13.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@bsport320)
Automobilka Porsche opäť dokazuje, prečo patrí medzi kráľov motoršportu. Svetu práve predstavila svoju najnovšiu zbraň pre vytrvalostné preteky, brutálne Porsche 911 GT3 R. Tento stroj, postavený na základe najnovšej generácie 992, je od základu navrhnutý pre jediný cieľ – absolútnu dominanciu na pretekárskych okruhoch. Pod kapotou ukrýva nový, väčší motor, karoséria je aerodynamicky dokonalá a cena presahuje pol milióna eur. Pripravte sa na detailný pohľad na auto, ktoré bude od sezóny 2026 naháňať strach konkurencii na podujatiach ako Le Mans či Nürburgring.

Foto: youtube.com/@bsport320
Srdce pretekára s objemom 4,2 litra
Základom každého pretekárskeho Porsche je motor a v tomto prípade ide o skutočný klenot. Inžinieri vyvinuli nový atmosférický šesťvalcový boxer motor s objemom zväčšeným na 4,2 litra. Tento agregát produkuje výkon okolo 600 konských síl a vychádza z motora úspešného modelu 911 RSR. Konštruktéri ho navyše v šasi naklonili o 5,5 stupňa dopredu. Tento geniálny ťah im uvoľnil priestor pre osadenie oveľa väčšieho a účinnejšieho zadného difúzora. Motor tak nielenže dodáva brutálnu silu, ale aktívne pomáha aj celkovej aerodynamike vozidla.
Aerodynamika a podvozok pre víťazov
Nové Porsche 911 GT3 R strávilo nespočetné hodiny vo veternom tuneli. Výsledkom je aerodynamický balík, ktorý nemá za úlohu vyzerať dobre, ale generovať maximálny prítlak. Spodná časť auta je takmer úplne plochá a zakrytovaná. Vzadu dominuje obrovské krídlo so zavesením typu „labutí krk“ a už spomínaný masívny difúzor. Tieto prvky doslova prisávajú auto k asfaltu vo vysokých rýchlostiach. Podvozok využíva vpredu dvojité lichobežníkové zavesenie a vzadu viacprvkovú nápravu. Samozrejmosťou sú plne nastaviteľné tlmiče od renomovanej firmy KW.
Technika podriadená rýchlosti
Každý jeden komponent tohto auta slúži rýchlosti. Výkon motora prenáša na zadné kolesá šesťstupňová sekvenčná prevodovka, ktorú Porsche prevzalo z pohárového modelu 911 GT3 Cup. Radenie je bleskurýchle vďaka novému elektronickému aktuátoru. O spomalenie sa starajú pretekárske brzdy od špecialistov z AP. Vpredu nájdeme masívne 390 mm kotúče a šesťpiestikové strmene. Vodič má k dispozícii aj najnovšiu generáciu pretekárskeho systému ABS, ktorý mu pomáha nájsť limit na brzdení bez zablokovania kolies.
Bezpečnosť a kokpit v centre diania
V pretekárskom aute je bezpečnosť na prvom mieste. Porsche preto vyvinulo úplne novú a ešte pevnejšiu bezpečnostnú klietku. Zlepšilo aj ochranu voči bočnému nárazu. Zaujímavou zmenou prešiel kokpit. Sedadlo vodiča posunuli viac do stredu vozidla. Toto riešenie nielenže zlepšuje rozloženie hmotnosti, ale predovšetkým zvyšuje bezpečnosť pilota pri bočnom náraze. Všetky ovládacie prvky sú ergonomicky usporiadané na volante a stredovom paneli tak, aby sa vodič mohol plne sústrediť na jazdu a dianie na trati.

Foto: youtube.com/@bsport320
Exkluzívny stroj za státisíce eur
Tento model si samozrejme nekúpite na bežné jazdenie. Je to čistokrvný pretekársky nástroj určený pre zákaznícke tímy po celom svete. Tie s ním budú môcť súťažiť v šampionátoch kategórie GT3, ako sú FIA WEC, GT World Challenge či legendárne 24-hodinovky na okruhoch Spa a Nürburgring. Tomu zodpovedá aj cena. Porsche si za novú 911 GT3 R pýta 589 000 eur bez dane. Za túto sumu však tímy dostanú stroj, ktorý má potenciál vyhrávať tie najprestížnejšie preteky na svete.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Nehoda na Nordschleife: Porsche 911 GT3 RS a BMW M2 skončili v plameňoch (VIDEO)
Mercedes-AMG odhaľuje prvé zábery nového konceptu s motorom V8
Pneumatiky Pirelli P Zero: Predvídajú aquaplaning
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.