Tipy, Zaujímavosti,

„Najhorší motor všetkých čias“ dostáva 10-ročnú záruku

2.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork). Koncern Stellantis oznámil, že predlžuje záruku na svoj najmenej úspešný motor za posledné roky, ktorý niektorí dokonca označili za „najhorší motor vôbec“. Teraz majú...

2.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork).

Koncern Stellantis oznámil, že predlžuje záruku na svoj najmenej úspešný motor za posledné roky, ktorý niektorí dokonca označili za „najhorší motor vôbec“. Teraz majú byť majitelia vozidiel s motorom 1.2 PureTech o svoju pohonnú jednotku pokojní vďaka záruke až 10 rokov.

Stellantis sa rozhodol predĺžiť záruku na neslávne známy motor 1.2 PureTech.
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

Predĺžená záruka na motor 1.2 PureTech

Podľa francúzskej webovej stránky „L’argus“ sa koncern Stellantis rozhodol predĺžiť záruku na neslávne známy motor 1.2 PureTech. Od 19. marca sa vzťahuje na 10 rokov alebo 175 000 km a platí aj na Slovensku.

Za zmienku stojí, že spoločnosť už predĺžila záruku pre majiteľov vozidiel s chybným motorom. Tá platila 6 rokov alebo 100 000 km a ak sa počas tohto obdobia vyskytli problémy s rozvodovým remeňom (pretože práve ten je zdrojom potenciálnych porúch), mohli rátať s opravou a náhradným dielom zadarmo.

Aby ste však mohli využívať výhody dodatočnej ochrany, je potrebné vykonávať údržbu vozidla v súlade s odporúčaniami výrobcu, ktorý odporúča meniť olej každých 20 000 – 25 000 km alebo každý rok. Stellantis zároveň upozorňuje, že nevyžaduje úplnú servisnú históriu. Potrebné sú len faktúry z posledných troch servisných intervalov a tolerancia včasnosti je tri mesiace alebo 3 000 km.

Motor 1.2 PureTech.

Dôležité je tiež poznamenať, že ak rozvodový remeň vydrží do odporúčaného intervalu výmeny, ktorý uplynie po šiestich rokoch alebo 100 000 km, majiteľ vozidla si ho musí zaplatiť z vlastného vrecka. Výrobca vtedy uznáva, že v tomto konkrétnom prípade sa problém nevyskytol. Podľa predchádzajúcich záručných podmienok sa tu ochrana končila. Po novom sa na majiteľa vozidla s motorom 1.2 PureTech, bez ohľadu na to, či si remeň vymenil na vlastné náklady alebo bezplatne, stále vzťahuje záruka až do 10 rokov alebo 175 000 km.

Problémy motora 1.2 PureTech sú známe už roky

Agregát 1.2 PureTech sa používa v mnohých modeloch Stellantis už viac ako 10 rokov, takže ide o veľmi obľúbenú pohonnú jednotku. Napriek tomu sa pomerne rýchlo objavil vážny problém s týmto motorom. Dôvodom bolo použitie rozvodového remeňa v olejovom kúpeli, čo malo teoreticky niekoľko výhod. Rozvodový remeň je zo svojej podstaty ľahší a má menší odpor ako (zvyčajne považovaná za bezúdržbovú) reťaz, ale vďaka chodu v oleji je tichší a odolnejší ako „suchý“ remeň.

Nanešťastie sme zistili, že remeň používaný Francúzmi má tendenciu odlupovať sa. Jeho úlomky časom vytvoria hustú kašu, ktorá si okrem iného nájde cestu do vývevy a upchá olejovú pumpu. V niektorých situáciách môže dôjsť k strate brzdného výkonu a k spomínanému zadretiu motora. Odborníci poukazujú na to, že tento problém sa týka najmä vozidiel prevádzkovaných na krátke vzdialenosti. Nespálené palivo riedi olej, čím sa stáva „korozívnym“ pre materiál remeňa.

Tento problém je natoľko závažný, že sa oň zaujímajú rôzne inštitúcie na ochranu spotrebiteľov.

Záruka sa vzťahuje až do 10 rokov alebo 175 000 km.
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

Ktoré vozidlá majú motor 1.2 PureTech?

Motor 1.2 PureTech je trojvalcový agregát, ktorý mal v modeloch skupiny PSA premiéru v roku 2012. Najčastejšie je preplňovaný turbodúchadlom, hoci sa dodával aj vo verziách s prirodzeným nasávaním. V priebehu rokov bol k dispozícii vo viacerých variantoch s výkonom od 68 do 155 k.

Táto jednotka sa pôvodne používala vo vozidlách Citroen a Peugeot, neskôr sa objavila aj v modeloch Opel, DS a Jeep. Vďaka svojmu širokému výkonovému rozsahu sa používal v mestských vozidlách, kompaktných vozidlách aj vozidlách strednej triedy.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Motor si vyžaduje olej. Ako ho skontrolovať a čo robiť?

Fiat skúma možnosť umiestnenia spaľovacieho motora do elektriky


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čínsky gigant bude platformu predávať Európanom. Očakáva sa, že bude veľká

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@cheryinternational_official). Predseda čínskeho konglomerátu Chery potvrdil, že dohoda o predaji jeho platformy európskemu výrobcovi by mala byť dokončená v najbližších…

Číňania pumpujú peniaze do elektrických vozidiel. Európa sa zatiaľ bičuje za emisie CO2

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@worldmoneyy). Výrobcovia automobilov predávajúci v Európskej únii platia miliónové pokuty za emisie, zatiaľ čo Číňania dotujú svojich výrobcov, aby ovládli…

Značka, ktorá ukladá viacero obmedzení súčasne. Ak ich nepoznáte, koledujete si o pokutu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ibesip). Obvykle sa dopravné značky vzťahujú na jedno presne definované správanie, zatiaľ čo značka 315 uvádza viacero zákazov a príkazov,…

Spotreba paliva v reálnom svete je vyššia v priemere o 20 %. Najhorší typ pohonu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Streetmetal). Prvá Komisia Európskej únie uskutočnila štúdiu skutočnej spotreby paliva a emisií skleníkových plynov. Výsledky sú jednoznačne horšie, ako naznačujú…

Vedci dospeli k prekvapivému záveru – auto prehráva so záchodom. Tu je šesť najväčších koncentrácií baktérií

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheDetailingSpace). Podľa výskumu odborníkov na automobily môže byť interiér bežného vozidla prekvapivo horší z hľadiska čistoty ako toaleta. Majiteľom, ktorým…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov