9.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/liyuhan).
Nemecká automobilka konečne priznala, že čisto elektrické vozidlá nie sú budúcnosťou, ktorú chcú zákazníci. Preto ponúkne hybridnú alternatívu, ktorá sa teší oveľa väčšiemu záujmu.

Foto: shutterstock.com/liyuhan
V čase, keď celý automobilový svet hlása prechod na elektromobilitu, Volkswagen robí nečakaný krok späť. Nemecká automobilka zistila, že americkí zákazníci preferujú spaľovacie motory, a tak svoje pôvodne čisto elektrické modely Scout doplní o hybridnú verziu. Prekvapivo sa ukázalo, že túto alternatívu si vyberá až 80 percent záujemcov.
Americký sen potrebuje reálny dojazd, nie iba sľuby
Pôvodne chcel Volkswagen pri svojich novinkách pre americký trh, modeloch Scout Terra (pick-up) a Scout Traveler (SUV), vsadiť výlučne na elektrický pohon. Realita však rýchlo ukázala, že takýto prístup by oslovil len minimum zákazníkov. Nemci preto rýchlo prehodnotili stratégiu a predstavili verziu Harvester, ktorá kombinuje batériový pohon so spaľovacím motorom.
A práve táto hybridná alternatíva sa ukázala ako absolútny trhák. Viac ako štyri pätiny všetkých záujemcov preferujú kombináciu elektromotora a benzínového agregátu, čo jasne ukazuje, že trh ešte zďaleka nie je pripravený na čisto elektrické vozidlá.
Atmosférický štvorvalec namiesto prepĺňaného trojvalca
Finančný riaditeľ koncernu Arno Antlitz nedávno odhalil, že Volkswagen sa rozhodol pre atmosférický benzínový štvorvalec, ktorý bude vyrábať v mexickom závode Silao. Táto informácia je dôležitá hneď z dvoch dôvodov.
Predovšetkým, výroba v Mexiku znamená, že motor nebude podliehať 25-percentnému clu, ktoré zaviedla Trumpova administratíva na dovážané diely do USA. Po druhé, voľba atmosférického štvorvalca namiesto pôvodne zvažovaného prepĺňaného trojvalca naznačuje, že Volkswagen chce, aby motor pracoval čo najtichšie a najplynulejšie.
Dojazd ako hlavný tromf hybridnej verzie
Zatiaľ čo čisto elektrická verzia modelov Scout ponúkne dojazd približne 560 kilometrov, hybridné prevedenie Harvester zvýši túto hodnotu na viac ako 800 kilometrov. Spaľovací motor pritom nebude priamo poháňať kolesá, ale bude slúžiť ako mobilná elektráreň, ktorá bude dobíjať batérie.
Zaujímavé je, že hybridné modely budú vybavené menším akumulátorom s kapacitou 60 kWh namiesto 120 kWh, ktoré dostanú čisto elektrické verzie. Automobilka však tvrdí, že hybridné modely budú mať horšie zrýchlenie, čo naznačuje, že by mohli byť ťažšie – čo znie zvláštne vzhľadom na menšiu batériu. Možno bude nakoniec realita úplne opačná.

Foto: youtube.com/@TheDrivewithAlanTaylor
Volkswagen sa prispôsobuje realite trhu
Hoci Volkswagen stále prezentuje hybridnú verziu ako akúsi „okrajovú alternatívu“, čísla hovoria jasnou rečou. Keď 80 percent zákazníkov preferuje hybridný pohon, ťažko ho možno označiť za okrajovú záležitosť.
Táto situácia jasne ukazuje, že automobilky musia reagovať na požiadavky trhu, nie na politické vyhlásenia či ideologické predstavy o budúcnosti mobility. Volkswagen si to našťastie uvedomil včas a prispôsobil svoju stratégiu.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Šokujúca pravda: Každá štvrtá nehoda na elektrických kolobežkách súvisí s alkoholom!
Šokujúci príbeh: Kúpil Cybertruck a vrátil ho ten istý deň, keď zistil, že stál mesiace na poli
Dacia Bigster ohromuje na nemeckej diaľnici: Rumunský hybrid ukázal, čo dokáže
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.