Správy, Zaujímavosti,

Bruno Sacco, autor najobľúbenejších modelov značky Mercedes, zomrel vo veku 90 rokov

1.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Barchetta). Bruno Sacco zomrel vo veku 90 rokov po 41 rokoch strávených v spoločnosti Mercedes-Benz a navrhovaní niektorých z najvýznamnejších automobilov pre túto nemeckú značku....

1.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Barchetta).

Bruno Sacco zomrel vo veku 90 rokov po 41 rokoch strávených v spoločnosti Mercedes-Benz a navrhovaní niektorých z najvýznamnejších automobilov pre túto nemeckú značku.

Bruno Sacco zomrel vo veku 90 rokov po 41 rokoch strávených v spoločnosti Mercedes-Benz a navrhovaní niektorých z najvýznamnejších
Foto: youtube.com/@Barchetta

Bruno Sacco, jeden z najznámejších dizajnérov v histórii automobilového priemyslu, zomrel 19. septembra 2024 v Sindelfingene vo veku 90 rokov. Narodil sa v Taliansku a mal nemecké občianstvo, od roku 1975 až do svojho odchodu do dôchodku v roku 1999 bol hlavným dizajnérom spoločnosti Mercedes-Benz.

Bruno Sacco sa narodil 12. novembra 1933 v Udine ako syn veliteľa horského pešieho práporu. V roku 1951, vo veku 17 rokov, absolvoval vo svojom rodnom meste štúdium ako najmladší geodet v Taliansku. Ten istý rok navštívil turínsky autosalón a fascinovaný svetom tvarov automobilov Sacco v roku 1952 študoval na Turínskej polytechnickej univerzite. V roku 1955 nastúpil do spoločnosti Carrozzeria Ghia SpA so sídlom v Turíne a získal skúsenosti s výrobou modelov.

Bruno Sacco vytvoril modely Mercedes-Benz, ktoré sú dodnes tak populárne

V prvých rokoch svojho pôsobenia v spoločnosti Mercedes-Benz pracoval na modeloch ako 600 (W100) a kultový 230 SL „Pagoda“ (W113). Okrem sériových vozidiel sa mladý Sacco podieľal na experimentovaní s konceptmi s rotačnými motormi a krídlovými dverami, ako napríklad C 111 a C 111-II.

V roku 1975 bol Bruno Sacco vymenovaný za šéfa dizajnu a jeho prvým projektom bol model W123 T-Modell, predchodca dnešného kombi triedy E. Navrhol aj triedu S (W126) a jej verziu kupé (C126). Toto auto pre neho znamenalo toľko, že keď odišiel do dôchodku, Sacco zaparkoval 560 SEC vo svojej garáži.

Mal na starosti aj revolučný model Mercedes-Benz W201, slávny 190E, z ktorého sa zrodila moderná Trieda C. Spolu s prvou generáciou triedy A pomohli tieto dva modely, ktoré boli výsledkom Saccovej práce, spoločnosti Mercedes-Benz osloviť mladšie publikum.

Predtým, ako 31. marca 1999 odišiel do dôchodku, boli poslednými automobilmi, ktoré navrhol, modely triedy S (W220) a CL (W215). Bruno Sacco zomrel 19. septembra v nemeckom Sindelfingene vo veku 90 rokov.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Mercedes oslavuje úspech vo Formule 1 špeciálnou edíciou AMG GT 63 Pro

Mercedes-AMG PureSpeed sa blíži ku koncu testovania

Tu je nový Mercedes triedy G. Teraz výlučne s mäkkými hybridmi


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Zastavenie v núdzovom pruhu: Kedy je to povolené, aké sú riziká a pokuty, ktoré môžu dosiahnuť stovky eur!

1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Tynka). Núdzový pruh na diaľnici môže pre mnohých vodičov pôsobiť ako neškodná odstavná zóna, no v skutočnosti má veľmi konkrétny…

Skrytá hrozba pre váš motor

1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Saskiautami). Starostlivosť o auto nie je len o výmene oleja a filtrov. Jednou z najprehliadanejších, no zároveň kľúčových súčastí je…

Polícia vytiahla špeciálne nástroje: Motorkári s ohnutými tabuľkami majú problém!

1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Haggardous50000). Naši severní susedia zaviedli odvážny pilotný projekt, ktorý cieli na motorkárov s podozrivo upravenými tabuľkami. Pomocou špeciálnych uhlomerov kontrolujú,…

Automobilka v kríze: Nové auto len na fotkách, masívne škrty v plánoch a prepúšťanie

1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork). Švédska automobilka Volvo čelí najväčšej výzve za posledné roky. So 60-percentným poklesom ziskov, tvrdými clami v USA a dramatickým…

Lada Niva vstupuje na trh v Dubaji

1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Everyonephoto Studio). Lada sa rozhodla vstúpiť na jeden z najbohatších trhov – do Dubaja, mesta, kde luxusné autá zdobia ulice…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov