27.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Wheelsboy).
Denza Z9 GT sa už predáva v Číne za cenu od 43 000 EUR a čoskoro sa dostane aj do Európy. Plug-in hybrid alebo elektrický pohon, má aj dve chladničky
Pri pohľade na Denzu Z9 GT si uvedomíme, ako ďaleko sa čínski výrobcovia od tých čias, keď kopírovali alebo napodobňovali európske modely, posunuli.
Dnes si veľká skupina ako BYD môže dovoliť „luxus“ vyrábať v Číne a čoskoro priniesť na európsky trh luxusné kombi, ktoré bude priamou výzvou pre Porsche Panamera a Porsche Taycan. Zákazníci si budú môcť vybrať medzi plug-in hybridom alebo elektromotorom s výkonom 965 k.
Denza Z9 GT, ktorá sa už predáva v Číne za základnú cenu zodpovedajúcu niečo vyše 42 500 EUR, bude v skutočnosti jedným z prvých modelov Denza, luxusnej značky BYD, ktorý sa dostane na európsky trh.
Dlhý sedan
Nové vozidlo skupiny BYD vyzerá ako päťdverový sedan s dlhým chvostom, niečo medzi kombi a elegantnejším shooting brake. Rozmery sú príznačné, pretože dĺžke 5,19 metra zodpovedá šírka 1,99 metra a výška 1,48 metra.
Rázvor 3,12 m dodáva vozidlu ešte impozantnejší vzhľad než samotnej Panamere. Bývalý dizajnér Audi a Alfy Romeo, Wolfgang Egger, navrhol zaoblený moderný dizajn, ktorý nesie niektoré typické črty najnovších čínskych sedanov, ako sú predĺžené predné svetlomety, výsuvné kľučky dverí a voliteľné zrkadlá s kamerou.
Päť obrazoviek a dve chladničky
Interiér Denzy Z9 GT sa vyznačuje minimálne piatimi obrazovkami na prístrojovej doske: jednou pre digitálne prístroje, väčšou pre centrálny informačno-zábavný systém, treťou pre spolujazdca a ďalšími dvoma obrazovkami na výplniach dverí, ktoré reprodukujú obraz z voliteľných kamier na mieste bočných spätných zrkadiel.
Sedadlo predného spolujazdca má tiež režim nulovej gravitácie s opierkou na nohy a jednou z najpôsobivejších funkcií je dvojitá chladnička. Predná medzi sedadlami má objem 4 litre a zadná 10 litrov.
870 PS plug-in hybrid, 965 PS elektrický
Denza Z9 GT sa v Číne ponúka v dvoch verziách, plug-in hybridnej a elektrickej. PHEV využíva platformu e3 a hybridný systém DM piatej generácie. Benzínový motor s objemom 2,0 l má výkon 207 k a s tromi elektromotormi dosahuje celkový výkon 870 k. Zrýchlenie 0 – 100 km/h je praktických 3,6 sekundy a batéria LFP s kapacitou 38,5 kWh poskytuje elektrický dojazd až 125 km v cykle CLTC, pričom celkový dojazd je 684 km.
V prípade elektrického modelu Denza Z9 GT, ktorý sa vyznačuje prednou časťou so zníženými vstupmi vzduchu, sa uvádza základná verzia e-Platform 3.0 Evo s tromi motormi s celkovým výkonom 965 k. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je 3,4 sekundy a batéria s kapacitou 100 kWh poskytuje dojazd 391 km CLTC.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Čínske autá vyrobené v Európe? Objavte ambiciózne plány značiek z ríše stredu
Čínske autá, lacné a dobre vybavené. Je tu však ďalší problém