18.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@tuningblogeu)
Automobilový svet je na nohách. Francúzsky gigant Renault, ktorého autá si mnohí spájajú s elegantným dizajnom, no zároveň aj s pochybnou spoľahlivosťou, robí obrat o 180 stupňov. Do svojich radov povolal nového šéfa kvality, ktorý prišiel priamo od konkurencie, a jeho úloha je jediná – skopírovať legendárnu japonskú kvalitu a urobiť z Renaultu novú Toyotu. Je to koniec vŕzgajúcim plastom a neustálym návštevám servisu?

Foto: youtube.com/@tuningblogeu
Najväčší strašiak: Prečo sa Renaulty kazili?
V prvom rade si treba úprimne priznať, že Renault mal dlhé roky obrovský problém s reputáciou. Hoci jeho autá boli často dizajnovo odvážne a inovatívne, majitelia sa sťažovali na nespoľahlivú elektroniku, vŕzgajúce interiéry a celkovo nižšiu kvalitu spracovania. A práve to sa teraz má zmeniť. Do firmy prichádza nový muž, Thierry Charvet, ktorý má za sebou roky skúseností nielen z koncernu PSA (Peugeot/Citroën), ale aj priamo od najväčšieho nepriateľa – z Toyoty. A prináša so sebou japonské know-how.
Tajná zbraň z Japonska: Ako chce Renault poraziť Toyotu?
A teraz k tomu, ako to chce Renault dosiahnuť. Namiesto toho, aby vymýšľal niečo nové, sa rozhodol pre ten najlogickejší krok – skopírovať systém od tých najlepších. Nový šéf kvality zavádza do výroby takzvanú „Kvalitatívnu maticu“ (Quality Matrix). Ide o extrémne prísny systém kontroly, ktorý poznáme práve z japonských automobiliek. Každé jedno auto, ktoré zíde z linky, prejde sériou testov, ktoré majú odhaliť aj tú najmenšiu chybu skôr, ako sa dostane k zákazníkovi. Cieľom je znížiť náklady na záručné opravy o 50 %. Práve nemecký TÜV Report pravidelne umiestňuje Toyotu na vrchol rebríčkov spoľahlivosti.
Test mučenia: Ako odhalia každú chybu?
Jedným z najzaujímavejších nových testov je takzvaný „Torsion Test“. Predstavte si obrovský stroj, ktorý chytí karosériu auta a začne ju krútiť a ohýbať v rôznych smeroch. Týmto spôsobom inžinieri simulujú extrémne namáhanie počas desiatok tisíc kilometrov jazdy po nekvalitných cestách. Cieľom je odhaliť všetky potenciálne zdroje vŕzgania, pukania a ďalších nepríjemných zvukov v interiéri.
Kto za tým stojí? Muž, ktorý má zmeniť všetko
Kľúčovou postavou celej tejto revolúcie je spomínaný Thierry Charvet. Jeho vymenovanie je jasným signálom, že to Renault myslí vážne. Charvet totiž nie je len manažér. Je to človek, ktorý pozná tajomstvo úspechu Toyoty zvnútra. A svoje skúsenosti už úspešne aplikoval aj pri zlepšovaní kvality v koncerne PSA. Jeho vymenovanie je kľúčovou súčasťou strategického plánu Renaulution, ktorý má značku vrátiť na vrchol.

Foto: shutterstock.com/Ardikta
Čo to znamená pre nás?
Čo si z toho vziať? Pre nás, zákazníkov, je to tá najlepšia možná správa. Znamená to, že budúce modely Renaultu, ako sú napríklad nový Austral alebo Espace, by mali byť oveľa spoľahlivejšie a kvalitnejšie. Samozrejme, ide o dlhodobý proces a výsledky sa neukážu zo dňa na deň. Je to však jasný záväzok, že Renault si konečne uvedomil svoje slabiny a je odhodlaný s nimi bojovať. A silnejšia konkurencia v oblasti kvality je v konečnom dôsledku dobrá pre všetkých.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Krvavé prepúšťanie v Renaulte: Tisíce ľudí na dlažbe, toto je dôvod!
Nemožné? Renault sa smeje Bruselu! Nové Clio s veľkým motorom plní najprísnejšie normy
Koniec Renaultu, aký poznáme? Francúzska vláda má s automobilkou úplne iné plány!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.























