16.10.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EUReporter)
Automobilový svet je na nohách. Čínska značka MG, ktorú poznáme ako výrobcu cenovo dostupných SUV, práve odhalila svoj tajný plán. Na autosalóne BusWorld 2025 v Bruseli predstavila úplne nový smer svojho podnikania – elektrické autobusy. Nie je to žiadny experiment. Je to strategický útok na európsky trh verejnej dopravy. MG Commercial chce konkurovať gigantom ako Solaris, MAN či Volvo. A má na to všetky predpoklady.

Foto: youtube.com/@EUReporter
Koniec len SUV, prichádza veľký biznis
V prvom rade si treba uvedomiť, aký je to obrovský strategický krok. MG Motor sa za posledné roky etablovalo ako značka cenovo dostupných a dobre vybavených SUV. Modely ako MG ZS EV či MG HS si získali tisíce spokojných zákazníkov po celej Európe. Teraz však automobilka mieri oveľa vyššie. Chce sa etablovať v segmente verejnej dopravy, kde sa točia oveľa väčšie peniaze a kde sa uzatvárajú kontrakty na desiatky miliónov eur.
Dva nové modely, jedna ambícia
Na svojom stánku v Bruseli MG predstavilo dva revolučné modely. Tým prvým je elektrický autobus iEV12, určený pre mestskú hromadnú dopravu. Tým druhým je elektrické podvozko B12E, ktoré môže slúžiť ako základ pre rôzne typy nákladných vozidiel. Oba modely stoja na modulárnej elektrickej platforme MG, ktorá umožňuje vytvárať rôzne konfigurácie a dĺžky vozidiel. Je to flexibilný systém, ktorý dokáže uspokojiť potreby rôznych operátorov.
Prečo práve teraz?
A teraz k tomu, prečo MG vstupuje do tohto segmentu práve teraz. Odpoveď je jednoduchá – európske mestá a samorządy hľadajú alternatívy k tradičným dieselovým autobusom. Tlak na znižovanie emisií a zlepšovanie kvality ovzdušia núti operátorov hľadať nové, ekologické riešenia. A práve tu vidí MG svoju príležitosť. Ponúka moderné, elektrické autobusy za pravdepodobne oveľa nižšie ceny ako európska konkurencia.
Čínska kvalita verzus európska tradícia
Samozrejme, vstup čínskej značky do tohto konzervátívneho segmentu nebude jednoduchý. Európski operátori sú zvyknutí na overené značky ako Solaris, MAN, Volvo či Mercedes. Majú s nimi dlhoročné skúsenosti a dôverujú im. MG bude musieť dokázať, že jeho autobusy sú nielen lacnejšie, ale aj spoľahlivé, bezpečné a vhodné pre európske podmienky. Bude to dlhý a náročný proces budovania dôvery.

Foto: youtube.com/@EUReporter
Slovensko ako možný cieľ
Zaujímavé je, že medzi možnými cieľovými trhmi sa spomína aj Poľsko a stredná Európa. To znamená, že MG Commercial môže čoskoro zamieriť aj na Slovensko. Pre naše mestá a dopravné podniky by to mohla byť zaujímavá alternatíva. Najmä ak by čínska značka ponúkla výrazne nižšie ceny pri zachovaní rozumnej kvality. V časoch napätých rozpočtov by to mohla byť lákavá ponuka.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
„Autobus“ budúcnosti, ktorý predbieha európske značky na plnej čiare
Vyhradené pruhy pre verejnú dopravu – nielen pre autobusy
Český zázrak Kalan: Obojživelný kolos, ktorý zachráni 80 životov naraz
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.