4.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@vigrade01).
Spoločnosť Goodyear uviedla do prevádzky nový simulátor jazdy DiM250 DYNAMIC triedy VI vo výskumnom centre Goodyear v Luxemburgu. Druhé takéto zariadenie sa nachádza v Akrone v štáte Ohio. Simulátor umožňuje testovať nový model pneumatiky ešte pred jej výrobou.

Foto: youtube.com/@vigrade01
Prečo spoločnosť Goodyear potrebuje simulačné centrá, ako je práve otvorené centrum v Colmar-Berg v Luxembursku? Takéto zariadenia nám umožňujú ponúknuť výrobcom automobilov vyššiu úroveň personalizácie produktov ponúkaných v rámci originálneho vybavenia (OEM). V tomto prípade ide o pneumatiky s dôrazom na ich najvyšší možný výkon. Virtuálna simulácia prináša niekoľko ďalších výhod: znamená menej fyzických testov, čo urýchľuje vývoj a testovanie nových výrobkov, a navyše je dôležitá pre dosiahnutie cieľov udržateľnosti.
Simulátor Goodyear umožňuje testovať pneumatiky budúcnosti na vozidlách, ktoré ešte neexistujú
Hoci to znie ako nápad zo sci-fi literatúry, takýto nápad umožňuje vyvinúť a otestovať model pneumatiky veľmi skoro vo vývojovom cykle, ešte pred vytvorením prvých fyzických prototypov. Takto možno vyvinúť najvýkonnejší dizajn pneumatiky ešte pred postavením prvého prototypu. Okrem toho je vďaka simulátoru možné zistiť, ako sa bude koncepčná pneumatika správať v modeli vozidla, ktorý tiež ešte neexistuje. Využitie virtuálnej simulácie umožní zrýchliť výrobu a poskytne možnosť vykonávať úpravy pneumatík vo výrobnom procese podľa potrieb výrobcov automobilov.
Otvorenie simulačného centra v Luxemburgu nás stavia do popredia v oblasti virtuálneho navrhovania pneumatík. Je tiež ďalším dôkazom nášho záväzku formovať udržateľnú budúcnosť mobility. Náš tím pre vývoj virtuálnych pneumatík doteraz dokončil množstvo projektov s poprednými výrobcami OEM z Európy, USA a Číny. Poznávaním možností nášho virtuálneho dizajnu si automobiloví inžinieri uvedomujú jeho potenciál. Je to dôležité nielen kvôli obchodnému vplyvu, ale aj kvôli vplyvu na životné prostredie
– hovorí Romain Hansen, viceprezident spoločnosti Goodyear pre vývoj produktov v regióne EMEA.
Prvým výsledkom simulátora je nová pneumatika Goodyear pre Maserati
Projekt Goodyear Simulation Centres sa začal v roku 2021 spustením prvého takéhoto simulátora v Akrone. Je príkladom záväzku americkej spoločnosti formovať budúcnosť mobility. Počnúc prvou úspešnou spoluprácou so spoločnosťou Maserati na výrobe pneumatík pre model Gran Turismo 2023, Simulačné centrá pracujú na pneumatikách pre automobilky, ktoré sú im šité na mieru. Prvá takáto úspešná spolupráca spoločnosti Goodyear sa uskutočnila pri návrhu pneumatík pre továrenskú montáž nového modelu Maserati Gran Turismo 2023.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
NASA a Goodyear vytvorili nezničiteľnú pneumatiku. Ako pneumatika Superelastic funguje?
Najlepšie letné pneumatiky 2024: Test, rebríček a rady odborníkov
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.