Elektro, Zaujímavosti,

Európa sa stane nezávislou od čínskych dodávok? Francúzi majú plán

3.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/CatherineScarlett). Renault chce recyklovať batérie používané v elektromobiloch. Chce tak znížiť potenciálnu závislosť Európy od surovín z Číny. Európa má problém s Čínou. Ide o...

3.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/CatherineScarlett).

Renault chce recyklovať batérie používané v elektromobiloch. Chce tak znížiť potenciálnu závislosť Európy od surovín z Číny.

Renault chce recyklovať batérie používané v elektromobiloch.
Foto: shutterstock.com/CatherineScarlett

Európa má problém s Čínou. Ide o batérie

Pomerne dôležitým problémom vo svete európskeho motorizmu je rastúci vplyv Číny. Spoločnosti z ríše stredu sa čoraz horlivejšie objavujú na starom kontinente a predstavujú elektromobily za veľmi atraktívne ceny (v porovnaní s ich európskymi náprotivkami). Okrem toho čínski výrobcovia plánujú v Európe továrne na výrobu automobilov a batérií pre elektromobily. Je však dôležité uvedomiť si, že problém je oveľa širší. Netýka sa len samotných výrobkov, ktoré Číňania vyrábajú, ale aj surovín, ktoré dodávajú.

Materiály používané v batériách na pohon elektromobilov sa väčšinou ťažia a spracúvajú mimo Európy. Príkladom je napríklad lítium. Väčšina toho, čo je na trhu, pochádza z kráľovstva stredu. V dôsledku toho existujú obavy, že Európa, ktorá vsádza na elektromobilitu a už teraz je veľmi závislá od čínskych dodávok, sa bude čoraz viac dostávať do náručia krajiny z Ďalekého východu.

Okrem obmedzenej dostupnosti minerálov potrebných na výrobu batérií sú problémom aj ich vysoké ceny. To sa samozrejme premieta do súčasných nákladov na nákup elektromobilov. V dôsledku toho výrobcovia prijímajú rôzne opatrenia, ktoré majú okrem iného zvýšiť popularitu elektromobilov a znížiť náklady. Jedným z takýchto príkladov je spoločnosť Stellantis, ktorá pred časom vyhlásila, že investuje do začínajúceho podniku, ktorý bude vyvíjať a komercializovať technológiu sodíkovo-iónové batérie.

Renault chce recyklovať batérie

Výrobcovia nepracujú len na novom skladovaní energie, ale venujú sa aj recyklácii dnes najrozšírenejších lítium-iónových batérií. To chce urobiť aj spoločnosť Renault. Francúzsky konglomerát rokuje s potenciálnymi partnermi o extrakcii rôznych materiálov z použitých batérií a ich opätovnom využití na vytvorenie nových zariadení na skladovanie energie. Jean-Philippe Bahuaudk, generálny riaditeľ „Budúcnosť je neutrálna„, environmentálnej jednotky spoločnosti Renault, uviedol, že rozhovory so spoločnosťami sú na „pokročilej úrovni“.

Batéria
Za zmienku stojí, že Renault nechce recyklovať len automobilové komponenty.
Foto: youtube.com/@autodriveauto

Francúzska iniciatíva je dôležitá, pretože hoci sa o možnosti recyklácie batérií hovorí už dlho, urobilo sa pre ňu len málo. Doteraz sa predpokladalo, že recyklácia je riešením problému skládkovania použitých batérií, ktoré sú samy o sebe veľmi škodlivé pre životné prostredie. Bohužiaľ, nikto sa recyklácii nevenuje vo veľkom meradle. Renault to chce zmeniť, čo bude mať okrem nezávislosti od Číny aj pozitívny ekologický dopad.

Renault tiež obnovuje svoje vozidlá

Za zmienku stojí, že Renault nechce recyklovať len automobilové komponenty. Koncern obnovuje aj celé autá. Tieto autá sa potom ďalej predávajú. Takýto závod už funguje vo francúzskom meste Flins. Práve tam sa majú batérie podrobiť recyklačnému procesu. Spoločnosť Bahuaud očakáva, že ešte v tomto roku zrecykluje 9 000 jednotiek na uskladnenie energie.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Renault sa zameriava na ďalší vývoj spaľovacích vozidiel. Poznáme novú stratégiu francúzskej automobilky

Áno, prichádza ďalšie SUV od spoločnosti Renault. Symbioz má otvoriť novú éru značky


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Ferrari verí, že syntetické palivá budú riešením pre superautá budúcnosti

27.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: pexels.com/Denys Gromov). Generálny riaditeľ Ferrari tvrdí, že budúce tepelné superautá by mohli byť zachránené syntetickými palivami. Prvým vozidlom, ktoré by…

Šéf Renaultu sa domnieva, že úplný prechod na elektromobily ešte nie je možný

27.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ThunderGears). Generálny riaditeľ spoločnosti Renault Luca de Meo sa domnieva, že úplný prechod na elektromobily do roku 2035 nie je…

Toto vozidlo má motor z vozidla F1. Potrebuje špeciálnu starostlivosť

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Mercedes-AMG). Mercedes-AMG One je najrýchlejšie sériové vozidlo na Nürburgringu. Je poháňané motorom priamo z vozidla F1, čo so sebou prináša…

Palivový gigant investuje do výroby spaľovacích motorov. Vynaloží viac ako 7,4 miliárd eur

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNNBusiness). Saudi Aramco, jedna z najväčších svetových ropných spoločností, investuje do vývoja spaľovacích motorov. Petrochemický gigant kúpil 10-percentný podiel v…

Toyota s novým rekordom v Európe. Corolla zosadená z trónu

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carshowtv9197). Toyota má za sebou mimoriadne úspešný polrok na starom kontinente. Síce nepreskočila na pozíciu lídra, ale udržala si druhé…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov