Elektro, Šport, Zaujímavosti,

Xiaomi ustúpilo: Extrémny výkon modelu SU7 Ultra opäť v rukách majiteľov

9.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@XXA843). Po vlne kritiky musela čínska automobilka prehodnotiť svoje rozhodnutie obmedziť výkon svojho najvýkonnejšieho elektromobilu. Majitelia si nenechali zobrať to, za čo si zaplatili. Čínsky...

9.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@XXA843).

Po vlne kritiky musela čínska automobilka prehodnotiť svoje rozhodnutie obmedziť výkon svojho najvýkonnejšieho elektromobilu. Majitelia si nenechali zobrať to, za čo si zaplatili.

Ultra SU7
Xiaomi ustúpilo: Extrémny výkon modelu SU7 Ultra opäť v rukách majiteľov.
Foto: youtube.com/@XXA843

Čínsky technologický gigant Xiaomi sa ocitol v neľahkej situácii. Ich prvý elektromobil SU7, najmä v najvýkonnejšej verzii Ultra, sa stal hlavným aktérom niekoľkých tragických nehôd. Spoločnosť sa preto rozhodla pre radikálny krok – softvérovo obmedziť výkon tohto „čínskeho superdravca“. Tento krok sa však stretol s masívnou vlnou odporu zo strany majiteľov, ktorí si za brutálny výkon poriadne priplatili.

Viac ako 1000 kW na cestách? Xiaomi to prehodnotilo

Xiaomi SU7 Ultra patrí k najvýkonnejším automobilom na svete. S kombináciou troch elektromotorov (jeden vpredu s výkonom 288 kW a dva vzadu, každý s výkonom 425 kW) dosahuje celkový výkon neuveriteľných 1138 kW a krútiaci moment 1770 Nm. Tieto hodnoty umožňujú sedanu zrýchliť z 0 na 100 km/h za 1,98 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 359 km/h.

Po sérii nehôd, z ktorých najhoršia sa stala v marci a zahynuli pri nej traja ľudia, sa automobilka rozhodla pre drastické obmedzenie. S aktualizáciou softvéru na verziu 1.7.0 znížila dostupný výkon na približne 660 kW. Plný výkon mali majitelia získať až po absolvovaní jazdy na schválenom okruhu, pričom prepnutie do najvýkonnejšieho režimu malo trvať až 60 sekúnd.

Zákazníci sa vzbúrili a Xiaomi cúvlo

Takéto obmedzenie vyvolalo medzi majiteľmi modelov SU7 Ultra búrlivé reakcie. Na sociálnych sieťach a online platformách sa rozprúdila intenzívna kritika výrobcu. Majitelia namietali, že si kúpili auto s konkrétnymi parametrami a výrobca im bez predchádzajúceho upozornenia tieto parametre výrazne obmedzil.

Hoci sa našli aj takí, ktorí chválili Xiaomi za zodpovedný prístup k bezpečnosti, kritika nakoniec prevážila. Automobilka pod tlakom verejnej mienky ustúpila a oznámila, že od nového obmedzenia upúšťa. S ďalšou aktualizáciou softvéru bude plný výkon opäť dostupný aj pre vozidlá, ktoré už boli obmedzené.

Bezpečnosť vs. predajný argument

Xiaomi argumentovalo, že najvýkonnejší režim modelu SU7 Ultra bol od začiatku určený pre okruhové jazdenie, nie pre bežné cesty. Vyžaduje si špeciálne pneumatiky a prípravu pred jazdou. Naopak, štandardné verzie elektrického sedanu sa na okruh nehodia – došlo tam dokonca k niekoľkým nehodám kvôli nedostatočne dimenzovaným brzdám.

Xiaomi SU7
Xiaomi SU7 Ultra – neuveriteľných 1138 kW výkonu opäť bez obmedzení.
Foto: youtube.com/@XXA843

Automobilka vo svojom vyhlásení sľúbila lepšiu komunikáciu týkajúcu sa softvérových zmien a užšiu spoluprácu s komunitou majiteľov ich modelov.

Xiaomi pokračuje v automobilovej expanzii

Napriek týmto problémom sa čínsky technologický obor chystá ešte tento rok uviesť svoj druhý model YU7. Pôjde o športovo ladené SUV, ktoré vzhľadom pripomína Ferrari Purosangue. Aj tento model ponúkne viacero výkonových verzií – základná verzia s pohonom zadných kolies a výkonom 235 kW, zatiaľ čo najvýkonnejšia verzia dostane pohon všetkých kolies a výkon 508 kW.

V budúcnosti by malo nasledovať aj väčšie SUV so sériovým hybridným pohonom.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Je správne, že automobilky umožňujú bežným vodičom prístup k extrémnym výkonom?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Novinka v hasičskej technike je na obzore!

Šokujúci príbeh: Kúpil Cybertruck a vrátil ho ten istý deň, keď zistil, že stál mesiace na poli

Dacia Bigster ohromuje na nemeckej diaľnici: Rumunský hybrid ukázal, čo dokáže


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Tento zlozvyk ničí vaše auto: Jazda na polospojke vás môže vyjsť poriadne draho

18.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/kryzhov). Niektoré zlozvyky za volantom nás môžu stáť stovky eur. Medzi najnebezpečnejšie patrí jazda na polospojke, ktorá dokáže zničiť spojku…

Nový Xpeng P7 ohromuje dizajnom a môže ísť až 1400 km bez nabíjania

18.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Čínska automobilka predstavuje revolučný model, ktorý spája luxusný dizajn s prevratnou technikou a môže prekonať aj európskych rivalov Nový…

Mazda po rokoch mlčania: Elektromobily prichádzajú vo veľkom štýle!

18.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Japonská automobilka konečne vytiahla eso z rukáva a pripravuje revolúciu v elektromobilite. Nové partnerstvo s čínskym gigantom naznačuje, že…

Stávka na elektrifikáciu sa ukázala ako fatálny omyl

18.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Roschetzky Photography). Legendárna nemecká značka zápasí s prudkým poklesom predaja a hroziacim prepúšťaním. Ambiciózny plán elektrifikácie sa obracia proti výrobcovi…

Šokujúca pravda: Predsedníčka Tesly zarába 200 000 dolárov denne, zatiaľ čo Musk tvrdil, že jej post je len „čestný“

18.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Art of pixels). Robyn Denholm zarobila za sedem rokov neuveriteľných 530 miliónov dolárov na pozícii, ktorú Elon Musk označil za…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov