Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Vzdajte sa nabíjania svojho elektromobilu. Energetické problémy v Utrechte

24.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@fullychargedshow). Kto môže za časté výpadky elektrickej siete? V Utrechte boli na pokarhanie vodiči elektromobilov, ktorí nabíjali svoje autá hneď po návrate z práce. Napriek...

24.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@fullychargedshow).

Kto môže za časté výpadky elektrickej siete? V Utrechte boli na pokarhanie vodiči elektromobilov, ktorí nabíjali svoje autá hneď po návrate z práce. Napriek zdaniu však nič nie je také samozrejmé, ako by sa mohlo zdať.

Kto môže za časté výpadky elektrickej siete?
Foto: youtube.com/@fullychargedshow

Prechod na elektromobilitu v západnej Európe nie je vždy taký jednoduchý a príjemný. Bohužiaľ. Presvedčili sa o tom aj úrady v Utrechte, ktoré už niekoľko rokov realizujú ambiciózny projekt, aby sa stali prvým mestom na svete s takouto rozsiahlou a modernou sieťou obojsmerného nabíjania. Inými slovami, Utrecht sa vyvíja na modernejšie mesto so sieťou nabíjačiek a flotilou elektromobilov, ktoré budú v konečnom dôsledku fungovať ako dodatočná rezerva a zásobáreň energie (nie každý elektromobil je pripravený na V2G). Preto sa modernizujú stanice a investuje sa do väčšieho počtu solárnych panelov.

Žiaľ, mesto a región čelia čoraz častejším výpadkom elektrickej siete. Z toho vyplýva pomerne nečakaná výzva miestneho prevádzkovateľa siete, okrem iného aj pre majiteľov elektromobilov. Spoločnosť vyzvala vodičov, aby nenabíjali svoje autá hneď po návrate z práce (väčšina motoristov si dopĺňa energiu v mieste bydliska). Inými slovami, radšej by sa mali vyhnúť dopĺňaniu energie medzi 16.00 a 21.00 h. Hovorca spoločnosti v rozhovore pre RTV Ultrecht priznal, že kapacita siete je obmedzená a nabíjanie elektromobilov má na ňu obrovský vplyv – „musíte si položiť otázku, čo má v sieti prednosť.“

Mesto a región čelia čoraz častejším výpadkom elektrickej siete.

Upozornenie pre operátora

Spoločnosť Stedin, ktorá je zodpovedná za elektrickú sieť v regióne, upozorňuje, že je už teraz značne zaťažená, čo vedie k čoraz častejším poruchám. Aby toho nebolo málo, prevádzkovateľ uviedol, že na mnohých miestach márne počíta s ďalšími možnosťami zvýšenia kapacity pripojenia. Dokonca pripravil príslušnú mapu lokalít, kde už nie je možné zadávať nové objednávky (týka sa to nielen bytových zákazníkov, ale dokonca aj priemyselných).

Výrazné zaťaženie elektrickej siete nie je len otázkou dopytu zo strany vodičov elektromobilov.
Foto: youtube.com/@fullychargedshow

Výrazné zaťaženie elektrickej siete nie je len otázkou dopytu zo strany vodičov elektromobilov. Odborníci, ktorých citovali miestne médiá, uviedli, že existujúca elektrická sieť v Holandsku bola plánovaná a vybudovaná v čase, keď sa na vykurovanie domácností a varenie vo veľkom používal plyn a obyvatelia jazdili na benzínových alebo naftových autách. Poukázali tiež na to, že keď sa upustilo od plynu, výrazne sa zvýšilo používanie indukčných varných dosiek a tepelných čerpadiel. To všetko (a nielen elektrické autá) prispelo k značnému zaťaženiu siete v čase špičky (prispievajú aj priemyselní spotrebitelia). Podľa odhadov si potrebné investície vyžadujú položenie viac ako 105 000 km nových káblov a vybudovanie až 54 000 ďalších transformačných staníc. Inými slovami, až každá tretia cesta alebo ulica v Holandsku potrebuje generálnu opravu elektrickej siete. To nie je zlé, však?

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Vodičom vypnú nabíjačky, pretože je nedostatok energie. Testy už prebiehajú

Kúpte a potom sa starajte. Výrobcovia elektrických zariadení to nemajú radi


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Nemecké letisko zablokovali klimatickí aktivisti. Vytvorila sa niekoľkokilometrová zápcha

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/fl360aero). Ďalšie nemecké letisko má problémy s odletmi. Za všetko môžu klimatickí aktivisti, ktorí nelegálne vstúpili na letisko a nalepili…

Audi vsádza na plug-in hybridy. Pred elektromobilitou však nevidí cestu späť

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoTraderTV). Audi stále plánuje prejsť na čisto elektrické vozidlá od roku 2033. Predstavitelia nemeckej značky však pripúšťajú, že spaľovací motor…

MG sa približuje k továrni v Európe. Ide o tri lokality

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@debsvault7172). Čínsky konglomerát SAIC, ktorý vlastní okrem iného aj MG, sa snaží postaviť svoju prvú európsku továreň. Zatiaľ sa ako…

Najspoľahlivejšie motory: „Pravdepodobne sa nikdy nepokazia“

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carhelpcorner). Zdá sa, že éra automobilov, ktoré boli navrhnuté tak, aby vydržali celý život, je už dávno preč. To však…

TOP 3 najlacnejšie nové SUV s automatickou prevodovkou. Cenovo dostupné, ľahko ovládateľné autá

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PowerTorqueYT). Na trhu v súčasnosti dominujú vozidlá SUV a zákazníci neustále hľadajú tie najlepšie ponuky. Vybrali sme pre vás tri…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov