Elektro, Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Ďalší problém s elektromobilmi. Každý ho prehliadol

27.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TechCharge). Absencia spaľovacieho motora v elektromobile spôsobuje, že si elektromobily spájame s tichou jazdou. Absencia takejto jednotky však môže spôsobiť, že začneme počuť veľa nepríjemných...

27.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TechCharge).

Absencia spaľovacieho motora v elektromobile spôsobuje, že si elektromobily spájame s tichou jazdou. Absencia takejto jednotky však môže spôsobiť, že začneme počuť veľa nepríjemných zvukov.

Ďalší problém s elektromobilmi. Každý ho prehliadol.
Foto: youtube.com/@TechCharge

Nedostatok zvuku v elektromobile môže byť nebezpečný

Elektromobily sa všeobecne spájajú s tým, že sa dokážu pohybovať prakticky bez zvuku. Samozrejme, je to spôsobené tým, že elektromobily nemajú spaľovacie motory vydávajúce zvuk. Niektorí to považujú za výhodu elektromobilov, pretože telo nie je zaťažované neustálym zvukom spaľovacieho motora. Na druhej strane odporcovia poukazujú na to, že bez zvuku bežiaceho motora si nie sú istí, či už vozidlo naštartovali, a preto nevedia, či je pripravené na jazdu.

Skutočnosť, že elektromobil nemá motor vydávajúci zvuk, môže byť pre chodcov v mestách veľmi nebezpečná. Platí to najmä na miestach, kde má chodec problém vidieť, či sa k nemu blíži vozidlo. V dôsledku toho sa môže spoliehať len na svoj sluch. Preto boli vypracované právne predpisy, ktoré od výrobcov vyžadujú, aby autá umelo vydávali zvuk, ktorý upozorní na blížiace sa vozidlo pri nízkych rýchlostiach.

V elektromobile nepočujete motor. Ale iné zvuky áno

Chýbajúci zvuk spaľovacej jednotky však vyvoláva ďalší problém. Tá však súvisí skôr s komfortom cestujúcich. Keďže nie je počuť zvuk spaľovacieho motora, môžeme počuť zvuky, ktoré sú účinne prehlušené motorom. Vďaka tomu môžeme zreteľnejšie počuť napríklad zvuk klimatizácie. Rôzne druhy hluku, ktoré nepočujeme pri spaľovacom motore, môžu byť nepríjemné.

O tomto probléme hovoril okrem iných aj Tim Bohn, inžinier spoločnosti General Motors. V rozhovore pre webovú stránku Car and Driver uviedol, že jediným riešením tohto problému je, aby všetky systémy generujúce hluk boli tichšie. Podľa jeho názoru musí byť úroveň odhlučnenia každého systému v elektrických vozidlách vyššia ako v spaľovacích vozidlách.

Upozornil však, že vodič nemôže byť izolovaný od všetkých akustických podnetov. Cestujúcich musia osloviť zvuky z cesty, hnacieho ústrojenstva alebo hluk vetra. To sú podľa neho tri hlavné oblasti zvuku, ktoré vodič počas jazdy počuje, a „absencia niektorej z nich je trochu znepokojujúca“.

Žiadny zvuk motora v elektromobile. Riešením sú reproduktory?

Určitým riešením tohto problému je možnosť známa z elektrických športových a športových vozidiel, t. j. reproduktory, ktoré vydávajú zvuk spaľovacieho motora. Príkladom je systém „N Active Sound+“ z modelu Hyundai IONIQ 5, ktorý vydáva syntetický zvuk motora a výstrelu výfukových plynov.

Riešenie modelu Hyundai IONIQ 5, ktorý vydáva syntetický zvuk motora a výstrelu výfukových plynov.
Foto: youtube.com/watch?v=rQCo2X-pNDI

Počet elektromobilov na cestách sa zvyšuje, a to znamená, že čoraz viac vodičov bude pravdepodobne venovať pozornosť zvukom, ktoré pri jazde v spaľovacom aute jednoducho nepočuli. To vedie k záveru, že pre výrobcov elektromobility sa vynára ďalšia výzva. Vzhľadom na rýchly vývoj elektromobilov v mnohých ohľadoch možno predpokladať, že spoločnosti sa čoskoro dokážu vyrovnať aj s týmto problémom.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Renesancia spoločnosti Fiat. Taliani pripravujú dve úplne odlišné modelové rodiny

Európa dostane nové smart SUV. Módny, dobre vybavený bude hrozbou pre modely vyššej triedy


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Lada Niva vstupuje na trh v Dubaji

1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Everyonephoto Studio). Lada sa rozhodla vstúpiť na jeden z najbohatších trhov – do Dubaja, mesta, kde luxusné autá zdobia ulice…

SUV, ktoré vás očarí dizajnom priamo z konceptu!

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PowerTorqueYT). Francúzska automobilka Citroën predstavila novú generáciu svojho obľúbeného SUV C5 Aircross, ktorá prináša viac priestoru, technológií a dynamického dizajnu,…

Dacia oslavuje: Z Mioveni vyšlo 8 miliónov áut, jubilejný Bigster v jedinečnej farbe!

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SDADanCars). Dacia dosiahla výnimočný míľnik vo svojej histórii – na linke závodu v Mioveni zišlo z výroby už 8 miliónov…

Ako si vybrať auto, ktoré naozaj stačí a nezadlžiť sa?

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Anatoliy Cherkas). Výber auta je jedným z najdôležitejších finančných rozhodnutí, ktoré robíme. Príliš často sa nechávame uniesť reklamami a emóciami,…

Ukryté tromfy vo vašom vozidle – Objavte ich a zjednodušte si život!

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@smartfoxofficial). Váš automobil je viac než len dopravný prostriedok. Skrýva množstvo funkcií, ktoré vám môžu uľahčiť každodenné situácie alebo vyriešiť…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov