. Týka sa to dovážaných elektromobilov všetkých značiek, – uviedol. Odvodzujúc z politickej situácie a rastúcej informovanosti zákazníkov je nepravdepodobné, že sa táto situácia rýchlo zmení.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Úplne nové čínske autá BYD majú problém s plesňami?

Spoločnosť BYD dostala od čínskych vládnych orgánov dotácie. Najmenej 3,4 miliardy EUR


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čo NEMÔŽETE robiť, ak namiesto nafty natankujete benzín! Ako to opraviť

26.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@worlddriving). Mnohí vodiči skončia v servise po tom, čo narýchlo alebo neopatrne natankujú do nádrže iné palivo, ako by mali.…

Volkswagen a Renault nebudú spolupracovať na vývoji cenovo dostupných elektromobilov

26.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Spolupráca medzi spoločnosťami Volkswagen a Renault sa už nebude realizovať. Obaja výrobcovia plánovali spoločne vyvíjať cenovo dostupné elektromobily. Volkswagen…

Na splnenie cieľov EÚ je potrebné vybudovať 3142 nabíjačiek denne

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Sibs). 3142 staníc za deň. Toľko nabíjačiek pre elektromobily by malo pribudnúť v krajinách EÚ, aby sa splnil cieľ Európskej…

Americký mýtus sa skončil. Až 12 štátov plánuje zakázať predaj áut so spaľovacími motormi

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@agingwheels. USA sú stále považované za centrum klasického motorizmu. Skutočnosť je však úplne iná, pretože Amerika, podobne ako Európa, sa…

Vodíkové autá – ako fungujú a prečo by mohli spôsobiť revolúciu na automobilovom trhu?

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotausa). Hľadanie automobilového svätého grálu pokračuje. Inžinieri pracujú na pohonných jednotkách, ktoré spájajú ekologickú neutralitu s vynikajúcim výkonom, priaznivým dojazdom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov