Elektro, Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Aj Porsche 911 je už hybridné. A vo veľkej miere sa spolieha na Apple Car Play

4.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TopGear). Porsche predstavilo osvieženú verziu modelu 911 generácie 992, ktorá dostala nielen mierne upravený vzhľad, ale aj nové možnosti pohonu vrátane verzie GTS, ktorá má...

4.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TopGear).

Porsche predstavilo osvieženú verziu modelu 911 generácie 992, ktorá dostala nielen mierne upravený vzhľad, ale aj nové možnosti pohonu vrátane verzie GTS, ktorá má po prvýkrát hybridný pohon.

Aj Porsche 911 je už hybridné. A vo veľkej miere sa spolieha na Apple Car Play.
Foto: youtube.com/@TopGear

Porsche 911 GTS výkonnejšie vďaka hybridu

Dizajnéri Porsche 911 majú pravdepodobne tú najhoršiu prácu na svete, pretože ako zmeniť vzhľad ikonického auta tak, aby sa nepokazila jeho rozpoznateľnosť? Zdá sa však, že sa im to podarilo aj tentoraz, a to preto, že najnovší model je len faceliftom generácie 992, pričom sa zamerali najmä na úpravu predného a zadného nárazníka. Vpredu sú nové aktívne klapky, ktoré upravujú prúdenie vzduchu podľa potrieb chladiaceho systému a aerodynamického prítlaku. V zadnej časti sú zmeny tiež skôr kozmetické a obmedzujú sa na menej rebier na kryte motora a mierne upravené svetlá dodávajúce trojrozmerný efekt.

Slušné zrýchlenie

Pod kapotou sa toho však deje oveľa viac, pretože tam boli zaradené nové pohonné jednotky. Základnou jednotkou je trojlitrový preplňovaný boxer, ktorý teraz dosahuje výkon 394 koní a krútiaci moment 450 Nm. To mu umožňuje dosiahnuť prvú stovku po 4,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 294 km/h. Oveľa zaujímavejšia sa však zdá byť verzia 911 GTS, ktorá získala oveľa vyspelejšiu pohonnú jednotku. Srdcom tejto jednotky je, samozrejme, šesťvalcový boxer, tentoraz však s objemom 3,6 litra, a podporuje ho nie jeden, ale až dva elektromotory. Prvý z nich s výkonom 15 k funguje ako alternátor a v počiatočnej fáze poháňa aj jedno turbodúchadlo, vďaka čomu je reakcia na plyn takmer okamžitá.

Hybrid Porsche 911 GTS.

Druhý motor s výkonom 54 k a krútiacim momentom 150 Nm je spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou PDK. Ten pomáha spaľovaciemu motoru v celom rozsahu otáčok. Nakoniec sa nové Porsche 911 GTS môže pochváliť výkonom 541 koní a krútiacim momentom 610 Nm. To znamená šprint na 100 km/h za tri sekundy a maximálnu rýchlosť 312 km/h. Skôr než však začnete kritizovať hybridné pohonné ústrojenstvo, je vhodné spomenúť, že batéria má kapacitu len 1,9 kWh. To znamená, že hmotnosť novej verzie 911 GTS sa v porovnaní s predchodcom zvýšila len o 50 kg. Bohužiaľ, zvýšila sa aj cena, a to pomerne solídne.

Porsche 911 už je úplne digitálne

V novej 911 máme teraz k dispozícii len digitálny kokpit zobrazovaný na 12,6-palcovej obrazovke. Zmizol aj kľúč, no auto sa stále štartuje tlačidlom na ľavej strane volantu. Nové sú aj multimédiá, ktoré sa tentoraz ešte tesnejšie integrujú s riešením Apple Car Play. Zatiaľ nejde o rozhranie novej generácie, ktoré Apple ohlásil pred niekoľkými rokmi, ale informácie z telefónu sa môžu zobrazovať na obrazovke pred vodičom. K dispozícii je aj podpora pre Android Auto a bude možné využívať streamovacie služby počas státia.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Toyota C-HR v novej najlacnejšej verzii. Je tu jedno, ale

Zmiznú vozidlá SUV z ciest? Predpisy Európskej únie komplikujú situáciu


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Najlacnejšie dieselové autá na trhu: Objavte ich všetky!

13.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@torquecars). Dieselové motory boli kedysi neoddeliteľnou súčasťou každého automobilu, no v posledných rokoch čelia veľkej konkurencii zo strany benzínových, hybridných…

Nové Suzuki Jimny: Páči sa nám v štýle Jeep Wrangler!

13.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autocartv9219). Suzuki nám povedala, že jej SUV nebude elektrické. Tento dátum sme už poznali, no prekvapilo nás, keď na medzinárodnej…

Bitka s hrdzou: Ktoré autá prežijú najdlhšie?

13.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Pascal Huot). Klimatické podmienky, soľ na cestách a dlhé zimy – to všetko kladie vysoké nároky na odolnosť áut voči…

Honda 2025: Športová ikona Prelude a modernizovaný HR-V v plnej paráde!

13.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@motorfuture2025). Honda pripravuje na rok 2025 veľké prekvapenia! Inovovaný crossover HR-V zaujme sviežim dizajnom a vylepšenou technológiou, zatiaľ čo návrat…

Stabilita alebo brzdenie? Ako správne rozhodnúť o vašich pneumatikách.

13.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Máte dve lepšie pneumatiky a rozmýšľate, na ktorú nápravu ich nasadiť? Zdá sa to ako banálna otázka, no…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov