Elektro, Novinky, Správy, Suv/Crossover, Zaujímavosti,

Odvážny krok automobilky: Prežije ich stratégia v najnáročnejšom regióne sveta?

28.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EVPedia). Spoločnosť Rivian intenzívne plánuje svoj vstup na európsky trh, a to ešte pred koncom tohto desaťročia. So sebou prinesie dva nové modely elektromobilov. Avšak,...

28.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EVPedia).

Spoločnosť Rivian intenzívne plánuje svoj vstup na európsky trh, a to ešte pred koncom tohto desaťročia. So sebou prinesie dva nové modely elektromobilov. Avšak, tieto vozidlá by mohli doraziť bez zásadnej technológie, čo by mohlo ohroziť ich konkurencieschopnosť v regióne.

Odvážny krok automobilky: Prežije ich stratégia v najnáročnejšom regióne sveta?
Foto: youtube.com/@EVPedia

Prenikanie na vyspelý a náročný európsky trh si vyžaduje dôkladnú analýzu a strategické rozhodnutia. Akékoľvek zaváhanie by mohlo mať vážne následky, podobne ako v prípade General Motors, ktorý sa v roku 2015 rozhodol z Európy stiahnuť po rokoch pôsobenia. Pre spoločnosti, ktoré nemajú taký rozsiahly vplyv, je riziko neúspechu ešte väčšie.

Medzi automobilky, ktoré sa pripravujú na debut v Európe, patrí aj Rivian. Táto americká značka sa neúnavne pripravuje na vstup na jeden z najprestížnejších automobilových trhov sveta. Umožniť by to mala významná investícia od Volkswagen Group, ktorá do spoločného podniku s Rivianom vložila 5,8 miliardy dolárov.

Medzi automobilky, ktoré sa pripravujú na debut v Európe, patrí aj Rivian.
Foto: youtube.com/@EVPedia

Podstatné však nie je len to, že Rivian prichádza do Európy, ale aj spôsob, akým tento krok uskutoční. Generálny riaditeľ spoločnosti RJ Scaringe nedávno na stretnutí s viacerými médiami odhalil niekoľko detailov o plánoch značky. Tému bližšie rozvinuli aj odborníci z portálu InsideEVs, ktorí priniesli dôkladný pohľad na to, čo nás môže čakať.

Rivian pripravuje na európsky trh modely R2 a R3, avšak s určitým obmedzením.

Na trh dorazia dva nové modely, R2 a R3. Hoci značka zatiaľ neprezradila všetky detaily o týchto vozidlách, očakávalo sa, že budú vybavené modernou 800-voltovou alebo dokonca 900-voltovou elektrickou architektúrou. Ako sa však zdá, tieto očakávania sa nenaplnia.

Scaringe vysvetľuje, že „800-voltová architektúra prináša mnoho výhod“, najmä v prípade väčších batérií, kde významne skracuje dobu nabíjania. Priznáva však, že pre menšie a cenovo dostupnejšie modely, ako je R2, sa tento krok z pohľadu nákladov nevypláca. „Optimalizovali sme R2 tak, aby ponúkal výborný výkon za konkurencieschopnú cenu. Na takto kompaktných vozidlách nie je vyššie napätie také kľúčové,“ dodal.

R2 a R3 tak pravdepodobne ponesú elektrickú architektúru na úrovni približne 400 V. Na druhej strane, väčšie modely R1 podľa Scaringeho postupne prejdú na 800- alebo 900-voltové systémy, keďže ich väčšie batérie a náročnejšie potreby nabíjania si to budú vyžadovať.

Generálny riaditeľ zároveň zdôrazňuje, že „aj pri 400-voltovej architektúre je možné dosiahnuť čas nabíjania medzi 10 % a 80 % pod 20 minút,“ čo je pre väčšinu zákazníkov viac ako uspokojivé.

Modely R2 a R3 by mali byť uvedené na americký trh niekedy v rokoch 2027 alebo 2028. Do Európy by sa mohli dostať krátko nato. Zostáva otázkou, či si Rivian počas tohto obdobia znovu neprehodnotí svoje rozhodnutia a nevybaví tieto modely pokročilejšími technológiami, aby posilnil svoju pozíciu na jednom z najkonkurenčnejších trhov sveta.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Šokujúce odhalenie: Prečo má táto značka najvyššiu mieru smrteľných nehôd zo všetkých áut?

Toto nie je sci-fi – Mercedes práve predstavil technológie, ktoré zmenia každé auto na planéte!

Najlepšie hybridy na trhu: Cenovo dostupné, ekologické a ideálne pre mestské jazdenie!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Nové Renault Clio: Hybridná budúcnosť za vyššiu cenu!

6.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RenaultUKOfficial). Úplne nové Renault Clio, ktoré bude predstavené v roku 2025, prinesie významné zmeny. Očakáva sa atraktívnejší dizajn, modernejší interiér…

Najväčšie elektrické lietadlo na svete je pripravené na let

6.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: heartaerospace). Experimentálne lietadlo Heart 1 vzlietne z letiska Plattsburgh v roku 2025 Prvý experimentálny let lietadla Heart X1, ktoré sa…

Najdlhší podmorský tunel pod Baltským morom. Veľká úloha pre stavbárov

6.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@FemernAS). Pod Baltským morom sa buduje najdlhší podmorský tunel, ktorý spojí Roedby v Dánsku a Puttgarden v Nemecku. Stavba bude…

Volkswagen a jeho kríza: Problémy z pohľadu Vladimira Putina

6.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNN). Čo vlastne stojí za krízou Volkswagenu? Nie sú to len vysoké náklady na pracovnú silu, masívne výdavky na elektromobilitu…

Táto tabuľa môže byť poslednou vecou, ktorú uvidíte: Upozornenie, ktoré zachraňuje životy!

6.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: facebook.com/pomoc.na.dialnici). Tabuľa nie je klasickou dopravnou značkou (Varovná tabuľa), ale posledným varovaním pre vodiča pred možnou tragédiou. Aj keď sa…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov