Elektro, Novinky, Zaujímavosti,

Číňania majú to, čo chýba všetkým elektromobilom. Čo to je?

29.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@NebulaElectronics). „Elektromobil“ je považovaná za ekologickú (podľa môjho skromného názoru – nie celkom oprávnene) alternatívu k „výfukom“. Jednou z hlavných výziev ich popularity je nielen...

29.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@NebulaElectronics).

„Elektromobil“ je považovaná za ekologickú (podľa môjho skromného názoru – nie celkom oprávnene) alternatívu k „výfukom“. Jednou z hlavných výziev ich popularity je nielen cena, ale aj dojazd, ktorý je citeľne menší ako u tradičných automobilov. Čínska spoločnosť Tailan New Energy má však pre nás niečo nové – niečo, o čom pravdepodobne sníva celý sektor elektromobilov.

Číňania majú to, čo chýba všetkým elektromobilom.
Foto: youtube.com/@NebulaElectronics

Dlhé dojazdy na jedno nabitie sú pre majiteľov elektromobilov zatiaľ len snom. Spoločnosť Tailan New Energy oznámila, že má batérie, ktoré dokážu zabezpečiť dojazd viac ako 2 000 kilometrov v bežných elektromobiloch strednej triedy. Pôsobivé, ale je to reálne?

Nová batéria a dlhý dojazd

Podľa spoločnosti Tailan je ich nová batéria založená na polovodičových komponentoch vyvinutých vo vlastnej réžii a poskytuje viac ako dvojnásobnú hustotu energie v porovnaní so súčasnými dostupnými riešeniami. V súčasnosti je medzi elektromobilmi štandardom dojazd okolo 400 – 500 km, ktorý závisí od poveternostných podmienok a typu premávky (mesto/cesta). Pre mňa je takýto dojazd … smiešny. Keď natankujem svoj nový diesel, dokážem na jedno natankovanie prejsť až 1 200 kilometrov. Ak by bolo pre elektromobily bežné používať batérie z Tailanu, znamenalo by to, že „robia“ trasy dlhšie ako 800 km ako moje auto. A potom by som si možno takéto auto veľmi dobre rozmyslel.

Pôsobivý dojazd batérie je spôsobený niekoľkými faktormi. Kľúčové komponenty batérie, ako napríklad katóda bohatá na lítium a pokročilé elektródy, prešli významnými vylepšeniami, čo prispelo k výkonu a životnosti batérie. Okrem toho sa použitím patentovaného vysokoúčinného elektrolytu zvýšila bezpečnosť a stabilita batérie, čím sa odstránili často pozorované problémy so životnosťou a bezpečnosťou spojené s tradičnými lítium-iónovými batériami. Konečným výsledkom je veľmi vysoká hustota energie na plochu batérie (a hmotnosť), ako aj značná bezpečnosť – dokonca aj v súvislosti s nehodami.

Tailan New Energy oznámila, že má batérie, ktoré dokážu zabezpečiť dojazd 2 000 kilometrov.
Foto: youtube.com/@TheEngineersPost

Spotrebiteľ sa poteší

Ak sa Číňanom podarí uviesť takéto batérie na trh, odstránime tým jedno z hlavných obmedzení, ktoré doteraz odrádzalo vodičov od elektrických vozidiel. Čoraz viac spotrebiteľov môže začať uvažovať o prechode na elektrické vozidlá, čo prispeje k ďalšiemu rozvoju trhu, ktorý sa zrazu ocitol na ústupe. Zavádzanie elektromobilov na trh vôbec neprebieha tak rýchlo, ako by si (predovšetkým čínski) výrobcovia želali, a dokonca v niektorých krajinách dochádza k poklesu registrácií tohto typu vozidiel. Dokonca aj automobilky menia svoje plány na odklon od spaľovacích motorov.

Bohužiaľ, neboli uvedené žiadne konkrétne termíny alebo plány na uvedenie takýchto batérií na trh, čo je škoda. Mnohé nasvedčuje tomu, že sa na „elektriku“ budeme sťažovať ešte niekoľko rokov, zatiaľ čo skupinka elektro-nadšencov na Twitteri bude pokračovať vo svojom hurá-optimistickom ťažení bez serióznych argumentov. Isté však je, že sa to v budúcnosti zmení. Len nevieme kedy.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nový rad 4 Gran Coupe a i4 s aktualizovaným dizajnom a motormi

Plán elektrifikácie Európy sa nám rúca pred očami. Existuje mnoho dôvodov


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Jednoduchšie, rýchlejšie, ekologickejšie – budúcnosť leteckej dopravy!

1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Oleg Elkov). Predstavte si svet, kde vás pri letiskovej kontrole nesprevádza stres z hľadania palubného lístka či pasu. Technologická revolúcia…

Budúca generácia BMW i3 bude dostupná aj vo verzii Touring, čím poteší rodinných vodičov.

1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carintos). Fanúšikovia rodinných modelov od BMW majú dôvod na radosť! Nemecký automobilový gigant potvrdil, že jeho nové elektrické vozidlo i3…

Novinka na štyroch kolesách: Stellantis štartuje novú éru batérií

1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Up2Mails). Automobily s prelomovou technológiou už na obzore! Prvá flotila vozidiel vybavených revolučnými batériami so stabilným elektrolytom vyrazí na cesty…

Zastavenie v núdzovom pruhu: Kedy je to povolené, aké sú riziká a pokuty, ktoré môžu dosiahnuť stovky eur!

1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Tynka). Núdzový pruh na diaľnici môže pre mnohých vodičov pôsobiť ako neškodná odstavná zóna, no v skutočnosti má veľmi konkrétny…

Skrytá hrozba pre váš motor

1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Saskiautami). Starostlivosť o auto nie je len o výmene oleja a filtrov. Jednou z najprehliadanejších, no zároveň kľúčových súčastí je…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov