Elektro, Zaujímavosti,

Sladko-horká budúcnosť elektromobilov? Táto správa nenecháva žiadne pochybnosti

15.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@techaddictss). Kedy dosiahnu elektromobily nižšie výrobné náklady ako spaľovacie automobily? Ako sa bude opravovať nová generácia elektromobilov? Prežijú začínajúce podniky v oblasti elektromobility? Odpovede na...

15.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@techaddictss).

Kedy dosiahnu elektromobily nižšie výrobné náklady ako spaľovacie automobily? Ako sa bude opravovať nová generácia elektromobilov? Prežijú začínajúce podniky v oblasti elektromobility? Odpovede na tieto otázky nájdete v najnovšej správe spoločnosti Gartner.

Niektoré informácie sú pozitívne a niektoré negatívne.
Foto: youtube.com/@techaddictss

Gartner je analytická a poradenská spoločnosť založená v roku 1979 v Spojených štátoch. Špecializuje sa na otázky strategického využívania a riadenia technológií. V súčasnosti pôsobí v 100 krajinách a má približne 8800 zamestnancov.

Najnovšia analýza tejto spoločnosti s názvom. „Kľúčové trendy v automobilovom priemysle na rok 2024“ sa okrem iného zaoberá budúcnosťou elektromobilov. Niektoré informácie sú pozitívne a niektoré negatívne.

Budúcnosť elektromobilov: kedy budú cenovo dostupné?

V prvom prípade treba spomenúť, že podľa spoločnosti Gartner bude do roku 2027 výroba elektromobilov lacnejšia ako výroba automobilov so spaľovacími motormi. Dôvodom je, že automobilky stále prechádzajú transformáciou v oblasti spôsobu navrhovania a výroby elektromobilov.

Príkladom tohto prístupu je Toyota, ktorá v rámci revolúcie v elektromobilite okrem iného predpokladá odlievanie čo najväčších automobilových komponentov (gigacasting) namiesto spájania malých. Okrem toho sa budúce elektromobily Japoncov majú montovať na samohybnej montážnej linke.

Čo to znamená? Samotné automobily budú z montážnej linky vychádzať, keď dosiahnu určitý stupeň. Tým sa odstráni potreba siahať po drahých dopravníkoch.

Toyota predpokladá odlievanie čo najväčších automobilových komponentov (gigacasting) namiesto spájania malých.

Okrem toho sa očakáva, že na cenu elektromobilov budú mať vplyv aj klesajúce náklady na prvky potrebné na výrobu batérií. V oblasti batérií sa toho v súčasnosti veľa deje: nové technológie ich každoročne zlepšujú, zlacňujú a zefektívňujú.

Zatiaľ však ani zďaleka nezabezpečujú reálny dojazd porovnateľný s dojazdom spaľovacích vozidiel. Napríklad pri jazde po diaľnici.

Náklady na poistenie

Na druhej strane spoločnosť Gartner tvrdí, že budúce technológie spojené so zavedením gigacastingu ešte viac zvýšia náklady na opravy elektrických zariadení. Analytici tejto americkej spoločnosti vypočítali, že v prípade karosérie alebo batérií sa zvýšia minimálne o 30 %.

To by mohlo mať za následok výrazné zvýšenie poistného. V čiernom scenári, ktorý prezentuje Gartner, sa môže stať, že poisťovne nebudú chcieť vybrané modely poistiť.

Zaujímavé je, že niektoré automobilky pracujú na zavedení vlastného poistenia motorových vozidiel. To má pomôcť minimalizovať náklady na opravu automobilov vyvinutých s najnovšími technológiami.

Budúcnosť elektromobilov: budú slzy?

Spoločnosť Gartner predpovedá, že do roku 2027 bude 15 % mladých spoločností v oblasti elektromobility odkúpených alebo jednoducho skrachuje. Má to byť dôsledok vstupu do tzv. novej fázy, v ktorej „spoločnosti s najlepšími produktmi a službami zvíťazia nad ostatnými“.

Okrem toho ich prežitiu určite nepomôže ochladenie, ktoré v súčasnosti pozorujeme v súvislosti s elektromobilitou. Veľké korporácie v súčasnosti jedna po druhej prehodnocujú svoje plány v tejto oblasti.

Netreba pripomínať, že elektrifikáciu odsúvajú do úzadia a sústreďujú sa na vývoj spaľovacích motorov. Takto postupovali okrem iných aj spoločnosti Genesis, Land Rover a Mercedes.

Na druhej strane BMW sa v budúcej generácii modelu M3 spaľovacieho motora nevzdá, čo ozbrojená zložka značky avizuje už niekoľko rokov.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Stellantis investuje miliardy do spaľovacích motorov. Je tu jedno „ale

Ceny batérií klesnú na polovicu. Elektromobilita má nádej


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Uniknutá správa Elona Muska. Tesla má vážne problémy

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: pexels.com/Craig Adderley). Podľa memoranda, ktoré Elon Musk zverejnil pre zamestnancov Tesly, sa spoločnosť pripravuje na veľkú vlnu prepúšťania. Značka sa…

Čínsky gigant bude platformu predávať Európanom. Očakáva sa, že bude veľká

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@cheryinternational_official). Predseda čínskeho konglomerátu Chery potvrdil, že dohoda o predaji jeho platformy európskemu výrobcovi by mala byť dokončená v najbližších…

Číňania pumpujú peniaze do elektrických vozidiel. Európa sa zatiaľ bičuje za emisie CO2

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@worldmoneyy). Výrobcovia automobilov predávajúci v Európskej únii platia miliónové pokuty za emisie, zatiaľ čo Číňania dotujú svojich výrobcov, aby ovládli…

Značka, ktorá ukladá viacero obmedzení súčasne. Ak ich nepoznáte, koledujete si o pokutu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ibesip). Obvykle sa dopravné značky vzťahujú na jedno presne definované správanie, zatiaľ čo značka 315 uvádza viacero zákazov a príkazov,…

Spotreba paliva v reálnom svete je vyššia v priemere o 20 %. Najhorší typ pohonu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Streetmetal). Prvá Komisia Európskej únie uskutočnila štúdiu skutočnej spotreby paliva a emisií skleníkových plynov. Výsledky sú jednoznačne horšie, ako naznačujú…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov