Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Spoločnosť BYD dostala od čínskych vládnych orgánov dotácie. Najmenej 3,4 miliardy EUR

18.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@faz). Európska únia prešetruje čínske dotácie na elektromobily. Podľa správy nemeckého Inštitútu pre svetové hospodárstvo mohol najmä jeden konglomerát využívať veľké štátne dotácie. Čínske elektromobily...

18.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@faz).

Európska únia prešetruje čínske dotácie na elektromobily. Podľa správy nemeckého Inštitútu pre svetové hospodárstvo mohol najmä jeden konglomerát využívať veľké štátne dotácie.

Nemecký kancelár v Číne – EÚ by mala rokovať s vládou v Pekingu o jej protisubvenčnom správaní.
Foto: youtube.com/@faz

Čínske elektromobily sú príliš lacné. Únia skúma

Ceny elektromobilov zostávajú vysoké. Čínske značky sa snažia vymaniť z tohto trendu. Vďaka výrazne nižším cenám môžu autá z Číny predstavovať vážnu hrozbu pre výrobcov tradične sídliacich v Európe. A značky z ríše stredu sa na starom kontinente čoraz viac osmeľujú.

Výrazne nižšie ceny elektromobilov z Číny vyvolali podozrenie, že koncerny využívajú štátne dotácie na „zaplavenie“ európskeho trhu lacnými elektromobilmi. V dôsledku toho Európska únia začala v októbri minulého roka vyšetrovanie s cieľom zistiť, či dotácie a výhody, ktoré ponúka čínska vláda, priamo súvisia so snahou poškodiť európskych výrobcov elektromobilov.

Európska komisia údajne potvrdila, že existujú dôkazy o tom, že čínski výrobcovia využívajú nespravodlivé vládne dotácie. Jednoducho povedané, za posledných niekoľko týždňov bolo každé čínske auto, ktoré vstúpilo do Únie, zaregistrované pre možné reverzné clo.

Spoločnosť BYD dostala od čínskej vlády najmenej 3,4 mld. eur.

Podľa správy, ktorú vypracoval Inštitút pre svetové hospodárstvo v nemeckom meste Kiel, dostal najväčšie dotácie konglomerát BYD. Od úradov v Pekingu mal dostať najmenej 3,4 miliardy eur. Inštitút uvádza, že finančná dotácia pre čínskeho výrobcu sa zvýšila z 220 miliónov eur v roku 2020 na 2,1 miliardy eur v roku 2022. Tento prípad sa však netýka výlučne automobilového priemyslu. Podľa inštitútu malo v roku 2022 viac ako 99 % spoločností získať priame dotácie od čínskych orgánov.

Jediné, čo musí byť vždy jasné, je, že konkurencia musí byť férová,“ – Olaf Scholz povedal.
Foto: youtube.com/@faz

Nemecký kancelár v Číne. Hovoril o čínskych autách

Inštitút uvádza, že Európska únia by mala rokovať s vládou v Pekingu o jej protisubvenčnom správaní. Podľa Dirka Dohseho, jedného zo spoluautorov správy, by návšteva nemeckého kancelára Olafa Scholza v Číne mohla byť „vynikajúcou príležitosťou“ na rokovania.

Ako uvádza agentúra Reuters, šéf nemeckej vlády sa už touto otázkou zaoberal. „V určitom okamihu sa čínske autá objavia aj v Nemecku a Európe. Jediné, čo musí byť vždy jasné, je, že konkurencia musí byť férová,“ – Scholz povedal na univerzite Tongji v Šanghaji. Dodal, že ide o to, aby nedochádzalo k dumpingu, nadprodukcii a porušovaniu autorských práv. Dodal, že je tiež dôležité umožniť spoločnostiam zakladať továrne na miestnej úrovni bez byrokratických prekážok.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nové SUV od BYD bude bestsellerom. Za túto cenu ohrozí svojich európskych konkurentov

Pol miliardy eur na pokutách za emisie CO2. Orgány EÚ odhalili údaje o výrobcoch automobilov


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Prečo niektoré parkoviská zakazujú elektromobily

30.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/deniska_ua). Čína, svetový líder v predaji elektromobilov, čelí novému problému. Niektoré verejné priestory začínajú zakazovať parkovanie elektrických vozidiel. Dôvodom sú…

Spôsob, ako ušetriť peniaze pri jazdení autom

30.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Kichigin). Náklady na motorizmus každým rokom rastú a čoraz ťažšie sa s nimi vyrovnávame. Našťastie existuje množstvo spôsobov, ako pri…

Strach z jazdy: Ako prekonať úzkosť za volantom a získať sebadôveru

30.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Alex Photo Stock). Jazda vyvoláva u každého rôzne emócie, a bohužiaľ pre mnohých budúcich vodičov to môže byť strach. Či…

Môže vás polícia prinútiť vydať zábery z palubnej kamery?

30.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/New Africa). Mnoho vodičov si nainštalovalo palubné kamery, aby mohli v prípade nehody dokázať, kto bol vinný. Ale čo ak…

Nová európska legislatíva zmení celý automobilový priemysel

30.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/StockStudio Aerials). V roku 2026 by mala vstúpiť do platnosti v EÚ revolučná legislatíva End-of-Life Vehicles (ELV), ktorá zmení nielen…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov