Elektro, Zaujímavosti,

Vodičom vypnú nabíjačky, pretože je nedostatok energie. Testy už prebiehajú

4.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PracticalEngineeringChannel). Najprv Spojené kráľovstvo, potom Nemecko a teraz aj Holandsko? Jeden holandský prevádzkovateľ siete chce obmedziť dodávky energie do nabíjačiek v neskorých popoludňajších a večerných...

4.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PracticalEngineeringChannel).

Najprv Spojené kráľovstvo, potom Nemecko a teraz aj Holandsko? Jeden holandský prevádzkovateľ siete chce obmedziť dodávky energie do nabíjačiek v neskorých popoludňajších a večerných hodinách. To všetko preto, aby sa minimalizovalo riziko preťaženia siete v čase najväčšieho dopytu. Čo na to hovoria majitelia elektromobilov?

Jeden holandský prevádzkovateľ siete chce obmedziť dodávky energie do nabíjačiek.
Foto: youtube.com/@PracticalEngineeringChannel

Pred niekoľkými rokmi sa v Spojenom kráľovstve objavila myšlienka odpojenia energie v čase energetickej špičky. Krátko nato sa táto myšlienka stala sympatickou aj Nemecku. Podľa NL Times, teraz už prebiehajú rokovania aj v Holandsku. O čo ide a prečo by mal niekto vypínať elektrickú energiu pre nabíjačky?

Nabíjajte pred spaním, nie po práci – takto sa chcú vyhnúť výpadku prúdu

Vo všetkých prípadoch ide predovšetkým o problém týkajúci sa zaťaženia elektrickej siete elektrickými vozidlami. V Holandsku už spoločnosť Stedin (prevádzkovateľ) bojuje za „výpadok“ elektrickej energie, pretože chce, aby nabíjacie stanice neboli dostupné pre „elektromobily“ od 16.00 do 21.00 hod. Práve v týchto hodinách sa majitelia vozidiel s nulovými emisiami vracajú domov a začínajú „kŕmiť“ svoje autá. Tie stoja a čerpajú elektrinu niekedy až do rána.

Elektromobily výrazne zaťažujú elektrickú sieť

Podľa spoločnosti Stedin by odloženie procesu o niekoľko hodín pomohlo znížiť tlak na sieť v čase, keď je najviac vyťažená. Zabránilo by to aj výpadku približne 1,5 milióna domácností v čase špičky, keď hybridné čerpadlá a indukčné variče už aj tak vyvíjajú dostatočný tlak na sieť. Zástupcovia spoločnosti tiež zdôrazňujú, že zmena návykov by nemala výrazný vplyv na komfort majiteľov elektromobilov.

„Ak upravíme svoje správanie, poskytovatelia budú môcť uvoľniť kapacitu a poskytnúť ju pre podniky, nové budovy a školy“

– povedal generálny riaditeľ spoločnosti Stedin.

V budúcnosti už nebude cesty von. Pôjde do toho Holandsko?

Riešenie, ktoré navrhla spoločnosť Stedin, sa môže stretnúť s kritikou, ale v budúcnosti možno nebude iná možnosť. Najmä preto, že sa očakáva, že holandský vozový park elektromobilov sa do roku 2030 rozrastie zo 450 000 vozidiel až na 2 milióny. To si bude vyžadovať rozšírenie súčasnej siete (150 000) o ďalších 250 000 nabíjacích staníc.

Holandský prevádzkovateľ Stedin chce aby nabíjacie stanice neboli dostupné pre „elektromobily“ od 16.00 do 21.00 hod.
Foto: youtube.com/@whatcar

Podporovali nákup, teraz chcú znížiť spotrebu elektriny

Návrh spoločnosti Stedin je ľahko pochopiteľný pre každého. Nikto sa nechce po návrate z práce starať o to, či má dostatok sviečok na osvetlenie obývačky. Napriek tomu takéto hlasy nikoho nepodporia v kúpe elektromobilov. Ak v budúcnosti niekto zhora nariadi časy nabíjania, nebude to mať veľa spoločného so slobodou.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Režim „Preteky k nabíjačke“ odteraz v každej Tesle. Už je to tu

Prekvapujúci obrat spoločnosti Mercedes. Všetko sa točí okolo elektromobilov


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Dopravná značka, ktorá všetko zmenila. Čo znamená žlté H?

13.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@unsunghistory9018). Málokto si to uvedomuje, ale pravostranná premávka platí vo Švédsku už pomerne krátko. Posledná zmena organizácie dopravy na švédskych…

Je povolené meniť výfukový systém vášho vozidla? V akých situáciách si môžu ponechať doklad o evidencii vozidla

12.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Donut). Niektorí vodiči upravujú výfukový systém svojho vozidla, aby dosiahli hlasnejší zvuk. Ak sa však zákon nedodrží, môže byť vozidlu…

Povinné osvetlenie, bicykel a e-kolobežka

12.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BBCNews). Pri pohybe za volantom bicykla alebo e-kolobežky nezabúdajte, že rovnako ako auto, aj bicykel a e-kolobežka musia mať riadne…

Prečo zimné pneumatiky zlyhávajú pri dvojciferných teplotách?

12.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: pexels.com/Gerd Altmann). Zimné pneumatiky sú určené pre teploty pod 7-8 stupňov Celzia. Ich používanie v lete môže mať mnoho nepríjemných…

Zelená šípka doprava, zaobchádzate s ňou ako so zeleným svetlom? Pokuta

12.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Baloncici). Predpisy platia do absolvovania skúšky. Potom majú vodiči vlastné pravidlá. To je však vážna chyba. A dobrý príklad sa…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov