2.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars).
Šéf Audi Gernot Döllner v januári 2024 rozhodol, že implementáciu novej stratégie pre čínsky trh bude mať na starosti šéf podnikového controllingu a financií v Ingolstadte Johannes Roscheck. Teraz sa rozbehla mašinéria na doteraz najväčšiu produktovú ofenzívu značky v Číne.
Audi v nasledujúcich dvoch rokoch kompletne zmodernizuje svoj čínsky modelový rad
Po zverejnení rozhovoru s novým šéfom značky Audi v Číne vieme, že Európania môžu mať dôvod závidieť, aké budú v blízkej budúcnosti modely značky vyvinuté pre čínsky trh.
Johannes Roscheck sa stal prezidentom Audi China od 1. apríla a začal preberať kormidlo na najdôležitejšom trhu Audi na svete. Kolesá sa tak dali do pohybu nielen pre vozidlá vyvinuté v spolupráci so spoločnosťou SAIC, ale aj pre produktovú ofenzívu úplne novej generácie vozidiel s palivovým pohonom na platforme PPC a elektrických vozidiel na platforme PPE. Počas nasledujúcich 24 mesiacov prejde ponuka Audi v Číne kompletnou zmenou.
Je dobre známe, že v Číne je vývoj a tempo rastu trhu s novými elektrickými vozidlami veľmi rýchle. V dôsledku toho podiel vozidiel na palivový pohon na trhu klesá. Pokiaľ však ide o tradičné luxusné značky, vozidlá na palivový pohon sú stále hlavnými protagonistami.
Nové predĺžené SUV Audi Q6L e-tron bolo čínskej verejnosti predstavené už v apríli. V nasledujúcich mesiacoch boli postupne vyvinuté nové Audi A5, Audi A6 e-tron a nové Audi Q5. Všetky budú čoskoro uvedené na čínsky trh. Výmena novej generácie vozidiel na palivo sa začne prvým modelom A5 postaveným na platforme PPC. Výroba modelu v Číne bude zahŕňať rôzne karosárske verzie a konfigurácie.
Nie je však žiadnym tajomstvom, že spomedzi produktov značky v Číne sú z hľadiska poradia dôležitejšie modely Audi A6L a Audi Q5L. Ide o najpredávanejšie sedany, resp. vozidlá SUV značky.
Audi upúšťa od pravidla pomenovania v Číne
Spoločnosť FAW Audi nedávno oznámila, že nová generácia modelu A6L nebude v Číne premenovaná. Ide o zvláštne odlíšenie pre zákazníkov v Číne, ktoré predstavuje odchýlku od globálneho plánu značky zladiť poradie produktov a pomenovanie so zásadou: nepárne vozidlá s palivovými motormi a párne s elektrickými.
Bestseller v podobe nového SUV Q5 s palivovým pohonom bol uvedený na trh v septembri. Jeho výroba sa začne v Číne v roku 2025. Pokiaľ ide o elektrické modely, v Čchang-čchune sa už etablovala nová generácia plne elektrickej platformy PPE značky. Prvým modelom, ktorý ju bude v Číne využívať, je SUV Q6L e-tron, ktoré sa na tamojší trh dostane v roku 2025.
Nie je tajomstvom, že vzhľadom na jedinečné potreby čínskeho trhu sa Audi spolieha na svoj systém a štruktúru výskumu a vývoja v Číne. Okrem toho sa rozhodla spolupracovať so spoločnosťou Huawei, aby do svojich vozidiel priniesla špičkový inteligentný asistenčný systém riadenia. To by mohlo byť niečo, čo by európski zákazníci prémiovej značky mohli závidieť.
Okrem nového elektrického SUV Q6L e-tron sa v Číne v roku 2025 začne predávať aj model A6 e-tron. Podľa dostupných informácií budú rozmery karosérie vozidla v porovnaní s európskou verziou zväčšené. Okrem toho budú do vozidla pridané nové technológie vyvinuté pre čínsky trh, t. j. inteligentná jazda, inteligentný kokpit atď.
Audi upúšťa od pravidla pomenovania v Číne
Spoločnosť FAW Audi nedávno oznámila, že nová generácia modelu A6L nebude v Číne premenovaná. Ide o zvláštne odlíšenie pre zákazníkov v Číne, ktoré predstavuje odchýlku od globálneho plánu značky zladiť poradie produktov a pomenovanie so zásadou: nepárne vozidlá s palivovými motormi a párne s elektrickými.
Bestseller v podobe nového SUV Q5 s palivovým pohonom bol uvedený na trh v septembri. Jeho výroba sa začne v Číne v roku 2025. Pokiaľ ide o elektrické modely, v Čchang-čchune sa už etablovala nová generácia plne elektrickej platformy PPE značky. Prvým modelom, ktorý ju bude v Číne využívať, je SUV Q6L e-tron, ktoré sa na tamojší trh dostane v roku 2025.
Nie je tajomstvom, že vzhľadom na jedinečné potreby čínskeho trhu sa Audi spolieha na svoj systém a štruktúru výskumu a vývoja v Číne. Okrem toho sa rozhodla spolupracovať so spoločnosťou Huawei, aby do svojich vozidiel priniesla špičkový inteligentný asistenčný systém riadenia. To by mohlo byť niečo, čo by európski zákazníci prémiovej značky mohli závidieť.
Okrem nového elektrického SUV Q6L e-tron sa v Číne v roku 2025 začne predávať aj model A6 e-tron. Podľa dostupných informácií budú rozmery karosérie vozidla v porovnaní s európskou verziou zväčšené. Okrem toho budú do vozidla pridané nové technológie vyvinuté pre čínsky trh, t. j. inteligentná jazda, inteligentný kokpit atď.
Vieme, že čínsky trh má mnoho jedinečných potrieb. Z môjho pohľadu sú síce niektoré potreby čínskeho trhu v súčasnosti jedinečné, ale v budúcnosti sa môžu stať globálnymi trendmi a postupne sa budú presadzovať a uplatňovať aj na iných trhoch.“ – povedal Johannes Roscheck, ktorého cituje China Autohome.
DNA značky v Číne zostáva nezmenená
Ako bolo oznámené, Audi a SAIC Motor spoločne vyvinú novú platformu ADP (Advanced Digitized Platform) so zameraním na čínsky trh. Prvý plne elektrický model zameraný na inteligentné siete sa oficiálne dostane na čínsky trh v roku 2025. Audi však chce vo svojej ponuke na celom svete zachovať konzistenciu športových a luxusných génov.
„Či už ide o Európu alebo Čínu, keď sa vozidlo Audi pohybuje rýchlosťou 100 kilometrov za hodinu, jeho stabilita musí byť rovnaká,“
– povedal Johannes Roscheck, ktorého citoval portál China Autohome.
Najväčšia produktová ofenzíva značky v Číne je však pre nemeckých inžinierov výzvou. Spievanie karaoke v aute je pre nich úplnou novinkou. Preto značka posilňuje svoje miestne výskumné a vývojové kapacity spoluprácou s čínskymi gigantmi, t. j. Huawei.
„Zmeny môžete vidieť na produktoch Audi. Možno nie takzvané chladničky, farebné televízory a veľké pohovky, ale určite môžete vidieť nové prelomové prvky Audi, pokiaľ ide o vedúce trendy budúcnosti, pričom sa držia génov značky,“
– vysvetľuje prezident značky v Číne.
Elektrina a inteligencia sa stali úplne novými témami pre európsku značku. Teraz, keď je scéna pripravená a najlepší herci sú na svojom mieste, môžeme len čakať, či dôvera vložená do nového šéfa značky umožní podať najlepší výkon v segmente prémiových značiek. Na prípravu na najdôležitejšiu úlohu svojho života má 24 mesiacov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Clá na čínske elektrické vozidlá: EÚ by mohla hlasovať 3. októbra
Prvé vozidlo Audi a SAIC Motor nebude veľké SUV. Objavili sa nové podrobnosti