30.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@auto_world).
Skupina Volkswagen mení svoju dlhoročnú stratégiu „v Číne, pre Čínu“ na oveľa ambicióznejší plán. Modely vyrobené v spolupráci s FAW v Číne sa budú predávať aj v zahraničí, pričom prvou destináciou bude Blízky východ. Ide o odvážny krok, ktorý mení čínsku továreň z regionálneho piliera na globálnu platformu.

Foto: youtube.com/@auto_world
Prvé lastovičky: Magotan a Sagitar
Prvými modelmi, ktoré opustia Čínu a dostanú sa do showroomov na Blízkom východe, sú Magotan a Sagitar. Tieto dva sedany majú veľa spoločného, hoci Magotan je dlhšou verziou a vychádza z najnovšej generácie európskeho Passatu. Predaj týchto modelov sa začne v novembri. Podľa inžinierov VW je možné, že Magotan a Sagitar sa budú na rôznych trhoch predávať pod inými názvami, napríklad ako Passat alebo Jetta, hoci to zatiaľ nebolo oficiálne potvrdené.
Jetta a elektrická budúcnosť
Okrem sedanov s dieselovými, benzínovými alebo hybridnými motormi pripravuje VW aj rozšírenie ponuky čínskej verzie modelu Jetta do štátov Strednej Ázie. Nové modely pod značkou Jetta budú zahŕňať elektrifikované vozidlá, niektoré dokonca plne elektrické. Plán je jasný: VW sa do konca desaťročia zameriava na približne 50 elektrifikovaných modelov v Číne, z ktorých asi 30 má byť plne elektrických. Prioritou sa zdá byť segment cenovo dostupných vozidiel s modernými asistenčnými systémami a technológiami.
Prečo je to dôležitý krok (a aké sú riziká)?
Tento krok ukazuje, že VW verí, že vozidlá vyrobené v Číne môžu konkurovať aj na iných trhoch, nielen doma. Ak všetko pôjde dobre, export môže znížiť výrobné náklady a urýchliť uvádzanie nových modelov na rozvíjajúce sa trhy. Na druhej strane stále existujú otázky: ako sa prispôsobia požiadavky na homologáciu a bezpečnosť pre zahraničné trhy? Čo sa stane so zárukou alebo s povesťou čínskych modelov v očiach zákazníkov, ktorí majú určité očakávania? Rozhodnutie predstavuje dôležitú zmenu stratégie pre Volkswagen. Zostáva však otázne, ako zákazníci mimo Číny tieto modely prijmú. Nejde len o kvalitu alebo cenu, ale aj o vnímanie zákazníkov.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Európa má nového kráľa áut: Nie je to Dacia ani Peugeot! Dôvod úspechu? Obrovské zľavy
Slovinský poklad: Jaskyňa s vláčikom a hrad v skale.
Škoda oživila legendu: Pozrite sa na moderné kupé 110R, ktoré vám vyrazí dych!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.