Správy, Zaujímavosti,

Takto spoločnosti bojujú s Toyotou. Nečakaná aliancia automobiliek proti hybridom

4.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars). Populárne hybridné pohony nie sú vítané všade. Toyota a Maruti Suzuki to zistili a vznikla proti nim pomerne nečakaná aliancia. Až štyri značky v...

4.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars).

Populárne hybridné pohony nie sú vítané všade. Toyota a Maruti Suzuki to zistili a vznikla proti nim pomerne nečakaná aliancia. Až štyri značky v Indii vehementne protestujú proti stimulom pre nové hybridné vozidlá.

Takto spoločnosti bojujú s Toyotou. Nečakaná aliancia automobiliek proti hybridom.
Foto: youtube.com/@KondorCars

Ktoré hnacie ústrojenstvo je najlepšie podporované pre nové vozidlá? Určite nie naftový alebo tradičný benzínový motor. Dokonca aj elektrifikované vozidlá, ako sú hybridy, sú odmietané. Najlepšie sa podporujú elektromobily. V rozpore so zdaním sa boj o podporu netýka žiadneho európskeho alebo severoamerického trhu. Ostrý spor sa rozhorel v Indii.

Ukázalo sa, že v jednom z najväčších a najdôležitejších indických štátov lobujú až štyri spoločnosti. Hyundai, Kia, Mahindra a Tata apelujú na úrady štátu Uttarpradéš, aby zastavili program podpory nákupu hybridných elektrických vozidiel (HEV). Úrady v tzv. severnej provincii sa rozhodli zrušiť registračnú daň, ktorá znížila cenu automobilov až o 10 %. V prípade hybridnej Toyoty Camry to znamená úsporu až 5 200 USD. To je dosť veľa.

Hybridy? Nie. Elektromobily? Áno!

Z pohľadu protestujúcich (príznačné je, že na indickom trhu neponúkajú vozidlá HEV) podpora hybridov brzdí plány na rozšírenie elektrických vozidiel. Hyundai spomína vážne zastavenie trhu s elektrickými vozidlami a Kia uvádza problémy s propagáciou nových elektrických vozidiel. Na druhej strane spoločnosť Tata poukazuje na pochmúrne prognózy a riziko vysokých strát až do výšky 9 miliárd USD z investícií do BEV. Nie je tajomstvom, že protestujúci sa obávajú, že viaceré štáty budú nasledovať príklad Uttarpradéšu a zrušia niektoré poplatky, aby podporili predaj hybridných vozidiel. A ten vôbec nie je taký vysoký, ako by sa dalo očakávať.

Z pohľadu protestujúcich podpora hybridov brzdí plány na rozšírenie elektrických vozidiel.
Foto: youtube.com/@cleantech1968

Ukázalo sa, že v rokoch 2023 až 2024 (fiškálny rok, ktorý sa počíta od prvého apríla každého roka) bolo v Indii zaregistrovaných až 4,2 milióna nových automobilov. Z toho menej ako 100 000 kusov tvoria hybridy a elektrické modely. Z každej jednotky sa samozrejme účtujú príslušné dane. A tie sú pomerne vysoké.

Daň z nákupu auta? Drahá! Veľmi drahá!

Autá s benzínovým motorom sú v Indii zdanené až 48 %, hybridy 43 % a koľko štát vyberie v prípade elektromobilov? Sotva 5 %. K tomu treba pripočítať pomerne vysokú štátnu registračnú daň, ktorá sa vyberá v závislosti od regiónu a hodnoty vozidla (aj viac ako 20 %!). Inými slovami, kupujúci nového vozidla v Indii musí siahnuť hlboko do vrecka.

Aká je reakcia spoločnosti Toyota na túto situáciu v Indii? Na otázky novinárov agentúry Reuters neodpovedala. Spoločnosť Maruti Suzuki vo svojom vyhlásení tlmočila, že nárast predaja hybridov prinesie výrazné zvýšenie zníženia emisií CO2. A to je jeden z cieľov indických orgánov. Samozrejme, nie jediný. Podľa ambiciózneho plánu by od roku 2030 mali elektromobily dosiahnuť okrem iného 30-percentný podiel na celkovom predaji v Indii. Nebude to ľahké.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nová Toyota Corolla dostane revolučnú pohonnú jednotku a ostrý exteriér

Je to skvelá alternatíva k Toyote Yaris Cross. Hybridné, lacnejšie kompaktné SUV sa ničoho nevzdáva


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čo sa stane, ak nedoplníte palivo, keď sa rozsvieti kontrolka paliva?

10.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PeterFinnTheCarDoctor). Ak je v nádrži málo paliva, na prístrojovej doske sa rozsvieti kontrolka paliva. Má podobu palivového čerpadla alebo LED…

JAECOO 7 sa stal hitom. Má predpoklady stať sa hviezdou medzi SUV

9.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@IDCarsTV). Viacerí čínski výrobcovia v poslednom čase považujú európsky trh za trh, ktorý ponúka veľa príležitostí na speňaženie. SUV s…

Nový Nissan Patrol má motor V6 s prirodzeným vstrekovaním paliva

9.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@recanything). Konečne je tu nový Nissan Patrol. Model siedmej generácie nahrádza starnúci model, ktorý sa predával nie menej ako 14…

Vodič prichytený pri jazde pod vplyvom alkoholu poďakoval polícii za to, že ho zastavila. Dvakrát zaspal za volantom

9.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BusinessInsider). Muža, ktorý sa opil na ceste k moru, zastavili policajti. Reakcia muža nebola taká, akú by policajti očakávali, pretože…

Koľko zarába vodič rozvozu podľa vozidla: auto, skúter, bicykel. Oplatí sa stať kuriérom?

9.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DownloadAfterEffectsTemplate). Jednou z najčastejšie kladených otázok na internete je táto: „Oplatí sa stať kuriérom?“ Odhliadnuc od preklepu je zrejmé, že…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov