19.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars).
Tradiční európski výrobcovia automobilov zažívajú studenú sprchu. Najnovšia analýza z Nemecka odhalila šokujúce čísla. Čínsky výrobca elektromobilov BYD prvýkrát v histórii predbehol Volkswagen v zisku na jednom predanom kuse. Kým čínsky drak ťaží z agresívnej cenovej stratégie a masovej výroby, nemecký koncern z Wolfsburgu zaznamenáva drastický prepad. Je to jasný signál, že automobilový svet sa mení a Európa musí začať konať!

Foto: youtube.com/@KondorCars
Volkswagen padá, BYD letí: Kde sa stala chyba?
Nemecké Center of Automotive Management (CAM) prinieslo dáta, ktoré bijú na poplach. Čínsky BYD dosahuje priemerný prevádzkový zisk na úrovni 1 103 eur na jedno vozidlo. To je výsledok, ktorý Volkswagen (VW) nevie dosiahnuť. Zisk nemeckého giganta sa prepadol z pôvodných 1 950 eur na iba 819 eur. To predstavuje neuveriteľný 58-percentný pád oproti minulému roku! Takýto drastický pokles je pre tradičnú automobilku obrovskou ranou.
BYD ťaží najmä z rozsiahlej integrácie výroby. Číňania si vyrábajú kľúčové komponenty sami, vrátane batériových článkov a elektroniky. To im umožňuje výrazne znížiť výrobné náklady a ponúkať modely za nižšie ceny. Aj keď je ich priemerná marža na aute nižšia ako u prémiových značiek, obrovský objem predaja lacnejších elektrických modelov im zabezpečuje stabilný a rastúci zisk.
Prečo nemecká pýcha stráca dych?
Volkswagen sa momentálne borí s finančnými ťažkosťami a obrovskými nákladmi. Koncern musí investovať masívne sumy do elektromobility, vývoja softvéru a systémov autonómneho riadenia. Tieto investície sú nevyhnutné pre budúcnosť, ale cesta k ziskovosti je dlhá a drahá. K tomu sa pridávajú náklady na reštrukturalizáciu, ktorá má firmu pripraviť na novú éru. Tieto faktory spoločne stlačili zisk na jedno auto na kriticky nízku úroveň.
Aj keď prémiové značky ako Mercedes a BMW stále zarábajú viac (BMW 4 488 eur, Mercedes 3 214 eur), aj ony cítia tlak a ich zisky sú nižšie ako v predchádzajúcich obdobiach. Avšak najväčšiu ranu dostal práve Volkswagen, ktorý je považovaný za srdce nemeckého automobilového priemyslu.

Foto: shutterstock.com/tinhkhuong
Ekonomika budúcnosti: Kto prežije?
Experti z CAM varujú, že udržanie ziskovosti v modernom automobilovom priemysle si vyžaduje obrovské finančné zdroje. Už nejde len o to, aký motor je pod kapotou. Kľúčové sú softvér, batérie a optimalizácia dodávateľských reťazcov. Tieto náklady rastú rýchlejšie ako príjmy z predaja, čo núti európske firmy hľadať úspory a prehodnocovať svoje stratégie.
Súboj medzi BYD a Volkswagenom je viac než len boj o trhový podiel. Je to boj o rentabilitu každého jedného predaného vozidla. Čínsky výrobca ukazuje, že vďaka škále a integrovanej výrobe dokáže byť ziskový aj pri nižších cenách. Volkswagen stojí pred gigantickou výzvou: musí nájsť rovnováhu medzi nutnými investíciami a obmedzeným ziskom, ak chce zostať konkurencieschopný. Budúcnosť automobilového priemyslu je v stávke a čas sa kráti.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Musíte nabíjať hybrid? Zistite, aký je rozdiel medzi mHEV, HEV a PHEV!
Tvrdé vs. mäkké brzdové doštičky: Kedy ničíte kotúče a kedy strácate účinnosť?
Batéria na 40 rokov: Toyota sľubuje 90 % kapacity po štyroch dekádach!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.






















