Elektro, Šport, Tipy, Zaujímavosti,

Lotus Evija X prekonal rekord Nurburgringu o viac ako 10 sekúnd

20.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Oli_swiss_mk7r). Na to, aby ste sa mohli pochváliť právom na najrýchlejšie auto na svete, slúži Nordschleife na Nürburgringu. Lotus Evija X – plne elektrický hypercar...

20.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Oli_swiss_mk7r).

Na to, aby ste sa mohli pochváliť právom na najrýchlejšie auto na svete, slúži Nordschleife na Nürburgringu. Lotus Evija X – plne elektrický hypercar – vstúpil na „Ring“ a chcel na slávnej pretekárskej trati v Nemecku prevziať korunu od Mercedesu AMG-One.

Lotus Evija X prekonal rekord Nurburgringu o viac ako 10 sekúnd.
Foto: youtube.com/@Oli_swiss_mk7r

Nordschleife s dĺžkou 12,9 míle (20,8 km) a 154 zákrutami, pretekárska trať „Zelené peklo“, je presláveným miestom, kde sa jazdí na plný plyn a s plným nasadením, aby automobilky dosiahli prestížne rekordy v počte odjazdených kôl. Vďaka rýchlym, kľukatým, kopcovitým zákrutám, často s piatym prevodovým stupňom a neľútostným výjazdom z nich, je to tiež jedna z najnebezpečnejších cestných tratí.

Od postavenia trate pred takmer sto rokmi v roku 1927 bojovali jazdci a výrobcovia áut o prvenstvo. Vtedy Mercedes zajazdil nádherný čas 12 minút na kolo s priemerom 60 míľ za hodinu (96,5 km/h). Preskočte 96 rokov do októbra 2023 a Lotus vstúpi so svojím plne elektrickým pretekárskym vozidlom Evija X, založeným na platforme Evija street legal EV.

Pohonné ústrojenstvo a štyri elektromotory zostávajú rovnaké ako v sériovom modeli Lotus (čím si zachováva klasifikáciu sériového podvozku), jeho odpruženie a aerodynamický balík sú však výrazne odlišné, lepšie pohlcujú nerovnosti a objímajú zem pri rýchlosti 345 km/h (214 míľ za hodinu) a zároveň vytvárajú prítlak viac ako 6 600 libier (2 994 kg) vďaka dodatočnému prednému splitteru, kanadlám a zadnému krídlu veľkosti 747.

Štyri elektromotory

Tie štyri elektromotory, ktoré som spomenul: Výkon 1 972 koní (1 470 kW) a krútiaci moment 1323 Nm ho tlačia na trať ako netopier z Hádu. Má k dispozícii batériu s kapacitou 70 kWh (pre ilustráciu, Tesla Model 3 s dlhým dojazdom je vybavená 75 kWh batériou).

Ak to všetko skombinujete s Dirkom Müllerom na čele, máte šancu na zápis do knihy rekordov. A skutočne sa im to podarilo: 6:24,047.

Lotus Evija X pokus o rekord na okruhu Nürburgring 13.10.23.

To stačí na štvrté najrýchlejšie auto, ktoré kedy prešlo „Zeleným peklom“.

Zvyčajne si nikto nepamätá, kto skončil druhý alebo tretí, a už vôbec nie, kto skončil štvrtý – ale toto štvrté najrýchlejšie kolo je pozoruhodné preto, že Lotus Evija X je druhým najrýchlejším elektrickým vozidlom, ktoré zajazdilo kolo na okruhu ‚Ring. A čo je ešte pozoruhodnejšie, je to najrýchlejší sériový podvozok, ktorý kedy zajazdil kolo na šialenom okruhu Nordschleife s dĺžkou 12,9 km, pričom prekonal čas 6:35,183, ktorý dosiahol Mercedes AMG-One v roku 2022.

Pri sledovaní palubnej telemetrie, keď Müller krkolomne krúžil, bolo vidieť viac ako 2 bočné G. So slúchadlami Bose na plné pecky počúvali kričiacu slávu elektromotora. Ten bol tlačený na hranicu svojich možností, a každý malý protest pneumatík – a nezdalo sa, že by protestovali veľmi. Elektrický hypercar sa zdal byť na koľajniciach s obrovským množstvom mechanickej priľnavosti. Myslím si, že Lotus by mohol ísť rýchlejšie.

S cenovkou 2,3 milióna USD a limitovanou sériou 130 hyperáut Evija vypustených do voľnej prírody by mal Lotus byť schopný vychrliť ďalšie veľkoleposti takmer tak rýchlo, ako je čas Evija 0-186 km/h (0-300 km/h) 9,1 sekundy… Aj keď spoločnosť denne minie 70 500 dolárov na pokrytie poplatku za prenájom Nordschleife, aby mala čistú trať.

Evija X jazdí na okruhu Nürburgring Nordschleife.

Trochu viac o rekordoch na okruhu Nordschleife:

Najrýchlejším elektromobilom v histórii bolo veľmi účelové elektrické vozidlo na čas s názvom Volkswagen ID.R, ktoré v júni 2019 dosiahlo ohromujúci čas 6:05,336. Pochváliť sa môže iba 670 koňmi so skromným 44-kWh akumulátorom, ktorý bol veľmi nedostatočný. Maximálnou rýchlosťou 152 míľ za hodinu (245 km/h) na najrýchlejších rovinkách, Romain Dumas napriek tomu dokázal vytvoriť rekord. S väčšou dávkou šťavy a možno aj s iným prevodom by VW mohol vytvoriť o niečo pozitívnejšiu tlač, než aká bola pri Dieselgate.

Absolútnym držiteľom rekordu na okruhu so súčasnou konfiguráciou Nordschleife je Timo Bernhard, ktorý v júni 2018 jazdil na prototype Porsche 919 Hybrid Evo. Dosiahol čas 5:19,546, ktorý popiera fyzikálne zákony. Jeho kolo si môžete pozrieť tu, pretože slovami sa jednoducho nedá vysvetliť, ako vyzerá samotná veľkosť času 5:19 na Nürburgringu. Rozmazané, to by bol asi najlepší spôsob, ako to opísať.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Ford Mustang GTD debutuje v Le Mans. Najtvrdší Mustang má viac ako 800 koní

Hyundai zverejnil snímky modernizovaného modelu i20 N Rally1. Niečo krásne


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Od Tatier k Egejskému moru: Systém bez hraničných kontrol je tu

15.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@FarcasAndrei). Vstup Rumunska a Bulharska do Schengenského priestoru je historickým krokom, ktorý prinesie zásadné zmeny pre všetkých motoristov. Od 1.…

Nový limit poteší milovníkov rýchlej jazdy, no nie všade

15.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Cars and Travels). Motoristi v Českej republike sa tešili na vyššiu rýchlosť na diaľniciach, avšak novela zákona ich prekvapila. Limit…

Zamrznutá ručná brzda? Nezúfaj, tu je návod, ako ju oslobodiť!

15.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ConduiteFacile). Mrazivé rána môžu priniesť nepríjemné prekvapenia – zamrznuté ručné brzdy sú častejším problémom, než si mnohí motoristi myslia. Ak…

Malá nehoda, veľký problém: Prečo môže byť opravené auto nepredajné?

15.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TinagirlTravels). Aj drobné poškodenie auta, ktoré oprava kompletne odstránila, môže navždy ovplyvniť jeho predaj. Prečo? Záznam o škode zostáva v…

Nové sídlo japonskej automobilovej značky zaujme svojou veľkoleposťou. 650 hektárov uprostred lesa

15.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: lexus). Lexus si dal krásny darček k narodeninám. Postavila si nové sídlo. To vyzerá ako luxusný rezort v tajnom raji.…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov