29.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RastoChvalaofficial).
Svetová premiéra sa uskutoční v polovici októbra. Peugeot má ambíciu stať sa lídrom v oblasti plne elektrických vozidiel medzi hlavnými európskymi značkami. S modelom E-208 je už teraz lídrom v elektrickom segmente B v Európe.
Značka Lion v súčasnosti ponúka najširší sortiment elektrických vozidiel spomedzi všetkých európskych značiek. Úplne nový model E-408, ktorý bude predstavený v Paríži vo svetovej premiére, by mal doplniť elektrický rad pozostávajúci z 12 modelov.
Nulové emisie CO2
Aby sa zákazníkom uľahčil prechod na nulové emisie CO2, každý elektrický model ponúka vďaka multienergetickým platformám aj hybridnú a/alebo plug-in hybridnú verziu. Všetky modely Peugeot sú vybavené pripojenými službami a umelou inteligenciou ChatGPT4, ktorá je navrhnutá tak, aby umožnila plynulú a výkonnú interakciu s vozidlom.
408 je 4,69 metra dlhý crossover založený na platforme EMP2, podobne ako ohlásené elektrické verzie modelov Vauxhall Astra a Peugeot 308. Podobne ako 308, aj 408 je umiestnený v kompaktnom segmente (segment C), hoci na jeho hornom konci.
Všeobecná premiéra modelu 408 priniesla aj ohlásenie elektrickej verzie. Vďaka platforme EMP2 je technológia zrejmá: 156 k ako v modeli e-308 a batéria s kapacitou 54 kWh (51 kWh netto). Dojazd? Približne 250 km.
Nabíjanie prebieha jednosmerným prúdom
Batéria má chemické zloženie NMC811 (80 % niklu, 10 % mangánu a 10 % kobaltu). Nabíjanie prebieha jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom 100 kW alebo striedavým prúdom s výkonom do 11 kW.
Keď už hovoríme o dojazde, hranicu 435 míľ na jedno nabitie už dosiahlo niekoľko elektromobilov. Doteraz dominovali luxusné modely ako Lucid Air, Mercedes EQS alebo Tesla Model S. No čoskoro sa k nim pridá aj stredná trieda v podobe Peugeotu E-3008. Od 14. októbra si ho môžeš prezrieť na parížskom autosalóne a následne si ho objednať.
V súčasnosti môžeme konfigurovať Peugeot E-3008 len v základnej verzii s výkonom 157 kW, 73 kWh batériou a dojazdom približne 323 km. Okrem toho pribudli ďalšie dve verzie: verzia s pohonom všetkých kolies, výkonom 240 kW a rovnakou batériou a verzia s dlhým dojazdom, 98 kWh batériou a pohonom predných kolies s výkonom 231 k. V prípade druhej menovanej sa medzičasom spomínal dojazd 423 míľ, teraz je však 435 míľ oficiálny, píše značka.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
„Najhorší motor všetkých čias“ dostáva 10-ročnú záruku
Peugeot e-5008 je prvé 7-miestne SUV s elektrickým pohonom