Elektro, Zaujímavosti,

Európa sa stane nezávislou od čínskych dodávok? Francúzi majú plán

3.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/CatherineScarlett). Renault chce recyklovať batérie používané v elektromobiloch. Chce tak znížiť potenciálnu závislosť Európy od surovín z Číny. Európa má problém s Čínou. Ide o...

3.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/CatherineScarlett).

Renault chce recyklovať batérie používané v elektromobiloch. Chce tak znížiť potenciálnu závislosť Európy od surovín z Číny.

Renault chce recyklovať batérie používané v elektromobiloch.
Foto: shutterstock.com/CatherineScarlett

Európa má problém s Čínou. Ide o batérie

Pomerne dôležitým problémom vo svete európskeho motorizmu je rastúci vplyv Číny. Spoločnosti z ríše stredu sa čoraz horlivejšie objavujú na starom kontinente a predstavujú elektromobily za veľmi atraktívne ceny (v porovnaní s ich európskymi náprotivkami). Okrem toho čínski výrobcovia plánujú v Európe továrne na výrobu automobilov a batérií pre elektromobily. Je však dôležité uvedomiť si, že problém je oveľa širší. Netýka sa len samotných výrobkov, ktoré Číňania vyrábajú, ale aj surovín, ktoré dodávajú.

Materiály používané v batériách na pohon elektromobilov sa väčšinou ťažia a spracúvajú mimo Európy. Príkladom je napríklad lítium. Väčšina toho, čo je na trhu, pochádza z kráľovstva stredu. V dôsledku toho existujú obavy, že Európa, ktorá vsádza na elektromobilitu a už teraz je veľmi závislá od čínskych dodávok, sa bude čoraz viac dostávať do náručia krajiny z Ďalekého východu.

Okrem obmedzenej dostupnosti minerálov potrebných na výrobu batérií sú problémom aj ich vysoké ceny. To sa samozrejme premieta do súčasných nákladov na nákup elektromobilov. V dôsledku toho výrobcovia prijímajú rôzne opatrenia, ktoré majú okrem iného zvýšiť popularitu elektromobilov a znížiť náklady. Jedným z takýchto príkladov je spoločnosť Stellantis, ktorá pred časom vyhlásila, že investuje do začínajúceho podniku, ktorý bude vyvíjať a komercializovať technológiu sodíkovo-iónové batérie.

Renault chce recyklovať batérie

Výrobcovia nepracujú len na novom skladovaní energie, ale venujú sa aj recyklácii dnes najrozšírenejších lítium-iónových batérií. To chce urobiť aj spoločnosť Renault. Francúzsky konglomerát rokuje s potenciálnymi partnermi o extrakcii rôznych materiálov z použitých batérií a ich opätovnom využití na vytvorenie nových zariadení na skladovanie energie. Jean-Philippe Bahuaudk, generálny riaditeľ „Budúcnosť je neutrálna„, environmentálnej jednotky spoločnosti Renault, uviedol, že rozhovory so spoločnosťami sú na „pokročilej úrovni“.

Batéria
Za zmienku stojí, že Renault nechce recyklovať len automobilové komponenty.
Foto: youtube.com/@autodriveauto

Francúzska iniciatíva je dôležitá, pretože hoci sa o možnosti recyklácie batérií hovorí už dlho, urobilo sa pre ňu len málo. Doteraz sa predpokladalo, že recyklácia je riešením problému skládkovania použitých batérií, ktoré sú samy o sebe veľmi škodlivé pre životné prostredie. Bohužiaľ, nikto sa recyklácii nevenuje vo veľkom meradle. Renault to chce zmeniť, čo bude mať okrem nezávislosti od Číny aj pozitívny ekologický dopad.

Renault tiež obnovuje svoje vozidlá

Za zmienku stojí, že Renault nechce recyklovať len automobilové komponenty. Koncern obnovuje aj celé autá. Tieto autá sa potom ďalej predávajú. Takýto závod už funguje vo francúzskom meste Flins. Práve tam sa majú batérie podrobiť recyklačnému procesu. Spoločnosť Bahuaud očakáva, že ešte v tomto roku zrecykluje 9 000 jednotiek na uskladnenie energie.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Renault sa zameriava na ďalší vývoj spaľovacích vozidiel. Poznáme novú stratégiu francúzskej automobilky

Áno, prichádza ďalšie SUV od spoločnosti Renault. Symbioz má otvoriť novú éru značky


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čínsky BYD predbieha Ford: Nový gigant automobilového trhu?

5.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Automobilový trh zažíva dynamické zmeny, ktoré dokazujú, že nič nie je nemožné. Čínska spoločnosť BYD, známa svojou agresívnou…

Ďalšia automobilka bude pokračovať vo vývoji benzínových vozidiel

5.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Zoran Karapancev). Elektromobily sa nerozbehnú, takže konvenčné modely budú mať dlhšiu životnosť, než sa očakávalo. Predaj elektromobilov má naďalej problémy.…

Dynamika a elegancia v spojení SUV a športového dizajnu

5.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@GoldCarStudio). Audi Q5 Sportback spája vlastnosti typické pre SUV, ako sú všestrannosť a priestranný interiér, s ešte dynamickejšou siluetou. Dynamika…

Hrdza nikdy nespí: Ako ochrániť svoje auto pred neviditeľným zabijakom zimných ciest.

5.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Design_Nerd). Zimné obdobie prináša viac než len sneh a mráz – spúšťa aj sezónu cesty posypaných chemikáliami, ktoré nám uľahčujú…

Predvádzacie vozidlá: Skvelá príležitosť alebo riziko pre vašu peňaženku? Oplatí sa investovať?

5.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/ViDI Studio). Predvádzacie autá na prvý pohľad zaujmú atraktívnou cenou a zárukou od výrobcu. Sú však naozaj výhodné, alebo ukrývajú…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov